wie kan mij vragen beantwoorden.

Hallo allemaal
Ik zal me even voor stellen.
Ik ben Davinia en ben 25 jaar en pas getrouw( 23-6-2005) met mij lieve man die 36 is.
we hebben al 3 half jaar een kinder wens, maar het mag nog niet zo zijn.
we liepen eerst in het  EG Haarlem.
Daar heb ik 3 iui behandeling gehad zonder resultaat.
Nu zijn we over gestapt naar hoofddorp.  
Daar kreeg  we te horen dat  we nog wat onderzoeken krijg waaronder de kijkoperatie.    En mij  man moet naar de uroloog.
Want dat was bij het  EG nooit gedaan.
Nu gaat het   bij het spaarne hoofddorp ook heel anders.
Met hormonen en alles er op en er aan voor de iui.
Oke maar nu ben ik verzekerd bij Zorg en  Zekkerheid.
Maar die vergoeden dit niet.
Kan iemand mij vertellen hoe duur het gaat koste zo een behandeling.
En hoe jullie het oplossen kwa koste want het schijnt een hoop geld te zijn.
We hebben het er wel voor over.
Maar wil even wat info bij jullie vandaan.

weet iemand mischien.
Dat als bijvoorbeeld Iemand het niet kan betallen wat er dan gebeurt.
zou je dan 1 ivf behandeling kunnen krijgen want de eerste wordt daar  wel van vergoed
nu kunnen wij het betalen maar ik neem aan dat er mensen zij die het niet kunnen betalen. die worden dan gestraft dat ze gewoon geen kinderen kunnen krijgen.

vriendelijke groete davinia en man

Hoi Davinia,

Ik weet niet wat IUI kost want dat wordt bij mij vergoed. Ik weet dat er mensen zijn die alleen al voor de hormonen 300 euro per keer kwijt zijn.  Mocht het op IVF aankomen dan wil ik je met klem aanraden om je per direct bij te verzekeren. Zo'n behandeling kost 10.000 euro. Als je het niet kan betalen dan heb je in Nederland gewoon pech. Er zijn zelfs mensen die ervoor lenen.
Nogmaals, bijverzekeren is de enige optie want als IUI al niet wordt vergoed dan ben ik bang dat je minimaal verzekerd bent. Je moet hier ook niet lang mee wachten want je moet de polis vaak een jaar hebben voordat ze gaan vergoeden.

Succes,
gr.Inge

Hoi Davinia,

Ik ben Nic, 29 en ook net getrouwd. Ook wij zijn al 3 jaar bezig en hebben tot nu toe 2 x IUI gedaan zonder resultaat. Op dit moment wachten we tot met de 3e kunnen gaan beginnen. Omdat ik particulier verzekerd ben heb ik goed inzicht in wat alles kost. Ik moet namelijk eerst alles zelf betalen en dan bij de verzekeringsmaatschappij declareren.

Bij de eerste keer IUI:
de hormonen (GonalF) waarvan ik 75 eenheden moest spuiten en de Pregnyl (Eisprong opwekker) kostten bij elkaar Euro 465,-.
De inseminatie zelf kostte rond de Euro 190,-

2e keer IUI:
De hormonen moesten opgeschroef worden, omdat ik op de 75 eenheden te weinig reageerde. Er zat maar 1 goed eitje, dus nu moest 112,5 eenheden spuiten. Incl. de Pregnyl kostte het deze keer Euro 650,-.
Daar kwam dan weer de inseminatie van rond Euro 190,- bij.

Ik heb hiervoor ook een kijkoperatie ondergaan, dat ging om een dagopname en daar waren de kosten ongeveer 800,- tot 900,- Euro van.

Wat een geld! Zo heb je een idee wat het allemaal kan kosten.
Ik zou de raad van Inge Fausmaus ook willen geven om je bij te verzekeren.

Wat betreft het maar 1 keer vergoeden van IVF. Het is inderdaad oneerlijk, dat betekent dus dat de regering bepaald of mensen wel of geen kinderen kunnen krijgen, omdat ze het gewoonweg niet kunnen betalen. en dan wordt ook nog bepald dat er maar 1 embryo teruggeplatst mag worden. Voor die mensen weer een kans minder op een zwangerschap!

Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben....
Gr. Nic

hallo, ik ben nieuw hier, maar wilde even reageren op Inge, over een ivf-behandeling van 10.00 euro. Dit klopt nl. niet. Wij hebben 3 x een ivf/icsi behandeling gehad, en 'dankzij' het ziekenfonds de eerste zelf moeten betalen. Alles inclusief (zelfs reiskosten) waren we ongeveer 3000 euro kwijt. De behandeling zelf kostte 1265 euro, daar nog de medicijnen bij van ongeveer 1100 euro, en wij hadden de pech nogal een eind te moeten reizen elke keer............ Dat is nog steeds een hele hoop geld.....maar klinkt toch al beter dan 10.000 dacht ik........

Groetjes van Angie

Dit klinkt zeker beter!! Ik heb die 10.000 gehoord in een documentaire over IVF. Waarschijnlijk is die 3000 euro het gedeelte wat we zelf moeten betalen uiteindelijk als we niet bijverzekerd zijn maar zal het de staat misschien ook nog wat kosten??? Ik heb geen idee. 3000 euro klinkt in ieder geval een heeel stuk beter! Bedankt voor de tip!

lfs inge

Hoi meiden.

Ik had ook begrepen, dat de behandeling voor IVF/ICSI ong. 1200 à 1300 euro was excl. medicijnen. In ieder  geval in EMC in Rotterdam. Ik dacht namelijk, dat ik niet verzekerd was voor een event. eerste keer IVF/ICSI. Maar nu blijkt uit mijn polis bij Zilveren Kruis, dat het dus wel vergoedt wordt. Dus dit is in ieder geval een meevaller, had min of meer al een spaarpotje aangelegd. Al mijn IUI (5 x) en medicijnen zijn ook door  het ziekenfonds betaald. Ook blijkt dat er in het EMC geen wachttijd is voor de behandeling, dit houdt natuurlijk wel in dat er een maand of 2 à 3 nodig is om met deze behandeling te starten.

groetjes,

Marianne

Terug
Bovenaan