WIE KAN MIJ HELPEN????

Hallo!

Ik heb een vraag. Ik ben mama van een prachtige dochten van bijna 1 jaar. Tot voor kort ben ik samen geweest met haar papa. Na 2 diepongelukkige jaren waarin TE veel is gebeurd en hij TE ver over mijn grenzen is gegaan heb ik eindelijk de stap kunnen nemen om voorgoed bij hem weg te gaan.

Nu sta ik er dus alleen voor. Alleen 1 groot probleem, ik kan niet aan woonruimte komen! ik zit nu enkele weken bij mijn moeder, maar ik kan hier niet lang blijven omdat mijn moeder en ik niet zo'n goede band hebben en zij het ook echt niet wil. Ik heb urgentie aangevraag maar niet gekregen omdat ik nog geen 23 ben. Urgentie krijg je pas als je 23 bent ongeacht de situatie. Ik ben nu bij een maatschappelijk werkster en een therapeut omdat ik mezelf heel erg kwijt geraakt ben door hem, ook deze mensen kunnen mij op geen enkele maniet helpen aan een huisje, flatje of etage. Ik heb allerelei stichtingen, bedrijven en mensen gebeld om te kijken hoe ik toch aan woonruimte kan komen.maar niemand kan mij verder helpen! ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd....

wie weet er misschien een instantie of een persoon waar ik verder geholpen kan worden???
ik loop echt vast hier!


ALSJEBLIEFT HELP MIJ!!!!!


liefs         janieke
 
Hoi Jessica,

Wat vervelend allemaal maar over een tijdje zul je zien dat je de juiste beslissing hebt genomen, zo word je niet gelukkig en dat is niet goed voor jou en je kindje .
Volgens mij moet er toch ergens wel een instantie zijn die je verder kunt helpen, ga eens vragen via een moederhuis wat het protocol voor zelfstandig wonen onder de 23 jaar.
Of probeer het eens via de gemeente of een vertrouwens persoon.
Er zijn veel instanties maar vaak kom je verder door zelf actie te ondernemen.
zeg maar gewoon dat je op straat staat! kijk misschien worden ze dan eens wakker.
 succes groetjes monique

Je hebt wel woningbureau's zoals direct wonen.

succes monique
 
Hoi,

Allereerst goed dat je voor jezelf opgekomen bent! Een kerel is het nooit waard om jou te gebruiken als deurmat, dus terecht dat weg bent gegaan.
Nu even over woonruimte.
Je kan een antikraakorganisatie bij jou in de buurt of dichtsbijzijnde stad vragen of ze iets voor je hebben. Voordeel is dat je vrij snel woonruimte hebt, nadeel is dat het een tijdelijke oplossing is. Alhoewel, vrienden van mij hebben 5 jaar in een boerderij mogen wonen, dus...
Daarnaast heb je particuliere woonfederaties, waar je vaak vrij snel aan een huis kan komen. Je betaalt dan ook wel wat meer aan huur.
Als laatste kan je in jouw directe omgeving mensen vragen of zij tips hebben voor eventueel woonruimte. Hoe meer mensen er met jou meedenken. des te meer oplossingen. Dus schakel oom, tante, oma, neef, etc in voor extra oren en ogen. Een kruiwagen doet het altijd goed.

Ik wens je veel succes met het zoeken naar ruimte.

Groetjes Suzanne
 
Hoi Janieke,

Een vriendin van mij zit in een soortgelijke situatie. Ik weet niet in welke regio je woont?
Maar zij heeft haar situatie uitgelegd aan een woningcorperatie en ze kreeg heel snel een woning toegewezen. Deze coorperatie doet het meeste in particuliere verhuur (vrije sector) maar ook in sommige gevallen sociale huurwoning, zodat je wel huursubsidie krijgt..
Zij woont in Ypenburg/Den Haag. Die woningstichting is Van 't Hof Rijnland en volgens mij verhuren ze woningen in heel de randstad, maar dat weet ik niet zeker (zeker is den haag, rotterdam, leidschendam en zoetermeer)

Misschien kan je het dus bij hun proberen.

Groetjes,

Jacqueline
 
hallo!

dankjewel voor jullie berichtjes!Ik had er janieke bij gezet zodat hij niet kon zien dat het van mij was , maar hihi... je kan mijn gebruikers naarm natuurlijk ook zien!

