wie kan mij iets meer uitleg geven.....poeh al die info..

Hallo allemaal,

Mag ik jullie om een beetje hulp vragen???(jee ik weet niet zo goed hoe ik het kort moet vertellen, dus alvast sorry voor het lange verhaal eromheen)
Vorige week dinsdag zijn we voor de uitslag van het 2e zaadonderzoek van mijn man geweest. De 1e uitslag was erg slecht, weinig zaadjes en maar 10% beweging.
Nu de 2e keer was het aanzienlijk beter, de hoeveelheid was nog niet super, maar de beweegelijkheid was van 10 naar 50%...de gyn stond echt perplex. Hoe kan dit in godsnaam.....zei ze.
Nu heeft het er waarschijnlijk ook mee te maken, dat mijn mijn geen kok meer is, want er wordt  vaak gezegt, dat kok zijn en hele dagen  bij een warmtebron er slecht voor de vruchtbaarheid van  een man kan zijn.(hij is ruim 10 jaar kok geweest)
We waren al zo blij met deze uitslag...maar we weten ook dat  we nog een hele lange weg te gaan (net als velen van jullie natuurlijk)  hebben.
De gyn wil voor de zekerheid nu nog een 3e zaadonderzoek doen, omdat het zo verbeterd was en ze het eerst zeker wil weten voordat we die med.molen in gaan.
Maar (sorry hoor voor het lange verhaal eromheen) mijn vraag gaat eigenlijk om mijzelf.
Aangezien ik ook nog altijd aan het sukkelen ben met onregelmatige cyclussen, gaan ze nu kijken naar het groeiproces van mijn eitje.
Ik moet nu  rond de 10e cyclus dag voor een echo. Maar we hebben ineens zoveel info gehad, dat ik het niet helemaal meer weet. Vandaag is dus mijn 1e cyclus dag...moet ik dan vandaag al bellen om een afspraak voor de echo te maken...en wat kan ik nu precies hiervan verwachten...moet ik dan vaker achter elkaar voor een echo???(want vaak heb ik cyclussen van 35-38 dagen???????dus dan heb ik nog lang geen eisprong rond de 10e dag.
Zoals jullie wel lezen, ben ik nog echt een groentje in dit proces(hihi)
Ik hoop echt dat jullie me een beetje wijzer kunnen maken en me kunnen vertellen, wat ik de komende tijd kan gaan verwachten???????Hoe gaat het allemaal in zijn werk??
Ik heb in ieder geval respect voor degene die al zo lang in deze med.molen zitten...echt waardering hoor!
Wij proberen nu  2 jaar  op de natuurlijke wijze een kindje te krijgen maar helaas. We staan nu  nog maar aan het begin en ik vind het nu af en toe al zoooo moeilijk........ik ben blij dat ik zo af en toe hier op dit forum weer een beetje steun kan vinden.....

Liefs en alvast heel erg bedankt!
Famke

Hoi Famke,
Kan me goed voorstellen dat je een beetje de weg kwijt raakt door al die informatie die op je af komt. Zal even kort vertellen hoe het ongeveer gaat. De eerste cyclusdag moet ik altijd doorgeven aan de gyn (assistente) en dan gelijk een afspraak maken voor een echo op de 10e dag. Dit is altijd een inwendige echo, niet eng of pijnlijk hoor. Ze kunnen dan bekijken of er eitjes gaan rijpen en ze kijken naar de dikte van het baarmoederslijmvlies. Afhankelijk van de grootte van het eiblaasje, moet je meestal om de dag weer terug komen voor een echo totdat ze gezien hebben dat hij gesprongen is. Dit zal met jouw cyclusduur dus wel even duren en je kunt er wel vanuit gaan dat je meerdere keren zult moeten terugkomen. Zeven dagen na de eisprong zul je dan waarschijnlijk nog bloed moeten laten prikken om het progesterongehalte te laten bepalen. Ik hoop voor je dat alles er verder goed uit ziet en jullie niet verder de mm in hoeven.
Groetjes,
Judith

Hoi Famke,

ik sluit me aan bij Judith.
Ik bel ook altijd op de 1e dag naar het ziekenhuis en maak dan meteen een afspraak voor de 10e dag.
Ik moet meestal 3 of 4 keer terug voordat ik weet dat mijn eisprong is.
Ik zou morgen gewoon even bellen en een afspraak plannen.
Ik hoop dat je niet al te lang in de medische molen hoeft.

Enne.... kom hier gerust met al je vragen... We zijn (helaas) met velen en er is vast wel iemand die antwoord op je vragen heeft.

succes
liefs Mama Peet

Hoi Famke, ook ik sluit me aan bij de rest. Bij de IUI behandelingen werkte het bij mij precies hetzelfde. Als je vragen hebt, schrijf ze allemaal op, dan kan je ze stellen bij je bezoek aan de gynaecoloog en uiteraard kan je ook altijd hier terecht!

Succes!

Groetjes, Pleun

Dank jullie wel voor de informatie......hier heb ik weer ontzettend veel aan!
De afspraak heb ik gisteren dan toch maar even gemaakt voor volgende week 6 april.
Ben benieuwd!

Heel veel succes allemaal en ik ben blij dat dit forum er is waar ik met mijn vraagjes terrecht kan!

Liefs,
Famke

Terug
Bovenaan