wie kan mij vertellen over de vk 1ste afspraak, echo enz..

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben Mariska.... Afgelopen  woensdag eens een test gedaan en jahoor na bijna 1,5 maand gestopt met de pil ben ik zwanger.... Vriend lief geloofde het niet en heb gisteren maar eens een test meegenomen met niet zwanger of zwanger... Gelukkig is het zwanger we gaan het nu pas een beetje door te krijgen.

Moet aan komen maandag bellen naar de vk, wat kan ik allemaal verwachten en wanneer krijg je meestal een echo enz...

wie o wie kan mij hier antwoord opgeven....

Groetjes

ps: in het verleden eens een abortus ondergaan ong. 5 jaar geleden dus moet gaat het nu anders?? dan gewoon

Hoi hoi,
Van harte gefeliciteerd als eerste en geniet ervan deze bijzonder tijd!!!

Weet alleen van het lezen hier hoe het ongeveer gaat in NL!!!
Bij de eerste afspraak gaan ze je vragen of je erfelijke ziektes hebt zelf of in je famillie. Weet niet of ze gelijk bloedonderzoek doen en of je urine moet inleveren zou kunnen en je wordt misschien gewogen en bloeddruk gemeten.

De eerste echo mits je een voorgeschiedenis hebt in jouw geval zou dit kunnen krijg je rond de 7de 8wk van je zwangerschap en anders zonder bijzonderheden met 12wk!!!!

Verders ga je dan om de 4wk naar de VK en als je steeds verder komt in de zwangerschap dus vaker daarheen!!!! Probeer voor jezelf of samen een briefje op te stellen met je belangrijkste vragen die jullie kunnen bedenken!!!! En geniet ervan en heel veel succes allemaal!!!

Liefs Sandy 21wk en 1 dag

hoi hoi,

Bedankt, voor je snelle reactie....

Ik ben benieuwd of er nog meerdere op reageren...

Liefs Mariska

Hoi,
Ben mama van 4 kids. Over het algemeen ga je rond week 8/9 voor een 'intake'gesprek en wordt er inderdaad gevraagd naar eventuele erfelijke ziektes. Je bloeddruk wordt gemeten en je wordt gewogen. Dan maken ze ook een afspraak voor een echo.  Volgens mij wordt de eerste echo tussen 10/12 weken gemaakt.
Groetjes en veel succes bij je zwangerschap, hoop dat je er goed van mag genieten.

hoi hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap.
Je kunt maandag gewoon even met een verloskundige bellen voor een eerste afspraak.   Sommige praktijken laten je met ongeveer 8 weken komen voor een administratief intake gesprek, en bij sommige praktijken kom je voor het eerst met ong. 12 weken. Rond de twaalf weken krijg je ook de eerste echo, moet je bloed laten prikken, en als je het wilt kun je tijdens die echo ook een nekplooimeting laten doen! Voor deze echo heb je een verwijzing nodig van je verloskundige.
Mijn eigen ervaring: zoek een praktijk met niet meer dan 3 verloskundigen. Dan heb je tegen de tijd van de bevalling in ieder geval met iedereen een band opgebouwd, en dat is wel zo prettig.

Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij moet een abortus in het verleden geen invloed te hebben op de gang van zaken. Tenzij je natuurlijk destijds complicaties hebt gehad, maar in dat geval zal de verloskundige je zelf wel doorsturen naar een gyn.

groetjes Petra
(36 weken)

ps: je hoeft niet naar de huisarts voor een test of iets dergelijks, maar je moet hem/haar wel even op de hoogte stellen dat je zwanger bent, dit in verband met eventuele medicijnen die voorgeschreven moeten worden.

Hou er rekening mee dat de verloskundige wel zal  vragen of het je eerste zwangerschap is. Dan komt de abortus wel ter sprake.
Verder wens ik je een hele fijne zwangerschap.

bedankt, voor alle antwoorden....

Ik ben alleen nog benieuwd of dat iemand ook weet of je na een abortus in het verleden ong. 5 jaar ook nog eerder moet of zo.... ik hoor soms bij 7 weken....

ik hoor het graag.

Groetjes Mariska

Ik zou niet weten waarom. Ik heb een miskraam gehad met een curretage, dezelfde behandeling als bij een abortus en hoefde bij mijn zwangerschap daarna ook niet eerder.

Terug
Bovenaan