wie kan mij helpen?

Hallo,

Ik heb een zoontje van zes maanden en een week. Hij is de laatste dagen heel erg aan het rommelen met zijn voedingen. Zodat ik het nu niet meer weet.
Even zijn schema:
Hij krijgt borstvoeding
om 6,00, 10.00, 14,00, 18,00 en ongeveer 21.30 en tussendoor 'smorgens zo'n 100 gram fruit om ongeveer 12.00 en 'smiddags om 16.00 zo'n 100 gram fruit, dit omdat het anders te lang is voor zijn groentehap.  
En dus om 17.00-17.15 kwart tot half potje groente (grote pot)
Maar nu wil hij de laatste drie dagen geen voeding meer om 14.00, hij gaat huilen en wil absoluut niet drinken  en om 21.30 drinkt die ook weinig.
Maar ik vindt de tijd tussen 10 en 18.00 wel erg groot om niets te drinken.
Wie help mij? bedankt!

Hoi. Dat is idd wel een lange tijd, maar aangezien hij om 12 en om 16 uur nog fruit krijgt, en om 17 uur groente denk ik toch dat hij er wel voldoende aan heeft.. In fruit zit natuurlijk ook heel veel vocht he, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat hij te weinig vocht binnen krijgt. Hooguit is het voor jou niet prettig als er te lang tussen zit..
Gr. Anne-Marie

Hoi,

Nu heb ik hem gisteren om een uur of half vier een flesje diksap gegeven en dat dronk hij achter elkaar op en nog een lange vinger er achteraan! Zou die is wat anders willen? lastig hoor!

bedankt voor je reactie
groetjes

Ja lastig is dat he!! Je kunt altijd alleen maar gokken.. Misschien wil ie idd wel wat anders of zo, ik weet het eigenlijk ook niet..
Ik moet zeggen dat het bij mij momenteel niet veel anders is hoor.. Ik ben sinds 3 weekjes of zo ook met bijvoeding begonnen, en het lijkt wel of ze dan toch eerder verzadigd zijn dan anders. Als Jesse bij mij drinkt dan heeft ie ook overal belangstelling voor behalve voor waar we mee bezig zijn.
Ik denk dat ze ook op zo'n leeftijd zijn ( de mijne is ook 6 maanden) dat ze alles om zich heen ook in de gaten willen houden, dus misschien dat het daaraan ligt..
Wellicht kun je proberen om de ochtend en avondvoedingen erin te houden, en dan de rest maar kijken wat hij zelf aangeeft. Wil hij drinken dan laat je hem drinken en wil hij niet dan niet.. Misschien is het even iets tijdelijks of zo en gaat het over een tijdje weer beter??
Groetjes!

Hoi,

die van ons is 7 maanden (maar 9 weken te vroeg) dus vergelijkbaar kwa leeftijd. Eet ook zeer wisselen sinds bijvoeding. Hij dronk eerst 4 flessen van 180+6 scheppen zo leeg en nu is het soms ook een strijd. Ga hem niet meeer pushen. Hij is inderdaad veel met andere dingen bezig nu. Ik geef hem inderdaad asl hij wakker wordt van zijn middag slaapje ook wel wat sap en dat lust hij wel. Misschien krijgen ze ook wat meer gewone dorst van fruithapje enzo. Hij dronk eerst makkelijk 800 en sommige dagen als hij extra kwam over de 900. Nu drinkt hij tussen de 600 en 700 per dag (overigens nog geen opvolgmelk vanwege vroeggeboorte). De ene keer laat hij 70 cc per fles stan de andere keer 30cc en af en toe drinkt hij hem ook leeg. Groeit nog goed dus ik vind het best

Hoi,

Nou wel fijn om te lezen dat meer dat probleem hebben. Hij was nu vannacht om 2 uur klaar wakker en heb ik hem nog wat gegeven, dit gebeurt overigens nooit. Misschien is het inderdaad wel een periode. En hij weegt bijna 8,5 kilo. Dus hij kan wel wat hebben.

groetjes

Ja je ziet wel dat we allemaal zo'n beetje met dezelfde "problemen" te maken krijgen haha..
Ach en met 8,5 kilo heeft ie wel een buffertje toch? Is het wel een flinkerd of niet? Ik ben van de week met de mijne naar het cb geweest en hij was 6.243 gram... (moet wel over 6 weken nog een keer komen om te wegen want hij zat helemaal op het onderste lijntje qua gewicht dus moet extra komen wegen..)
Gr. Anne-Marie

Hoi Anne-marie,

Nou ja gelukkig toch je dan ziet dat je niet de enige ben, het zal wel aan de leeftijd liggen. En het is inderdaad een stevig mannetje. Maar hij is ook lang 71,5 cm, vorige week gemeten, en hij woog bij de geboorte ook al 4560 gr. En het is mn eerste kindje. Dus ja dan heb je gelijk al een flinke start toch. Als ze maar gezond zijn, is het belangrijkste toch!
Vandaag heeft die het overigens  goed gedaan. Ik heb hem nu om 7.15, 12.00, 16,00 aangeboden en dan vanavond nog een x. Dit ging goed dus nou je misschien even overgaan op een ander ritme.

groetjes

Terug
Bovenaan