wie kan mij helpen?

A

Anoniem

Guest
Ik heb een zoontje van 6 maanden. Ik zit een beetje te rommelen met zijn voedingen:
Hij kreeg vijf voedingen op een dag. Om ongeveer 6.00, 10,00, 14,00 18,00 en ongeveer 21.30. tussendoor 'smorgens om twaalf uur 100 gr fruit en 'smiddags rond een uur of vier 100 gr fruit dit laatste omdat het anders te lang is voor hem voordat hij zijn groente krijg. Deze krijg hij rond half zes en eet ongeveer kwart tot half potje (groot)
Maar nu de laatste dagen wil hij om twee uur absoluut niet bij mij drinken, hij gaat gewoon huilen en als ik hem dan een uur later een flesje diksap geeft drinkt hij het helemaal op!
Ook de voeding van 21.30 drinkt hij weinig. Dat wil zeggen 1 kant terwijl hij normaal beide kanten dronk.
Heeft iemand tips voor me?
Ik hoor het graag!!

Hoi,

ik zou hem die twee voedingen die hij minder drinkt gewoon niet meer aanbieden. als je kleintje honger krijgt vraagt hij er vanzelf om en dan kan je altijd nog geven. Anders kan je ook ipv de diksap opnieuw aanbieden om bij je te drinken.

Groetjes van Marloes

Hoi,

Ja maar zou het ook kunnen dat hij gewoon niet bij mij wil drinken. Ik las ergens dat die bijvoorbeeld last van zijn tandjes kan hebben. Hij heeft sinds een week een tandje en dat die daarom niet wil omdat het zeer doet. Maar aan de andere kant hij drink wel gewoon  een flesje diksap leeg.  Of hij is al die melk zat? Ik weet niet of dat kan hoor? En ja ik wil toch dat die voldoende vocht binnen krijgt.

Hoi,

is het zo dat je zon momenteel erg nieuwschierig is naar de omgeving en alles wat er te zien is? Dat heb ik ook met mijn zoontje. als hij erg wakker is drinkt hij amper maar als hij moe is drinkt hij wel goed bij me.

Ik lees trouwens bij alle verhalen van de moeders die kunstvoeding geven dat ze  langzaamaan ook minder flessen gaan geven. Door de groente en het fruit zitten ze voller.

Groetjes van Marloes

hoi

Dat is inderdaad zo. De eerst twee voedingen gaan goed omdat die dan slaperig is. En daarna moet ik ook echt apart gaan zitten en zorgen dat het echt stil is.
Maar ik vindt het prima dat die van 5 naar 4 voedingen wil maar gelijk naar 3 is toch wel een beetje te snel. En vooral hij heeft een tijdje alles gegeten en gedronken wat die  kreeg en  hij krijg nu evenveel en neemt  het niet meer?
En ook voor mezelf als hij nu elke keer niet wil dan ben ik een beetje bang dat mijn voeding terug gaat lopen en eigenlijk vind ik het nog heerlijk om hem zelf te voeden. Lastig hoor!

Hai,
Ik geef geen BV maar Veerle (8 maanden) gaat nu ook een stuk minder melk drinken. Zij krijgt ook bijvoeding (groente, fruit en 1 boterham) en Veerle drinkt nu maximaal 3 flessen melk per dag (ongeveer 400 cc). De rest vul ik aan met Diksap, ik merk wel dat Veerle diksap lekkerder vindt dan melk.
Groetjes,
Floor

Hoi,

Nou wel fijn om te lezen dat meer kindjes dit doen. Misschien hoort het er wel gewoon bij. Ik bied het maar gewoon aan en meer kunnen we niet doen. En  de het fruit en groentehap krijg hij ws toch wel genoeg binnen.

groetjes  

Terug
Bovenaan