De woningbureaus in eindhoven hebben een gezamelijke Urgentie commissie, ze zeggen dat als je niet aan de standaard eisen voldoet je geen urgentie krijgt, ik heb idd ook al gezegd dat ik dan volgende maand letterlijk op straat sta met mijn kindje. Ik heb ookal wat geinformeerd bij particulier verhuur maar die zitten qua prijs veel te hoog.

en wat is een Moederhuis precies??? Weet iemand een instantie die mij meer zou kunnen vertellen???

Bedankt!
 
hoi jessica,

ten eerste wat goed dat je bent weg gegaan en ten tweede wat is het kut he als niemand wilt mee werken ken het alleen dan in een andere situatie.
maar goed ik heb gegooglet voor je maar dan kom je ook niet echt ver maar goed is een blijf van me lijf huis niet iets voor je daar word je op verschillende vlakke geholpen bijvoorbeeld met geld en met maatschappelijke hulp enz.
ik heb een email adres een site en een telefoonnummer gevonden.
het emailadres is: johnhop@hetnet.nl
de site is : http://www.het-klankbord.vuurwerk.nl/kind-135.htm
en het nummer is 0655750860

nou ik hoop dat je er iets aan hebt echt meer kon ik niet voor je vinden.

geniet van je dochter en heel veel sterkte in deze klote tijd maar ooit gaat het zonnetje weer schijnen voor jullie!!!!

groeten brigitte
 
Hallo Jessica,

Wat een vervelende situatie moet dat voor je zijn! Ik kan me voorstellen dat je op dit moment door de bomen het bos niet meer ziet. Ik heb vaker vrouwen gehoord met jouw probleem, want ik heb als maatschappelijk werkster in een vrouwenopvang gewerkt.

Een woningbouw geeft nooit gemakkelijk urgentie. Het aantal vrouwen (en mannen) met kinderen waarvan een relatie stuk loopt is zo schrikbarend hoog dat woningbouwverenigingen daar feitelijk niets aan kunnen doen. Dit houdt in dat de meesten inderdaad tijdelijk bij hun ouders of vrienden intrekken om daar vandaan iets anders te zoeken. Nu begrijp ik uit jouw stukje dat jouw financiële situatie het nog moeilijker maakt om snel iets te vinden. Wat in ieder geval verstandig is, is anderen als kruiwagen te gebruiken. Roep van de daken dat je iets zoekt voor een betaalbare prijs!

Als alleenstaande ouder heb je recht op allerlei kortingen. Als je een uitkering krijgt, kan je meer informatie hierover krijgen van de Sociale Dienst. Het probleem dan is dat je vaak weer zelfstandig moet wonen, voordat je deze kortingen krijgt. Toch is het goed om hier vast zoveel mogelijk informatie over in te winnen. Kortingen zijn bijv. alleenstaande ouderkorting, kinderbijslag, toeslag voor opvang, huurtoeslag etc.

Als jouw ex jullie kindje wel heeft erkend, is hij natuurlijk wel verplicht om alimentatie te betalen. Jij hebt daar gewoon recht op. Via de rechtsbijstand kan je hier gratis meer informatie over krijgen.

Als de situatie thuis onhoudbaar wordt met jouw moeder kan je proberen om een plekje te krijgen in de Vrouwenopvang. Dit houdt wel in dat je in een opvangtehuis komt waar je bijna geen privacy hebt en waar je te maken gaat krijgen met hulpverleners. Die hulpverleners kunnen jou  niet zomaar een huis geven!!!!! Er moet dus meer aan de hand zijn dan alleen de vraag naar woonruimte. Als jouw vriend jou bijvoorbeeld mishandeld heeft (geestelijk, lichamelijk en/of sexueel) of jou nog bedreigd, kan je een beroep doen op de hulp van een dergelijke instantie. Zij kunnen jou ook adviseren wat je het beste kan doen in jouw situatie. Als je dus meer hulp wilt dan alleen een woonruimte zou dit een oplossing kunnen zijn. Zij mogen namelijk wel vrouwen een urgentie geven die in de opvang zijn geweest voor een bepaalde periode om van daaruit een nieuwe start te maken.

Kijk of het mogelijk voor je is om misschien toch een baantje erbij te zoeken, al is het maar voor een paar uur per week. Misschien dat jouw moeder wel wil helpen met het oppassen op jouw kleintje.

Nou ja, ik zou willen dat ik je iets anders kon vertellen. Ik wens je heel veel sterkte toe met alles en hoop dat er snel een oplossing komt.

Groet,
Lies
 
Terug
Bovenaan