wie kan mij info geven over ischias

A

Anoniem

Guest

hallo iedereen

ik heb al wat op het internet gekeken maar kan weinig vinden over het verschil tussen bekken pijn en ischias. want wanneer heb je nou wat?!
ik zit zelf met het volgende probleempje: tijdens me 1e zwangerschap had ik vaak last van me onderrug maar daar bleef het bij,dus dacht ik o zijn me bekken,zijn wat slap niets om je druk over te maken. maar nu ik zwanger ben van de 2e(nu bijna 19weken) heb ik al va ca 10 weken last van me onderrug en dat is dus nu al even verplaatst naar me linkerbil. ik heb er echt wel erg last van op 1 dag verdeeld. dat is in de vorm van zitten en opstaan,stofzuigen/dweilen is helemaal funest,maar ook als ik op de rug in bed lig duurt het even voordat de pijn weg zakt. het zijn heftige steken(lijkt wel een spier die ernorm trekt ofzo)  en moet me eigen dan echt even recht trekken en door de pijn dus heen bijten.ik help ook nog 1 keer per 2 weken me opa zijn huis schoonmaken maar durf dat dus niet meer omdat na de laatste keer ik echt 3 dagen krom liep. dus weet eigenlijk niet zo goed wat te doen en of hier wat aan te doen is?? ik wil er niet zo snel mee naar de dokter stappen want voor me dan echt een zeur,en heb toch het idee dat ze er niets aan kunnen doen. weet iemand raad?

groetjes esther

Mijn moeder heeft ook ichias gehad. Ga ermee naar de ha die kan dan vertellen hoe je er het beste vanaf komt. Mijn moeder heeft ook voetreflextherapie gehad dat hielp goed alleen is dat niet aan te raden met een zwangerschap.
Laat er naar kijken dan weet je wat het is en wat je er  aan kan doen.
succes verder
groetjes sacha

hoi,
ik heb ook ischias op dezelfde plek, het is een steek die aanhoudt zomaar opkomt en warm wordt en je kunt helemaal niets meer, ik kreeg van de ha te horen dan ik als ik er last vanheb veel moet lopen en dat helpt, of rechtop be dliggen met pijnstiller maar dat is nu geen optie.
tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg i door de ischias bekkenklachten omdat je je gewicht op een andere plek gaat verplaatsen dus fysio gehad, na de zwangerschap was het over.
 de assistente van de ha gaf trouwens de tip ergens aan te gaan hangen, trapleuning ofzo dat is echt super! alles schiet meteen weer op z'n plek

gr brenda

Hoi Hoi,

Ik kom echt net terug van de VK en heb dus te horen gekregen dat ik hier ook last van heb. Zij heeft het uitgelegd dat er een zenuw in je onderrug bekneld zit. Dit komt doordat je door de zwnagerschap een andere houding aan hebt genomen. Het is niet erg alleen onwijs vervelend. Zij heeft mij als advies gegeven: niet te veel lopen achter elkaar, niet te lang staan achter elkaar. Ze kunnen fysio geven maar dat doen ze liever niet. En de kans dat het helpt is eigenlijk nihil. Dit omdat het gewoon een zenuw is.

Ik heb nu sinds 3 weken enorme last ervan en ben inderdaad rustig aan gaan doen. En het werkt echt. Ik ga het proberen zo op te vangen. En anders ... misschien fysio.

Groetjes,

Danielle (18 weken zwanger)

Hoi,
Heb ook ischias, al vanaf week 14. Maar heb via de huisarts nu caesar therapie. Dat helpt goed, je leert andere houdingen aannemen en hoe je moet tillen, bukken, en opstaan vanaf een stoel of bank etc. Is een aanrader, heb door deze therapie stukken minder last van de ischias.
En als je veel last heb helpt het  bij mij om te gaan fietsen.
Sterkte.
Gr Clasce

hoi danielle,

vreemd dat jij een totaal tegenovergesteld advies hebt gekregen dan anderen, juist doordat die spier bekneld zit (die heel erg strak staat) door te bewegen gaat ie weer beter zitten,
wel goed dat het helpt maar toch raar het is echt tegenovergesteld van wat ik overal hoor???

gr brenda

hoihoi,

Heb bij mijn eerste zwangerschap ook behoorlijke last gehad van ischias, en merk nu ook weer dat het begint op te komen. Heb toen wel fysio gehad. De ha vertelde idd dat ze er niet wat aan kunnen doen, maar doordat de fysio de plek masseerde voelde het wel als een soort verlichting. Verder alles met mate doen, dus niet te lang zitten niet te lang staan, met lopen had ik er het minst last van.
Zodra je kindje indaalt wordt de pijn al wat minder, en zodra je bevallen bent is het helemaal weg, vertelde de fysio mij, en dit is ook mijn ervaring.

Succes ermee,

Groetjes Rianne
12w5d

hoi hoi

bedankt voor jullie reactie's ben ondertussen al een stuk wijzer daardoor. ik zal het wel vertellen aan de vk als ik daar over 2 weekjes heen moet,maar heb toch liever niet dat er aan me gemasseerd word(vind dat vreselijk houd er echt niet van in tegenstelling tot de meeste mensen) en het zal innerdaad wel weer over gaan (gelukkig poef) na de bevalling want dat had ik vorige keer ook. maar wat doen jullie als je bv opstaat en loopt en je krijgt zo'n verkramping in die spier?ik ga er altijd maar doorheen,door de pijn en trek me eigen recht,maar is dit wel goed? met lopen heb ik innerdaad geen last als ik even warm gedraaid ben,want in het begin moet ik er ook altijd even "doorheen" .en hoe doen jullie het dan met je huishouden? want daar krijg ik het altijd flink van.
meiden veel suucs ermee,met die !!@#(*&!
groetjes esther

Terug
Bovenaan