Wie kan mij helpen!?!?!?!?!

Hallo hier een moeder die het allemaal even niet meer weet.
Ons dochtertje is nu bijna 3 weekjes oud.
De eerste weken heeft ze ons echt verwend en ging na iedere fles lekker slapen en dus zonder probleem naar bed.
Nu is dat steeds minder aan het worden.
Bijna zo erg dat ik helemaal op ben.
Het meisje drinkt ook niet altijd goed haar flesjes.
Dus weet je niet echt meer of ze huilt van de honger, kramp, het alleen zijn. het moe zijn?!?!?
Ook weet ik nu niet hoeveel voedingen ze mag en heoveel erin mag/ moet zitten.
We biedenhaar nu zo'n 100 tot 120 aan maar soms drinkt ze nog geen 70 en slaapt ze heel erg onrustig maar 4 uurtjes en dan drinkt ze 110 en is ze niet in slaap te krijgen.
Soms denk ik het zijn krampjes maar heel vaak weet ik het echt niet meer.
En ik hoor dus geen verschil in d'r huiltjes.

Wie o wie kan ons raad geven??
Loop nu overdag met d'r in een draagdoek maarja dat kan ik ook niet eeuwig blijven doen.
En s'nachts is dit helemaal geen optie natuurlijk.

Na het flesje vna 8 uur - 9uur s'avonds valt ze bij ons op de bank in slaap en probeer
ik d'r vaak naar bed te brengen.
Soms lukt dit om 10 uur maar vanavond weinig succes en ligt ze er nu nog.
Dan krijgt ze nog een voeding even voor 12en en s'nachts rond 3 a 4 uur.
Ligt eraan hoelaat ze komt.
In het begin liet ze er rustig 4 a 5 uur tussen s'nachts maar dit wordt nu dus steeds korter. Dus ben ik bang dat ze overdag te weinig krijgt???

Nou ik hoop echt dat iemand of dit herkend en ons weer op het goede pad kunnen helpen.

Alvast bedankt PV

misschien dat je hier iets aan hebt dan weet je wat ze moet hebben alleen even uitrekenen hoeveel tijd tussen de voedingen moet zitten
beste is rust en regelmaat slapen wakker eten spelen slapen (als ze moe worden in hun bedje leggen liefst wakker laat anders even 5 min. huilen als ze niet meteen wil slapen probeer dat steeds langer dat is eigenlijk op het gevoel hoe je dat zelf het liefste doe maar op de bank in slaap vallen is denk ik niet de beste manier hier gaat ze aan wennen en zo te lezen is het voor jou ook niet prettig
ik denk dat wij het ongeveer zo deden na de fles een boertje eventjes lekker zitten misschien een kwartiertje ofzo en dan weer in hun bedje (is een tweeling 4 weken te vroeg geboren)
hoop dat je hier iets aan hebt en misschien krijg je nog meer reacties

2 weken
3000-4250
6 x 80-100ml volledige zuigelingenvoeding.

1 maand
3400-4750
Vanaf 4 kg gewicht overgaan naar 5 voedingen.
5 x110-150 volledige zuigelingenvoeding.
groetjes Elena (Jasmijn Martin 18 maart 2007)

Hoi hoi,

Ik denk dat je, zoals mijn voorgangster al schrijft, meer rust en regelmaat moet aanbrengen. Dat is voor die kleintjes echt heel belangrijk. Dat heb ik bij mijn zoontje ook wel gemerkt.

Daarnaast is inbakeren misschien een optie? Daar wordt je kleintje rustig van in bed en voelt ze zich geborgen. Je kunt er bij het consultatiebureau naar vragen of dat ze je het een keer voor willen doen. Je mag het namelijk nooit zelf doen zonder ervaring.
Het is ook wat voor zo'n kleintje. Eerst 9 maanden lekker veilig bij mama en dan ineens helemaal alleen in een bedje moeten slapen. Door het inbakeren krijgen ze het veilige gevoel weer terug. Ze zeiden namelijk tegen mij dat ik moest proberen mijn zoontje in zijn eigen bedje in slaap te laten vallen. Anders werd het voor allemaal erg verwarrend. Eerst slaap je bij mama en vervolgens word je wakker in bed, hoe raar is dat?!

Ik denk dat als je kleintje wat beter kan uitrusten, ze ook beter haar flesjes leeg zal drinken en zo kom je vanzelf in een goed ritme.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hallo,

Ik weet ongeveer hoe je je voelt, heb onlangs nog hetzlfde meegemaakt(mijn zoontje is nu 6 maanden).
Ik kan je net als mijn voorganger aanraden om te gaan inbakeren!! Bij ons werkte het super goed en bij andere baby's heb ik ook zeer goede resultaten gezien.
Je kunt inderdaad even op het consultaiebureau vragen of ze het voordoen. Ik kan je dan aanraden om de doek zelf te maken, scheelt je een hoop geld. Dit kan je doen met(rekbare) flanel, 100cm x 100cm.
Ik heb wel gekozen voor het inbakeren op de eenvoudige manier, dus met 1 doek. Met 2 doeken vond ik gelijk zo heftig en met 1 doek werkte het prima.
En natuurlijk ook de 3 R's. Rust Regelmaat en Reinheid.
Laat je kindje bv niet slapen op een andere plaats dan in bed en volg een vast schema. Dus eten, schone broek, even spelen en weer n bed(hoe je zelf wilt).

