wie kan mij helpen!

A

Anoniem

Guest
Ik ben ong 6 weken zwanger en heb maandag mijn eerste echo!
Ik moet zeggen dat ik helemaal niet zoveel voel, heb zere borsten en tepels (ene dag meer als andere dagen) en ben moe, ook heb ik last van een zeurende onderrug maar dat weet ik niet of dat van de zwangerschap komt!

Hebben meer meiden zo weinig klachten?????????//

o ja ik word ook even helemaal dol van wat je nou wel en niet mag eten! De een zegt dit de ander dat! Ik ben op het namelijk helemaal dol op monchou ( roomkaas met ui en in ham) Dit mag toch gewoon??? en bv gamba's??

Alvast bedankt!!!!!!

cora

Hoi Coortje,
Ik had ook niet heel veel klachten hoor,dat kwam vaak pas na die 6 weken, net als je denkt dat je er geen last van hebt..hahaha
Wel vermoeide bovenbenen, en licht gevoelige borsten..
Ik was ook meteen een heel stuk kortademinger dan daarvoor..bijv met traplopen.
Qua eten ben ik niet de persoon om je te helpen..
Ik lust nl weinig aparte dingen, en eet ze dus nooit..Weet daarom ook niet wat wel niet mag..Ik ben gewoon een moeilijke eter, altijd al..
Geen lever, en rauwe dingen, en met kaas ligt het aan de rauwemelk geloof ik..
Sommige dingen vind ik echt onzin, en eet dus veel dingen gewoon met mate..

Groet R, nu 32 wk en 3 dagen..

Haaaaaaaaaaaaai!!

Ik had met 6 weken ook echt nog geen klachten hoor!! Alleen wat gevoellige borsten en krampjes onderin mijn buik. Maak je echt geen zorgen! (ik kan me voorstellen dat je dat wel doet gezien je verleden).
Rauwe vis mag niet dus zolang de gamba's goed gebakken zijn is er niks aan de hand. Alle vis die vacuumverpakt is ook niet doen. Rauw vlees niet, met rauwe groenten moet je erg opassen want daar komt die kattenbakbacterie in voor dus extra goed wassen als je het daarna niet kookt. (als je het kookt is er niks aan de hand).
Monchou is volgens mij gewoon gemaakt van gepasteuriseerde melk dus dat mag. Ik eet ook gewoon smeerkaas.
www.gezondheidsplein.nl heeft een mooi overzichtje staan.

lfs ing

hoi coortje

Ook ik  ben net als jij nog maar net zwanger. 5weken en 6 dagen  om precies te zijn.
Ik vraag me elke dag af of het wel echt zo is. Ik ben niet misselijk, niet echt super moe en heb alleen wat gevoelige borsten en wat kleine krampje.

toch zegt iedereen dat ook dat normaal is!!!!

Ik probeer  dus gewoon maar te luisteren, me geen zorgen te maken en te genieten!
Kan  niet wachten tot ik een echo krijg en het hartje hoor kloppen.

groetjes en geniet ervan  

sandra  

Hey,

Ik denk niet da je ongerust moet zijn hoor,ik ben nu 16 weken zwanger en heb helemaal nog niets gehad,dan bedoel ik niet misselijk of zo geweest,ik denk dat dit wat van persoon tot persoon afhangt,wel had ik in het begin dan dat ik echt wel heel moe was en heb ook daaraan toegegeven,maar denk zeker niet da je je druk moet maken hoor.
Van dat eten kan ik je niet mee helpen ken ik niet zoveel van,het enige wat je zeker niet mag eten is gehakt en zo voor die toxoplasmose,en gwn je rauwe groenten goed wassen en je vlees goed doorbakken,hoop datje hier wat aan hebt.
Gefeliciteerd met je zwangerschap
Groetjes

hey hoi,
toen ik zwanger was heb ik helemaal geen klachten gehad,   echt helemaal niks.
zelfs toen mijn vliezen gebroken waren liep ik nog vrolijk boodschappen te doen en de hond uit te laten.
de weeen kwamen bij mij niet spontaan, dus hebben ze me 26 uur later ingeleid.
ik heb echt een heerlijke zwangerschap gehad, terwijl mijn zus bijvoorbeeld heel veel klachten heeft gehad.
het verschilt gewoon per persoon.
geniet er van als je het niet zwaar hebt,   want niet iedereen kan dat zeggen, en dat lijkt me een stuk erger, dan geen/weinig kwaaltjes te hebben.

Terug
Bovenaan