wie kan mij wat meer vertellen

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

ik had een vraag?
wie kan mij wat meer vertellen hoe het allemaal in zijn werking gaat,
als ik zwanger wil worden.
vanaf dat ik stop met de pil, wat gebeurt er verder, hoe houd je zoiets in de gaten.
ik hoor ook veel van cyclusdagen is er iemand die dat kan uitleggen?
misschien is het allemaal een rare vraag, maar ik zit er wel mee.
liefs en  knuffeltje

Hoi Knuffeltje,

Kijk es op predictor.nl. Daar wordt alles haarfijn uitgelegd.
Toen ik voor de eerste keer zwanger wilde raken heb ik daar ook veel van opgestoken.

Succes!

TeHa

Hoihoi!
Jij hebt vast niet goed opgelet tijdens biologie, hahaha! Nee grapje hoor, ik zal je eerlijk zeggen dat ik het ook niet precies wist toen wij voor ons eerste kindje gingen. Ik heb die lessen echt niet gehad tijdens biologie.
Wij gingen, bij  wijze van spreke, op willekeurige momenten klussen om vervolgens 2 dagen later te testen... Dat heeft dus absoluut geen zin. Maar inmiddels ben ik wel een stuk wijzer hoor. Mag  ook wel, ik heb een nu een zoontje van 2,5 en momenteel zitten we in ronde 10 voor ons tweede kindje.
Goed, om te beginnen, je cyclus is de periode tussen twee ongesteldheden (begint dus op de 1e dag van je ongesteldheid). De gemiddelde duur is 28 dagen maar je zult hier wel lezen dat er vrouwen zijn die een kortere cyclus hebben maar nog meer met een langere cyclus. Na jaren pilgebruik duurt het bij veel vrouwen langer om weer een regelmatige cyclus te hebben.
Anyway, een cyclus heeft 2 fases, die van voor de eisprong en die van erna. De periode van fase 2 is behoorlijk regelmatig, rond de 14e dag na je eisprong word je ongesteld (als het eitje dus niet bevrucht is). Bij een regelmatige cyclus van 28 dagen zou je dus op dag 14 je eisprong hebben. Je bent echter al vruchtbaar vanaf 5 dagen voor je eisprong omdat mannelijke zaadjes nog wel een tijdje in leven blijven in onze baarmoeder. Natuurlijk ben je op het moment van je eisprong het vruchtbaarst. Als het eitje gesprongen is dan moet hij binnen 12 uur bevrucht worden, gebeurt dit niet dan sterft het eitje en word je (ong.)  14 dagen later ongesteld. Het heeft geen zin om al na een week van de eisprong al te gaan testen want pas na een week als het eitje gaat innestelen (als deze inderdaad bevrucht is) dan maakt je lichaam een hormoon aan (hcg), iedere dag wordt dit meer en uiteindelijk is dat pas zichtbaar op een zwangerschapstest rond de periode dat je ongesteld moet worden. En dat zijn dan ook de meest frustrerende 2 weken van je cyclus, hahaha! Dan kun je namelijk niks meer doen en alleen maar afwachten.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt, anders raad ik je aan even op babybrabbel.org te kijken. Daar staat heeel veel informatie.

Succes!

Groetjes Nicole

Hahaha!
Nu wel ja, maar dat is wel anders geweest. Goh, wat waren wij groentjes in het begin zeg en dat terwijl mijn vriend al een zoontje had. Maar ja, mannen, volgens mijnmoet je ze wat dit onderwerp betreft ook niet veel wijzer maken dan ze zijn,  hahaha!
Groetjes Nicole

hallo allemaal
bedankt voor jullie reacties.
als het goed is stop ik volgende week met de pil.
heb er nog 3 te gaan en dan wordt ik de 26ste ongesteld.
ben altijd stipt op tijd.
ik stop zondags met de pil en wordt vrijdags ongesteld.
kan iemand mij vertellen hoeveel cyclusdagen ik heb, daar snap ik namelijk helemaal niks van.
het is allemaal nieuw voor mij en vandaar dat ik het vraag
ik hoor het wel.
liefs en kusjes knuffeltje

Hoi hoi

Hoeveel cyclusdagen jij hebt is niet te voorspelen. Dat is een kwestie vans toppen met de pil en dan maar kijken hoe t gaat

De een heeft na t stoppen een mooie regelmatige cyclus van bijvoorbeeld 28 dagen en de ander is erg onregelmatig ongesteld

Wil je nu weten wanneer je vruchtbare dagen zijn dan raad ik je aan om ovulatietesten te gebruiken. Ze zijn wel wat duur in de aanschaf maar je kunt zo wel zien of je eisprong er aan komt!

Succes en al sje nog meer vragen hebt dan stel ze gerust

He meis,
Ik ben heel snel zwanger geworden en zal je mijn verhaal vertellen, hopelijk heb je er wat aan.
Nadat me vriend en ik besloten om te stoppen met de pil, heb ik gewacht tot mijn eerste menstruatie die uit zichzelf kwam, en gelukkig kwam die gewoon optijd bij me 3 daagjes later maarja ik noem het optijd.
Vanaf die dag ben ik gaan rekenen dat ik 14 dagen later me eiersprong zou hebben.
Ik ben toen gaan klussen een week ervoor tot een week erna, en dan om de dag want zaad blijft tussen de 48 en 72 uur goed. Dus als je het om de dag doet zit je altijd goed.
Bij elke dag klussen word de kwaliteit van het zaad minder.
Het zaad moet eigenlijk al zitten te wachten in je op de eiersprong zodat ze gelijk hun werk kunnen proberen te doen.
Toen ik dus weer ongesteld moest worden (had ook het gevoel ongesteld te worden) maar het 2 dagen uitbleef en me vriend een week weg moest dacht ik ach laat ik is een clear blue digitale test kopen, hoef ik geen streepje te zoeken maar er komt gewoon duidelijk in beeld geschreven 'zwanger' of 'niet zwanger'. Ik ging met het idee naar de wc van nou er komt gewoon niet zwanger te staan en we gaan gewoon weer verder zijn immers pas kort bezig, Maar tot me verbazing stond er heel snel al zwanger. Heb in totaal 3 testen in 2 dagen gedaan en alle 3 positief. Een week later kwamen ze van moeder voor moeders een test doen en ook die positief. Heerlijk om te zien. Soms nu geloof ik nog niet zwanger te zijn omdat ik me niet misselijk voel en alleen af en toe soort ongi krampjes heb en pijnlijke borsten niet me tepels maar t voelt alsof iemand er flink een dag tegen aan heeft staan stompen.
Ik wens je echt al het goede toe, en dat bij iedereen hier trouwens dat de zwangerschap snel eraan komt, en vele leuke klusdagen ook als je geen zin heb, je weet waarvoor je t doe.
Ik zit in de april 2006 forum dus misschien tot daar.

Groetjes Desiree (23, doktersassistente) 10 april 2006 uitgerekend
19 sept, 1e afspraak verloskundige week ervoor 1e echo

Terug
Bovenaan