Heel veel succes!!

Hallo.
Ik heb misschien niet zo heel recente ervaring, maar mijn vraag aan jou is eigenlijk: heb je een wiegje, of een "groot" bed? Mijn zoon (inmiddels 3 jaar) sliep in zijn ledikant lang niet zo goed als in een kleine wieg. Veel meer "baarmoedergevoel"denk ik!
Hij kreeg borstvoeding, eigenlijk op verzoek zoals dat dan heet. De kraamverzorgster zei dat ik hem 'snachts wakker moest maken voor een voeding, maar hij was (geboren met precies 4 kilo) niet the kind of guy  om wakker gemaakt te worden. Hij sliep direct van 23.00-7.00 of 7.30 en dronk dan gewoon (niet extra gulzig ofzo.) Wel denk ik dat inbakeren veel meer bekendheid moet krijgen. Je kunt je laten verleiden tot kopen van allerlei dure inbakerdoeken, maar Ryan lag altijd in een gewoon ledikantlaken. Ik moet erbij zeggen dat ik toen al wel 4 jaar ervaring had met inbakeren op het kinderdagverblijf waar ik toen werkte. Daar deden we het ook met gewone lakentjes. Let wel heeeeel goed op, dat je kleine niet zo best de warmte kwijt kan als hij/zij ingebakerd ligt, dus geen pyama/slaapzak etc en goed de temperatuur in de gaten houden!
Als er rust is in de ouders, komt ook de rust in het kindje vaak min of meer vanzelf. Als jij je kindje in bed legt met het idee: je zal zo wel weer een voeding willen, of: laat ik genieten  van de rust zo lang het duurt... dan voelt je kindje dit waarschijnlijk haarfijn aan! Zorg dus in elk geval dat je zelf rust voelt en uitstraalt!
vragen over voedingen, hoeveelheden etc. kun je natuurlijk het beste op het consultatiebureau stellen, die zijn vaak dagelijks bereikbaar. Hier is er zelf een soort nood-lijn, die volgens mij 24/7 bereikbaar is! Anders misschien de verloskundige? die hebben ook vaak heel nuttige tips/adressen voor je!
sterkte
liefs, angela

Hoi!
Ik ben   het met de bovenstaande reacties eens. Regelmaat aanbrengen en in eigen bedje in slaap laten vallen zijn beide heel belangrijk. Ik ben zelf daar ook mee begonnen toen mijn zoontje 3 weken was, want hij sliep steeds slechter. Hij slaapt prima in een ledikantje, je moet hem alleen stevig instoppen. Ook slaapt hij in een slaapzakje en dat bevalt heel goed.
Ik heb zelf het boek 'Regelmaat en rust'   van Ria Blom gelezen en dat gaf me heel veel duidelijkheid. Dat boek gaat in eerste instantie over het aanbrengen van regelmaat en als hulpmiddel gebruikte het inbakeren. Wij hebben het dus zonder inbakeren gedaan, omdat dat bij Quintijn prima wilde. Verder wil ik je wel aanraden om niet zonder meer met inbakeren te beginnen, maar toch eerste de techniek op het cb te leren. Het kan gevaarlijk zijn als je niet weet wat je doet.
Met hulp van het boek hebben wij nu een fantastisch kind dat lekker slaapt, genoeg drinkt en bijna altijd vrolijk is!

Liefs,
Noa (m.v. Quintijn 27-7-07)

Nu de kraamhulp weg is en je man weer is gaan werken.  Moet jij nog even een goede draai vinden. Misschien heb je het idee dat je in een zwart gat bent gevallen?  
Heb vertrouwen in jezelf!     Laat bezoek even voor wat het is en laat je man maar boodschappen doen! Er zijn veel moeders die het gevoel hebben dat ze hun babytje niet begrijpen.Je hebt pas 3wkn geleden kennis met elkaar gemaakt!. Dit moet groeien..Je gaat vanzelf een patroon zien in het huilen. Zoals er al gezegd is, is rust en regelmaat heel belangrijk. Het is niet erg om je babytje te dragen in een draagdoek. Ik raad het juist mensen aan! Baby's hebben "huidhonger" en dragen is goed voor de ontwikkeling van de heupjes. Je babytje goed instoppen kan al voldoende zijn, ik zou niet gelijk met inbakeren beginnen. Geef de fles, dan een boertje (na een kwartier is de melk wat ingedikt) en dan naar bed. Even over de huiltjes: Als een baby last heeft van krampjes schopt hij met z'n beentjes en moet hard huilen. Als een baby "opgang" moet komen (begint zacht en gaat steeds wat harder)   kan het zijn dat hij honger heeft, zich verveeld of zich bijvoorbeeld eenzaam voelt. Als een baby gelijk hard gaat huilen heeft hij ergens last van of heeft hij pijn: boertje die vast zit, volle broek of krampjes. Ook huild een baby gemiddeld van 2 wkn een kleine  2 uur en van 6 wkn ongeveer 3 uur.(daarna wordt het kalm aan minder)  Als je echt ten einde raad bent moet je het CB opbellen. Dan komen ze bij jou thuis en gaan ze kijken hoe ze jou kunnen helpen. Je hoeft dit niet alleen te doen!

Veel succes meid!

Terug
Bovenaan