wie kan mij helpen???

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

wie o wie kan mij helpen aan tips
ik ben op dit moment even helemaal opgebrand
ik weet niet meer wat ik moet doen, ik wordt er zelf gek van
mijn zoontje wil niet meer slapen, overdag niet maar s'avonds ook niet meer
zodra hij in zijn slaapkamertje komt begint hij al te huilen en wordt hysterisch als we weggaan, als we bij hem blijven gaat hij spelen en ouwehoeren, als we weglopen giert en huilt hij tot aan spugen aantoe
als we hem neerleggen gaat hij meteen weer zitten of staan en wordt boos als je hem weer wil neerleggen
we hebben ookal geprobeert om hem in slaap te wiegen en bij ons in bed in slaap te laten vallen maar dit lukt ook niet
hij valt nu pas rond 23.00- 23.30   in slaap terwijl hij altijd een makkelijke slaper was, we legden hem tegen 19 uur in zijn bedje en we hoorden hem pas de volgende morgen weer
ik ben dus nu echt even radeloos en kan echt alle tips gebruiken want ik weet het niet meer nu, wij komen hierdoor zelf ook behoorlijk wat slaap en rust te kort zo en ik kan het wel uit janken nu
dus wie o wie heeft de gouden tip voor ons??????

liefs ilona

Hoi Ietje,

Wat vervelend dat je zoontje zo van streek raakt als hij zijn bedje ziet. Ik vind het vooral opvallend dat je vertelt dat hij normaal altijd een makkelijke slaper was. Daarom denk ik toch aan iets lichamelijks. Mijn dochter slaapt ook altijd gemakkelijk. Precies wat jij schrijft van 19:00 uur tot de volgende ochtend. Maar: de afgelopen week kende ik mijn dochter niet meer terug. Ze krijste al als ze alleen maar haar bed zag. Raakte in paniek enz. Mijn man en ik wisten niet meer wat we ermee moesten doen. Er was ook niks goed bij mijn dochter. Achteraf weet ik wat er aan de hand was: ze kreeg veel tanden tegelijk door. Zodra ze geen last meer had van haar tanden wilde ze overdag ook gewoon weer slapen (ze sliep een hele dag niet, hooguit 15 minuutjes in de wandelwagen, omdat we er uit pure ellende een eind mee gingen wandelen...) Nu gaat het weer goed met haar. Zou het zoiets bij jou ook kunnen zijn? Kinderen kunnen echt goed hangerig en ongeduldig worden van het krijgen van tanden.  Of is hij misschien verkouden of grieperig? Of misschien oorontsteking? Dat zie je niet altijd aan de buitenkant. Misschien is het een idee om hem toch na te laten kijken door de huisarts? Je kan beter een keer voor niks gaan, als dat je niet gaat terwijl hij bijvoorbeeld ooronsteking blijkt te hebben? Op deze leeftijd is het heel moeilijk om te zien waar ze last van hebben, maar ik denk dat je zoontje niet zomaar moeite heeft met slapen.

Veel succes ermee. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn reactie.

En als je hem vasthoud in een ligstand zeg maar? Huilt hij dan ook, want ik denk meteen iets van oorontsteking?
Als het zo blijft dan zou ik toch naar de dokter gaan om alles uit te sluiten?

Misschien een fase hoor, maar toch...

Succes! Laat even weten hoe het gaat.

groetjes Maris

Hoi Ilona,

Wij hebben een tijdje geleden ook een periode gehad dat Sven niet wilde slapen.
Hij zat maar te brabbelen en was erg onrustig. Op een gegeven viel het me op dat hij constant naar het raam zat te kijken.
Ik heb zijn bedje anders gezet en wat denk je: hij sliep weer als een roos.
Nu krijgt Sven tandjes en is hij weer vaak onrustig. Maar ja, nu weet ik waar het aan ligt en kan ik het beter hebben.
Misschien inderdaad wel verstandig om eens met de huisarts te praten zodat je lichamelijke dingen uit kunt sluiten.

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hoi meiden

met Bram gaat het gelukkig weer iets beter, alleen het slapen is nog een ramp
ik he no een stuk gelezen over scheidingsangst en daar lijkt zij gedrag ook best veel op
maar wij hebben ook het vermoeden dat hij het in zijn bedje heel erg benauwd heeft gehad doordat die neusamandelen zijn ontstoken en dit combineert met zijn bedje want zodra hij zij bedje ziet is het huilen geblazen
hij wordt s'nachts ook wakker rond 04.00 a 05.00 uur  nu en is dan ook helemaal hysterisch en komt ook niet meer in slaap dan en we hebben hem (tegen onze principi in) 2x bij ons in bed gelegt om te kijken wat er gebeurt en hij slaapt dan als een roosje nog een paar uurtjes dus het komt niet door het liggen
overdag wil hij helemaal niet slapen en als oma moet oppassen zoals gisteren gaat ze met hem op de bank zitten en kroelt net zolang met hem tot hij slaapt wat dus het probleem is dat hij gisteren van 15.00 tot 16.30 heeft geslapen.......ze bedoelt het natuurlijk super goed maa wij kunnen hem dan niet om 19.00 op bed leggen omdat hij nu dus alleen in slaap valt als hij echt helemaal kapot is van de slaap dus meneer was gisteren ook weer tot 22.30 op
maar we hebben afgesproken nu om hem overdag maar eens goed wakker te houden en dan tegen 19.00 naar bed en als hij beter is helemaal laten we hem ook s'nachts in zijn bedje en dan huilt hij maar want hij moet toch weer aan zijn bedje wennen
maar als ik dat nu zou doen gaat hij overgeven door al dat slijm waar hij nog veel last van heeft en dan heb ik mezelf er ook mee en we hebben nu al 1 week het gevecht gehad en ben dr zelf ook moe van en wil niet steeds nu die strijd hebben

liefs ilona

Terug
Bovenaan