wie kan mij helpen?

ik heb een vraagje (ik geef zelf bv dus ik weet dit niet) voor een kennis
 ik heb dus een vraagje over de fles en gewone voeding bij het cb hebben ze gezegd dat haar kindje nou 3 voedingen van 200 mag hebben en dan met bambix erbij doen en de rest groente en fruit maar om welke tijden kan ze dit het beste doen haar kindje is 5 mnd
 dus mischien weet een al wat ervaren moeder dit?
alvast bedankt
groetjes mira mv marek 14 wk

Die voedingen met Bambix liggen aardig zwaar op de maag, ik zou dus zeggen:

8:00 Fles 200 cc met Bambix
12:00 Fruit (potje of +-120 gram fijngemaakt, banaan met beetje sinaasappel doet het altijd wel goed of peer geblenderd)
14:00 Fles 200 cc met Bambix
17:30 Groente (potje of 120 gram fijngemaakt, babyworteltjes doen het wel goed in het begin)
20:00 Fles 200 cc

Beetje afhankelijk natuurlijk van het slaapgedrag ven het kindje, je kan er altijd mee schuiven....... Uurtje meer of minder maakt bij een 5maandertje niet meer uit..

Liefs Esther en de prinsesjes

hoi,
bambix bij een 5 mnd oude baby??
bambix is vanaf 7 mnd.
dus nog niet echt verstandig zou ik zeggen(ik ben niet van de precieze dag hoor) maar 2 mnd eerder, vind ik wel veel!
zouden ze niet rijstenbloem(nutix bedoelen)
en 3 flessen van 200 cc?
erg weinig...
mijn dochter is 5 mnd (2e kindje) en weegt 6500 gr.  
zij moet minimaal 975cc melk per 24 uur krijgen.
en ze krijgt 5 a 6 flessen van 200 cc
de rekensom gaat alsvolgt   150 cc x lichaamsgewicht.
dus met 3 x 200cc= 600 cc dat is erg weinig vocht!!
of het kind moet al zoveel sap drinken en goed fruit en groente eten.
dan kan het wel.

bij ons op het cb willen ze dat je kind pas vanaf 6 mnd fruit en groente krijgt!
mijn kinderen kregen wel vanaf 4 mnd groente en fruit, maar nog lang geen bambix!
natuurlijk moet je geven wat jij denk dat goed is voor je kind, maar ik zou je kennissen toch nog eens contact op laten nemen met het cb.
groetjes

quote: mama van j en a reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-12-2006 21:03:13'));

hoi,
bambix bij een 5 mnd oude baby??
bambix is vanaf 7 mnd.

Ik heb er niet eens tot in zoverre over nagedacht!! Ben er ook al een poosje uit, mijn oudste is tweeenhalf en de jongste is 12 weken dus die moet nog.... Dat klopt inderdaad! OF het consultatiebureau heeft vreemde fouten gemaakt, OF je kennissen hebben het compleet verkeerd begrepen.......

Liefs Esther en de prinsesjes

was echt bambix heb haar dit nog even gemeld en gezegd dat ze mischien even voor de zekerheid contact op kan nemen met het cb.Wat ze er mee doet moet ze dan maar zelf weten toch.
Bij mij op het cb mag je inderdaad ook pas vanaf 6 mnd fuithapjes geven
in ieder geval bedankt voor jullie reacties

Hoi,

Yari is nu ook 5 maanden, ( bij 4maanden 7 kilo )

Hij heeft nu om     7.00 uur 240 cc ( incl. voeding, gaat vaak niet op )
                                              11.00 uur potje fruit
                                               12.00 uur fles 200 cc
                                              16.00 uur fles 200 cc
                                              20.00 uur fles 240  cc + 2 eetlepels rijstebloem ( gaat vaak niet op )

Misschien heb je hier iets aan.
Groetjes Marina.

doe je hier nog wat dorheen? want haar hadden ze bij het cb geadviseerd hier bambix bij te doen in plaats van nutrix want anders waren ze bang dat ze terug ging in gewicht
maar ze was er nog niet mee begonnen hoor haar kindje slaapt op het moment niet zo goed ofzo

Terug
Bovenaan