Wie kan mij helpen?

Hallo Meiden,

Nou ik had al een vermoeden, en na 2 dg overtijd testte ik direct positief.
Ik ben dus weer zwanger, nu 5wk en 1 dag. Heb 10-5 een curretage gehad, 1x ongesteld geworden na 43 dg en nu dus weer zwanger. Ik moet over 2wk naar de gyn voor de uitslag van de onderzoeken (chromosomen, schildklier en stolling) .Dan wordt er meteen een echo gemaakt, dan zou ik 7wk zijn. Nu moet ik zeggen dat ik mij compleet anders voel, ik voel namelijk niks. Of bijna niks, afgelopen dagen zere buik gehad s'nachts in bed, maar vannacht voor het eerst weer eens lekker geslapen. Ik probeer er niet mee bezig te zijn en te denken het gaat goed, maar ik vind het zo moeilijk. Die 2wk duren nog zo lang. En ik ga weer vergelijken met de vorige zwangerschappen. Hoe gaan jullie hier mee om ik kan wel wat positieve verhalen horen. Ik ben zo bang dat het weer mis is, waarom ja ik denk omdat ik nog nooit een goede echo heb gehad.
Wie o wie kan mij wat opbeuren. Ik kan er ook met niemand over praten, ja mijn vriendmaar die beleefd het anders.   Nou een lang verhaal, maar het is erg prettig om het hier te vertellen.

Groetjes Mayke

Hi Mayke,

Oe wat een herkenbaar verhaal!!!! Na mijn mk ben ik ook één keer ongesteld geweest en ben nu inmiddels bijna 13 weken zwanger. Deze zwangerschap voelde vanaf dag 1 anders aan dan de vorige. Hierdoor hoopte ik dat het deze keer wel goed zou gaan. En dat gevoel is gelukkig werkelijkheid geworden, ik heb gister een schitterende echo gehad, armpjes, beentjes,  neusje, oortjes alles zit erop en eraan  compleet met een mooie hartslag.  

Ik alleen last van bloedingen, dit maakte mij dubbel zenuwachtig. Ik kan het niet mooier voor je maken dan het voor mij was, ik vond het verschrikkelijk om te wachten op die echo's (ik heb er 5 gehad inmiddels) de angst voor weer mis was bij mij (zeker met dat bloedverlies) zo ontzettend groot. Het enige wat ik kan zeggen is blijf afleiding zoeken, probeer te vertrouwen op je lichaam en de  natuur, maak je niet te druk, het helpt niet!! Met wat afleiding komt die tijd sneller om dan je denkt.

Succes, ik duim voor je  en laat je even weten hoe het is gegaan??

Groetjes,
Daantje

Mayke,

probeer je toch niet te druk te maken. Is moeilijk we weten dat
allemaal. Geniet er gewoon van, ga er van uit dat het allemaal goed
gaat. Je druk maken kan zoveel voor je verpesten en waarom zou je de
meeste zwangerschappen gaan gewoon goed.

En mocht het dan verkeerd gaan, dan is het op dat moment vroeg genoeg
om je druk te maken. (klinkt hard maar zo is het natuurlijk wel)

In ieder geval kan je over twee weken al terecht voor een echo. Ik ga
23 augustus dan ben ik 8 weken zwanger. Helaas zijn bij ons de
uitslagen van het onderzoek op ons kindje nog steeds niet binnen. En ik
kan niet meer onderzocht worden opstollingsafwijkingen (een
zwangerschap beïnvloedt de uitslagen), ik moest met dat onderzoek
wachten tot zo'n 4,5 maanden na de bevalling.

Waarschijnlijk word ik straks uit voorzorg behandeld met antistollingsmiddelen, omdat ik een trombose verleden heb.

Nou meid hou je taai, en de weken zijn zo voorbij.

Miep

Lieve Mayke,

Onwijs gefeliciteerd.
Ik zal zo hard voor je hopen dat dit een mooie zwangerschap wordt en dat je over 8 maanden zo een klein hummeltje in je armen hebt liggen.

Heel veel geluk,

Corina

Hoi Mayke,

Van harte gefeliciteerd!!!

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik ben nu net 4wk en 5dg zwanger nadat ik 1-6 ben gecuretteerd en een keer  ongesteld ben geweest.

Ik ga 30-8 naar de vk en mag de week ervoor een echo laten maken. (de precieze datum en tijd daarvan hoor ik nog). Dat is heerlijk snel zo'n echo, maar om eerlijk te zijn duurt het mij nog allemaal veel te lang! Ik zou nu zo graag al meer duidelijkheid willen hebben.

De vorige keer had ik er vanaf het begin geen goed gevoel bij  mijn zwangerschap. Nu voelt het wel anders. Ik heb er zelfs een (klein beetje?) goed gevoel bij. Ik heb maar een paar kleine symptomen en merk aan mijn lichaam opzich niet super veel. En toch heb ik er een ander, beter (?) gevoel bij. Maar dat maakt me ook weer onzeker, is het nu wel goed dan?? Of hou ik mezelf voor de gek?

Kortom, ik tel echt de dagen af totdat die echo gemaakt is!!

Groetjes Nanda

Hallo meiden,

Spannend is dit toch he. Ik probeer me ook steeds Miep's wijze woorden voor te houden en nu gewoon te genieten, maar wat is dat toch moeilijk he! Ik weet sinds gisteren dat ik weer zwanger ben, ben nog niet eens 4 weken (morgen pas!). Ik heb ook nog weinig 'klachten', maar de vorige keer kreeg ik vanaf 4week+1dag ontzettend pijnlijke borsten en misselijk. Ben benieuwd of ik dat nu weer ga krijgen. Ik heb alleen best wel veel 'pijn' onderin m'n buik en een beetje in m'n rug en ben moe, maar dat ben ik altijd!
Maar goed, hoe we ook ervan genieten, onbezorgd zijn we nooit meer denk ik!
Meid, laten we elkaar maar af en toe oppeppen hier en genieten van de positieve verhalen van bijvoorbeeld Daantje, en hopen dat alles blijft zitten waar het hoort en dat de rest ons snel kan volgen!
Liefs Solleke

Terug
Bovenaan