wie kan mij vertellen over eerste afspraak arts

hoi ik zal me even voorstellen

ik ben kim en volgende week een afspraak bij de huisarts.
ik heb een cyclus van 25 en nu de laatste 2 maanden 28 dagen met alle zwangerschap kwaaltjes maar toch ongi geworden. wie kan mij vertellen wat de eerste onderzoeken zijn die er gaan komen als je voor het eerst na de huisarts gaat.

alvast bedankt kim

Hoi Kim,

dat is heel moeilijk te zeggen, want iedere (huis)arts is weer anders. Als je toch ongesteld bent geworden, maar niet zeker weet of je toch zwanger bent, dan kunnen ze je bloed testen op het HCG-hormoon (doe je zelf ook maar dan met urine als je een zwangerschapstest doet).

Als je zeker niet zwanger bent, dan kun je natuurlijk nog wel je huisarts om advies vragen of bijvoorbeeld een doorverwijzing naar een gyneacoloog of aanvullend onderzoek. Wanneer een huisarts dit wil is echter heel erg afhankelijk van de persoon. Ik kwam na 9 maanden proberen bij de huisarts voor iets anders en vroeg hem wat we moesten doen, omdat het al lang duurde (vonden wij). Antwoord was: kom over een jaar maar terug als je dan nog niet zwanger bent.

Tja, en sommige huisartsen willen nog wel eens het eenvoudige onderzoek zoals het testen van het sperma op kwaliteit laten doen.

Ik zou hem of haar gewoon vragen en ook vertellen waar je mee zit, dan kan hij of zij je het beste helpen.

succes.

Klimmie

Terug
Bovenaan