wie kan mij informeren?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen hoe een ovulatietest gebruikt word? En of je die ook kan gebruiken wanneer je onregelmatig ovuleerd? Ik heb begrepen dat er 5 teststaafjes bij zitten, hoe weet je dan wanneer je moet testen? Ook vraag ik mij af of er meiden zijn die baat hebben gehad bij deze test. Ok, zoals jullie merken ben ik een enorme leek op dit gebied, maar ik ben aan het overwegen of ik deze maand eens zoeen test zal proberen. Ben nu vier dagen ongesteld geweest, op naar de vijfde, ben ik dan al te laat?

Groetjes,
Wendy

Hoi Wendy,
Ik heb deze testen gebruikt om meer inzicht te krijgen in mijn cyclus. Ik heb daar baat bij gehad, ik merk ook dat er mensen zijn die er minder aan hadden.
Ik ben beginnen testen 3 dagen voor mijn vermoedelijke eisprong, die ik verkreeg door het gemiddelde van mijn langste cyclus en mijn kortste gedeeld door twee en dat kwam bij mij op 15. Dus ben op dag 12 van mijn cyclus gestart met testen en zo kwma ik te weten dat mijn eigenlijke eisprong op dag 14 is. De volgende maand kan je dan bv enkel op 13-14 en ev 15 testen. Je kan dan ook gewoon makkelijker zeggen wanneer het juist is.
Hoeveel testers er in een doos zitten hangt af van het merk. Naar ik weet zijn dat er tussen 5 en 10.
Veel succes ermee!
Lea
ps: jij bent dus absoluut niet te laat omdat morgen pas je 5de cyclusdag is.

Hoi Wen,

Ik heb niets dan goede verhalen over de ovulatietesten. Heb ze 2x gebruikt en ben 2x zwanger geworden. Het is alleen wat lastig als je een heel onregelmatige cyclus hebt (dan wordt het wel heel duur). CB heeft nu 7 teststaafjes in een doosje dus dat scheelt er wel weer 2. Het heeft ook een hele makkelijk te begrijpen bijsluiter. Elke dag op dezelfde tijd moet je testen (vanaf een paar dagen voor de verwachte eisprong tot een dag voor de eisprong). Je begint te testen ongeveer 5 dagen voor je eisprong en de test meet je lno van 36 tot 24 uur voor je eisprong. Je kunt zo dus nooit je eisprong missen!

Hoop dat ze jou net zoveel succes brengen als mij!

X F

Bedankt voor jullie reactie's!

Ik ga het zeker maar eens proberen, baat het niet dan schaad het niet, toch?

Bedankt voor jullie succeswensen!!! Dat is uiteraard insgelijks!

Groetjes,
Wendy

De dag waarop je je eisprong hebt kan verschillen.

Zo was die van mij eerst op dag 12, daarna op dag 13, en de laatste keer op dag 11 (heb het mannetje direct besprongen en ben nu zwanger)

Terug
Bovenaan