Wie kan mij verder helpen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Het is geen mega probleem, want met Jarno gaat het super, maar toch is het een probleem om es ff onder de aandacht te brengen.

Mijn zoontje is 13 Maart met 38 weken geboren, niets bijzonders, alles keurig dr op en dr aan en 7 pond.
Een heel lief kereltje met een grote zuigbehoefte. Helaas ging dat niet op voor de voedingen, want dat was vanaf dag 1 een drama. Wel brullen om eten en drinken lukte niet.
Inmiddels zijn we er achter gekomen ( lees...9 dagen ziekenhuis en   10 weken sonde ) dat hij zijn mondmotoriek niet goed ontwikkeld heeft.
 Ik ben ZELF in de week van pinksteren  ( omdat Jarno voor de 3e x in  1 week tijd de sonde dr uitgespuugd had..)  Johannesbroodpitmeel in de voeding gaan doen omdat mijn moeder ( ikke en mijn man  natuurlijk nog veel meer ) het zo zat was om ons zo te zien klungelen en niemand mij verder kon helpen in het ziekenhuis of cb.  Dus dat was voor ons een hele verademing dat Jarno opeens wel kon drinken en tot op de dag van vandaag dat ook keurig doet. ( hoera lang leve het Johannesbroodpitmeel )

MAAAAR nu het volgende probleem.....diksap. Hoe krijg ik dat dikker in fles. Ik heb het dus al met JBPM geprobeerd maar dit werkt voor geen meter.

Mijn wijkverpleegkundige van het cb heeft gezegt dat er wel iets voor te krijgen is maar heb dit op heden niet kunnen vinden. Mijn drogist ( hele begripvolle man ) is er voor mij naar op zoek gegaan en heeft het   tot nu toe ook niet kunnen vinden.

Wie kan mij verder helpen....ik zou jullie heel erg dankbaar zijn.

Groetjes Ilona, mama van Jarno 13-3-2007

poeh, geen idee. maar moet maandag naar het cb en zal eens vragen of zij het toevallig weten.

Pfff, moeilijke zeg. Ik moest gelijk denken aan maizena of aardappelzetmeel, maar ik weet niet of zo'n kleintje dit al mag hebben? Weet trouwens ook niet of dit werkt, !
groetjes,
Ruth

hoi, ik doe echt overal (naja bijna overal) rijstebloem door, zowel door de melk als door het fruit. ik geef hem fruit uit een potje doe hier water bij (zodat het meer is, maar dan is het bijna net zo vloeibaar als diksap en dat meng ik dan weer aan met rijstebloem (vanille smaak) om het weer pappig te krijgen.

soms als hij erg zeurig is om drinken maar al genoeg heeft gahad geef ik ook gewoon water met rijstebloem, werkt echt ideaal.  

Je moet het alleen wel eerst warm maken om de rijstebloem te laten oplossen, maar daarna gewoon weer laten afkoelen of gewoon wat verwarmt geven.

Hoi Ilona,

Informeer eens bij een dietiste. Ik weet dat ze in verzorgingshuizen poeder hebben dat ze bij drinken gooien waardoor het verdikt. Ik heb daar koffie gezien waarin de lepel rechtop blijft staan. Ik weet niet of baby's dit ook mogen hebben. Maar een dietiste moet hier toch meer over kunnen vertellen. Ik kan me ook voorstellen dat als je zoontje een medische indicatie krijgt (via de huisarts of kinderarts) je het wellicht ook nog wel vergoed krijgt.

Succes ermee,
Judith

Hoi,

Dat verdikkingsmiddel wat genoemd wordt is Nutilis, maar is niet geschikt voor kinderen onder de 3 jaar. Voor kinderen tot 3 jaar is Nutriton de beste oplossing.

Succes!

Ik zou gewoon eens bij de apotheek informeren. Die zouden het het beste moeten weten.

Annemieke (zomer 2006 moeder)

hoi ik heb hier helemaal geen verstand van dus ook niet echt een tip
maar waarom probeer je het niet een keer zonder misschien dat het nu wel lukt of heb je dit al gedaan?
een kleine tip missschien gepureerd fruit erdoor
groetjes en sterkte Elena

Terug
Bovenaan