wie kan mij raad/advies geven

A

Anoniem

Guest
ik had even een vraag, hoop dat ik het een beetje duidelijk kan uitleggen! afgelopen maand om precies te zijn 29 oktober heb ik de laatste pil geslikt ben daarna na 4 dagen ongesteld geworden en na de stopweek niet meer begonnen met de pil omdat wij graag een kleine zouden willen. nu is mijn vraag, hoe weet ik in vredesnaam wanneer ik mijn eisprong heb? gewoon afwachten? ik weet natuurlijk ook niet wanneer ik weer ongesteld moet worden! t is een beetje een trauma van vroeger heel erg en heftig en wist ook nooit wanneer.

nu komt eigenlijk het rare van alles, ik voel me raar. heb heel erg last van m'n rug en buik ik heb echt het gevoel dat ik ongesteld moet worden! vanmiddag durfde ik ook bijna de tram niet in te stappen omdat ik duizelig werd en dacht dat ik moest overgeven.

dit vertelde ik vanavond tegen mijn vriend, en hij zei, misschien ben je wel zwanger!

nu weet ik wel dat je de eerste week dat je je pil "vergeet"extra vatbaar bent. maar zou het echt al zo kunnen zijn?

En zo ja, wanneer kan ik dan testen? weet dat je moet wachten tot je overtijd bent (maar ik weet dus nog niet hoe mijn cyclus loopt)

hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen en me een beetje gerust kunnen stellen.

xxx

Ik heb tot twee maand toe dezelfde klachten gehad als jij.een soort ontwenningsverschijnselen. alle hormonen in de war...Maar goed er zijn natuurlijk vrouwen die wel de eerste keer zwanger worden... Ik zou gewoon afwachten wanneer je weer ongesteld wordt. je komt vanzelf weer in een ritme.. en dan weet je vaak wanneer je eisprong is.. maar ik had het na twee maanden..

Hoi, het zou natuurlijk super leuk zijn als je gelijk zwanger bent. Doe voor de zekerheid een test! Een test kan je doen op het moment dat je normaal gesproken ongesteld zou worden, dus na 28 dagen. Maar wees niet teleurgesteld als het niet zo zou zijn. Je bent pas net begonnen. En je lichaam is echt wel even van slag als je stopt met de pil. Alles moet weer op gang komen. En bij de meeste vrouwen duurt dat gewoon even. Eigenlijk moet je drie maanden zijn gestopt met de pil als je zwanger wil worden. Heb geduld, en ben er niet teveel mee bezig dat is mijn advies. Want meiden die heel graag een kindje willen en er elke dag mee bezig zijn worden vaak niet snel zwanger. En op het moment dat je het het minst verwacht, dan ben je het opeens! Nou heel erg veel succes, en je word vast snel zwanger

dankjewel voor jullie reactie! zoals jullie het beschrijven zo dachten we er zelf ook al over, maar het is toch altijd prettig om te weten dat anderen er ook zo over denken. normaal gesproken moest ik rond 29 november weer ongesteld worden(met pil). heb alleen met m'n vriend afgesproken dat als ik half december nog geen menstruatie heb gehad dat ik dan even een testje ga doen. ik hou jullie op de hoogte en ik ben heel blij dat ik hier mijn verhaal en vraag kwijt kan! thanks...

liefs mij

Terug
Bovenaan