wie kan mij wat tips geven?? voor het doorslapen en ritme van me meid

hallo kan iemand mij misschien ook wat tips geven me kleine meid is nu 9 weken ik weet nog wel klein maar ik lees dat sommige ook al door slapen.
ik heb geen vaste tijden voor me meid maar ik hou om de 3 uur aan en al komt ze later is het ook goed maar ik probeer niet eerder..
ik ken er nog geen touw aan vast knopen aan de tijden wanneer ze honger heeft of slaapt
is echt heel verschillend de ene keer slaapt ze zowat de hele dag en komt word dan vanzelf soms om de 3 uur of soms slaapt ze zo 4 a 5 uur lang door in de middag soms is ze de hele dag wakker   en valt ze eind van de dag in slaap en dan slaapt ze zo tot 1 uur inde nacht en dan geef ik aar de fles en valt ze weer in slaap en dan komt ze om de 3 uur !!
die van mij heeft totaal geen ritme ken iemand mij vertellen hoe ik een ritme er in krijgt ??
want soms is ze de avond wakker en geef ik haar om 10 uur soms 11 uur  de fles en dan slaapt ze 4 uurtjes ofzo ze komt meestal nog steeds 2x in de nacht
maar overdag krijgt ze om de 3 uur de fles nog steeds ze vraagt er ook om en moet ik vaste tijden nemen voor de fles want ik kan niet zeggen dat ik haar om half 11 de laatste voeding ga geven omdat het soms niet uit komt omdat ze bv om 18.00 uur de fles heeft gehad ???
wil mij iemand als je blieft helpen ben ook alleen en ben 23 jaar dus het zou fijn zijn als   me meid wat meer ritme krijgt ik doe wel altijd uit bed verschonen fles even vast houden en als ze moe is leg ik der weer in bed ook al wilt ze bijna nooit .
alvast bedankt ik weet het is een lang verhaal

en moet ik haar wakker maken voor de laatste voeding stel ze heeft om 9 uur gehad moet ik haar dan toch nog wakker maken ron 11 uur ook al slaapt ze meestal gewoon door en komt ze rond half 3 3 uur:S

ik ben ook een groentje op het gebied van moederschap maar wij doen het als volgt...

Om 07 uur fles van 180 cc
half 10 liga papje
11 uur fles van 180 cc
15 uur fles van 180 cc

6 uur in bad/douche, pyama aan, fles van 200 cc met nutrix, verhaaltje,liedje en dan in bedje

We laten hem slapen...de ene keer komt ie om 5 uur maar ook wel al om 7 uur. Ze komen vanzelf in een ritme. Wij geven ons er een beetje aan over...Hem wakkermaken werkte bij ons niet, want dan kwam hij na 4 uur weer en na 4 uur weer..dus we doen het zo.. Misschien kun je er wat mee..succes meid...!!! komt allemaal goed, als ze het eraan toe hebben. Maar probeer wel een ritueel te hebben met het naar bed gaan...

Liefs

Hoi

Ik heb een zoon van inmiddels 16 maanden, maar weet nog goed dat ik ook in het begin baalde dat ik geen ritme had. En dat terwijl ik zelf heel ritme-gevoelig ben en echt geloof in ritme en structuur. Maar het lukte gewoonweg niet. Ook het doorslapen heeft meer dan 6 maanden geduurd voordat dat een keertje lukte. Het schijnt dat  niet kinderen in een schema passen en onze Thomas is er één van. Ik heb het moeten accepteren en dat gaf wel rust. Nu zie ik wel hoe het loopt. In elk geval is duidelijk dat Thomas wel een ritme heeft maar die is anders dan de mijne.

groetjes Ida

Ik denk dat je niet téveel moet proberen om er ritme in te krijgen.. Op den duur komt dat vanzelf hoor.. ook al denk je daar nu misschien anders over. Toen mijn jongste geboren werd, had ik met mijn oudste (toen bijna 2,5) ook een vast ritme van slapen, buiten spelen eten slapen enz. Ik dacht dat ik mijn jongste daar wel aan kon aanpassen..Niet dus!!
Maar op den duur krijgen ze vanzelf een ritme te pakken, ook al duurt het soms wat lang(er)..
En voor wat betreft dat doorslapen.. Ook dat doen ze wanneer ze er klaar voor zijn. Mijn oudste sliep door toen ie 4,5 week was (van 8 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends), en mijn oudste komt nu nog steeds 's nachts,en hij is 8,5 maand nu..)
Gr. Anne-Marie

Hoi,

Onze jongste zoon is nu 12 weken en slaapt door vanaf de 8 weken.
Soms is het lastig om een vast ritme te krijgen, maar een vast schema is wel handig voor zo'n kleintje.
Wij gaven hem (ongeacht wanneer hij 's nachts kwam) om 07.00 uur de fles en dan telkens na 3 uur (nu is dat 4 uur).
Hij gaat ook vaste tijden naar bed. Na de eerste fles blijft hij beneden dat slaapt hij wel eens even  in de box of in de wipstoel.
Na de fles van 11.00 uur gaat hij naar bed, wij geven hem dan  een knuffeltje dat leggen wij tegen zijn gezicht aan.
Sinds dat we dat doen slaapt hij door 's nachts, lijkt wel of dat hij zich dan veiliger voelt.
Dan krijgt hij om 15.00 uur de fles, daarna weer om 19.00 uur.
De laatste fles krijgt hij rond 22.00 uur, onze ervaring is dat ze dan beter slapen dat dat ze de fles na 22.00 uur krijgen.
Ze zijn dan nog niet in hun vaste slaap.
Na de fles gaat hij meteen naar bed en slaapt dan de hele nacht.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat ze snel door gaat slapen.

Groetjes

Klinkt heel bekend. Kon er ook af en toe geen touw aan vast knopen aan het ritme van mijn zoontje. Wat ik wel deed was overdag om de 4 uur   eten geven, dus wakker maken als hij nog sliep. Zodra ik volledig op de fles over gegaan was, kreeg ik meer ritme in m'n dag en ging hij steeds meer doorslapen in de nacht.

Terug
Bovenaan