Wie kan mij vertellen wat het geheim van afbouwen borstvoeding is?

Hoi meiden,
Wie oh wie kan mij helpen? Ik weet niet wat het is maar het lijkt een groot geheim te zijn!! Waar ik mijn vraag ook stel ik word van het kastje naar de muur verwezen en zo moeilijk kan het volgens mij niet zijn. Mijn grote vraag is namelijk:

Hoe kan ik mijn borstvoeding afbouwen? Ik doe nu nog kolven om de vier uren terwijl Ravi van de 6 voedingen nog maar 2 keer een borstvoeding krijgt. Hij doet het gewoon beter op de flesvoeding. Ik word niet blij van kolven, Ravi word niet blij van mijn borstvoeding dus is de keus snel gemaakt om er mee te stoppen. Maar hoe??? Huisarts geeft me net gewoon geen antwoord en ik was wel zo klaar met die meneer dat ik niet eens meer de moeite heb genomen om door te zeuren. Verwees me naar een lactatiedeskundige. Ben ik niet voor verzekerd en kost me dus weer geld...

Wie weet het antwoord en kan mij helpen :) Ik ben jullie nu al eeuwig dankbaar :)

Liefs nelie

Hoi !
Toevallig heb ik dat pas ergens in een foldertje gelezen...hoe het exact ging durf ik niet meer te zeggen, maar zo ongeveer. (dit is dan meer voor ravi om dan over te stappen)

Stel je geeft 7 voedingen, vervang iedere dag een voeding door een fles kunstvoeding. Doe dit om en om.. Dus bv, kv,bv,bv,bv,bv,bv / bv,kv,bv,kv,bv,bv,bv / bv,kv,bv,kv,bv,kv,bv / bv,kv,kv,kv,bv,kv,bv / bv,kv,kv,kv,kv,kv,bv / en vervolgens de ochtend en nacht vervangen..

Voor jezelf..laat steeds iets meer tijd tussen de kolfsessies.. En doe het steeds iets korter...zo loopt het ook terug is mij verteld.

Misschien staat er nog meer info hierover op borstvoeding.com?

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes

Oh ik lees je bericht nu iets beter..ravi krijgt al niet meer zoveel voedingen...het gat dus puur voor je zelf...

Nu laat je 4uur er tussen. Probeer er eens 5/6 uur e tussen te laten...en zoiezo niet's nachts..
mocht dat te pijnlijk zijn..kolf dan even een paar minuutjes zodat de druk eraf is, mar kolf ze niet meer leeg. Gewoon kleine beetjes en steeds minder op een dag.

Nogmaals succes:)

Hoi je kan je borsten af binden met een hydrofyle doek. Door het af te binden krijg je minder stuwing en wordt de productie ook minder. Verder minder gaan kolven. ALs je om de 4 uur deed dan nu om de 6 uur en dan steeds meer uren tussen laten.

Succes

Ik heb zelf steeds meer tijd tussen het kolven laten zitten. Ik ben twee weken met afbouwen bezig geweest. Uiteindelijk heb ik nog drie dagen alleen de ochtend helemaal leeg gekolfd, omdat 's nachts de meeste melk wordt gemaakt en verder de boel niet aangeraakt. Toen was het klaar. Zal voor iedereen wel wat verschillen natuuurlijk, maar probeer zo min mogelijk te kolven, eventueel alleen de harde plekken onder de douche wegmasseren, en als je echt op knappen staat kolven.

Wel naar dat je arts zo reageert zeg.. Ik heb de info van het cb, was ook wat karig trouwens. Verder veel verschillende informatie op internet gelezen.

Bedankt voor jullie reacties!! Huisarts wou me gewoon geen antwoord geven gister. Echt zo belachelijk! Eerst een tirade over dat borstvoeding beter is en we moesten helemaal verantwoorden waarom we waren gestopt. Ik ben altijd heel snel klaar met zulke mensen en wil mij ook helemaal niet verantwoorden voor keuzes die ik wel overwogen heb genomen. Vriend was nog geirriteerder en heeft het maar wat toegelicht...
Al met al op zoek naar een andere huisarts want deze meneer weet niet goed wat hij aan het doen is. Zegt hij zelf ook..borstonsteking..ik weet het niet :) Tja ik weet het ook niet :)

In ieder geval bij het consulatiebureau geweest en bovenstaande adviezen van jullie met haar besproken. Zij gaf ook aan de nacht te laten vallen en steeds meer tijd te laten vallen tussen het kolven en alleen de kop er af halen. En masseren..masseren...masseren :)

Ben benieuwd hoe het zal gaan!
Liefs!

ik heb ze nu opgebonden gewoon een goeie bh en stevig vast doen en heb tot nu toe geen last van harde borsten of toeschieten etc. maar dat scheelt vlolgens mij in productie heb ook nog geen schijven. en heb me voorgenomen als kecht op klappen sta ze even aan te leggen of ze leeg et masseren

Ik ben nu ook aan het afbouwen. Ik kolfde eerst 4 keer per dag, daarna een week 3 keer per dag, daarna een week 2 keer en tot slot een week 1 keer. Als ik 3 keer kolfde zat er 8 uur tussen en bij 2 keer 12 uur. Eerste 1 à 2 dagen dat ik minder kolfde had ik wat stuwing, maar heb hier geen gehoor aan gegeven. Productie loopt vanzelf terug zo. Ik kolfde ze wel iedere keer leeg. Succes ermee!
Liefs Wendy

Terug
Bovenaan