Wie kan mij helpen??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Ik heb een probleempje...

Ongeveer 6 maanden terug wou ik heel graag een kindje en me man ook..
Nu wil ik nog steeds een kind.. maar het gevoel van 6 maanden terug heb ik niet echt zo veel meer... toen had ik echt een heel andere gevoel.. wou het zo graag
Als ik nu tegen me man kind zeg dan krijgt hij tranen omdat hij het zo graag wilt.
Ik vindt het van me zelf ook heel stom terwijl hij helemaal klaar staat om vader te worden zit mij gevoel er tussen...

Wat kan ik nu het beste doen??
Kan iemand me daarmee helpen..

Groetjes vildan

Hoi,

Ik kan je gevoel wel een beestje begrijpen.
Ook ik had dat, en na een heleboel negatieve testen kon ik er ook weer mee leven dat we geen vierde zouden krijgen.
Maar toen ik een maand later toch zwanger was was ik dolgelukkig.

Misschien speelt het seizoen ook mee!
s' Winters zit je gezellig knus bij de warme kachel, en nu krijg je echt zin om dingen buiten te ondernemen, vakanties te boeken, enz..... en is je babywens wat meer naar de achtergrond geschoven.

Maar ik denk-mocht je nu zwanger worden-   dat je er dolblij mee zult zijn!

Jij en je man veel succes!

Bedankt teddy09 voor je reactie

Jah ik weet het eigenlijk niet tuurlijk zou ik blij zijn als ik straks weet dat ik zwanger ben..

Maar hoe me gevoel is veranderd is ook heel raar ik ben gek op kinderen..
Wou het heel graag maar nu dat me gevoelens anders zijn denk ik bij me zelf van wil je het ook heel graag...
Van ene kant wil ik het heel graag.. ik kom er gewoon niet uit

Hoihoi,

Denk dat het inderdaad komt omdat je misschien al een poosje bezig bent met proberen en het nog niet is gelukt. Dat je daardoor 'negatieve' gedachten krijgt van ow ik word niet zwanger, misschien wil ik het wel helemaal niet.

Als je schrijft dat je kinderen toch erg leuk vindt dan denk ik dat je straks toch erg blij zult zijn als je zwanger bent!

Misschien is het goed om er gewoon even niet aan te denken, lekker met je man op vakantie te gaan en dan daarna te bekijken hoe je je dan voelt. Denk dat je nu te gefocused bent op het wel of niet willen en dan kan het zo zijn dat je doordaar niet meer helder kan bedenken wat je echt wilt.

Groetjes en succes!

Jo

Bedankt voor je reactie jojo

Ik zeg tegen me man van wacht gewoon ff tot dat we terug zijn van vakantie...
Maar nee hoor hij wilt het gewoon..
Dan zegt die van ja zitten we zo lang er mee en nu wil je het van ene kant wel en van ene kant niet...

Maar soms als ik met me hand op me buik doe dan vindt ik het geweldig van straks komt er hier wat...

Ik doe gewoon fftjes rustig aan.. we zien het wel met de tijd hoe of wat het wordt:)

gr. Vildan

Hallo Vildan,

Ik kan me aansluiten bij de vorige reacties. Je zult al dat babygedoe wel een beetje moe zijn. Maar dat hoeft niet altijd slecht te zijn. Er zijn koppels die er zo erg mee bezig zijn dat het daarom niet lukt.
Ik denk niet dat je opeens (bijna) geen babygevoelens meer hebt. Die wens is en vast nog wel, gewoon even op een laag pitje.
Dat houd in dat je lekker van je man kan genieten zonder te gaan plannen en verplichte dingen gaat doen. Geef het gewoon even de tijd. Doe gewoon wat je altijd doet. Geniet van elkaar. en wedden dat je zo zwanger bent en je dan dol gelukkig bent.

Ik heb juist het tegenovergestelde gehad.
Ik zag het al helemaal zitten : zwanger zijn en een kindje krijgen.
We waren meteen bij de eerste poging zwanger. Toen kreeg ik de klap. oeps zo snel. Maar is dit wil wat ik wil. Ons leven gaat nu veranderen... help.
Nu ben ik een beetje aan het idee gewent en kan er ook van genieten al blijft het allemaal een beetje eng. Je weet niet wat er te wachten staat. Zou je het wel goed doen ??? Sommige mensen hebben huwelijks-zenuwen vlak voor de bruilofd, ik heb baby-zenuwen. hahahaha

Groetjes Jeanine

Bedankt voor je reactie   jeaninegielis

Ik denk dat ik gewoon rustig aan moet doen.. dan komt het hopelijk wel allemaal goed..
Gaat volgens mij allemaal een beetje te snel..
Wie weet als ik gewoon rustig aan doe dat ik toch binnen kort zwanger raak.. en dan komt de stress van ow jeetje hoe moet ik het nu aan pakken moet ik nog veel leren enz...
Maar dat zal alleen maar een leuk gevoel geven volgens mij..

groetjes vildan

Hoi Vildan,

Geen stress hoor! Gewoon rustig aan doen en je ziet dan vanzelf wel wanneer je zwanger bent. Maak je ook geen zorgen over de periode dat de baby er is, want je hebt 9 maanden om je voor te bereiden en dat is gewoon heel lang!

Je hebt dan alle tijd om er aan te wennen en je zult zien dat je brievenbus al snel volstroomt met informatie en leuke zwangerschapsbladen waar je lekker in kan lezen. Echt, tijd zat!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan