wie kan mij wat vertellen over Clomid?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Kan iemand mij misschien zijn ervaring w.b.t. het gebruik van Clomid vertellen.
Hoe snel na de 5 dagen dat je de clomid hebt ingenomen kan je je eisprong verwachten?
(ik heb nu net mijn eerste kuur gehad).
Ik hoop dat iemand me wat kan vertellen.

liefs nathalie.

hallo....
heb je de bijsluiter al goed doorgelezen? als het goed is staat het daar in ml. maar je eisprong komt gewoon rond dag 14. sta je onder controle? ik moet nl dag 8 terug voor een echo en dag 10 en dag 12....

dan kunnen ze nl zien of hyij goed groeit en of hij op springen staat.

hoi inmini,
bedankt voor je reactie.

jij bent dus ook bezig met clomid? hoeveelste kuur?

ik heb het niet in de bijsluiter gevonden, en in mijn geval heb ik helemaal geen ijsprong al een jaar niet, normaal moet je de clomid geloof ik op dag 3 t/m 7 innemen maar ik ben dus zo begonnen, dat is dan dag1? dus 2 wkn daarna?
misschien een beetje stomme vragen,   maar ik ben erg bennnieuwd!

groetjes Nathalie.

heb jij trouwens bijwerkingen?

hai naat

dit is de derde keer dat ik een kuur krijg. de eerste twee keer was het 50 mg en nu krijg ik 150 mg per dag.. ik heb dus pcos. en heb dus idd ook geen eisprong. heb wel bijwerkingen maar vind ze zelf niet zo vreselijk heftig als ik ze had verwacht... heeft meer te maken met moodswings... haha.

je eisprong hoort wanneer je een cyclus zou hebben van 28 dagen rond de 1e dag te zitten. dus vanaf dag 11 tm dag 16 klussen geblazen...

Hoi,

Ik ben nu aan mijn 5e Clomid-kuur bezig.
Doordat het na de eerste vier keer op was werd ik niet weer ongesteld. Ik moest dus ook 'zo maar' beginnen. De gyn zei tegen mij dat je de dag dat je dan begint als dag 3 moet rekenen. Ik moet een week later terugkomen voor een echo, dus dat is dan 'dag 10'.

Groetjes Aslan

Hoi Natalie,

Ik heb ook clomid gebruikt en kreeg het voorgeschreven in combi met metformine
(een medicijn dat eigenlijk aan diabetes 2   patiënten wordt gegeven). Ik
moest het vanaf de tweede dag van mijn menstruatie innemen en moest dag 10 voor
een echo bij de gyn komen hij kijkt dan of er een eitje aan het rijpen is en zo
ja hoever het al is aan de hand daarvan probeert hij te zeggen wanneer er een
eisprong wordt verwacht bij mij was dit niet op dag 14 maar de eerste keer op
dag 17 ofzo. Je kan ook zelf een ovulatietest kopen die aangeeft wanneer je
eisprong zal komen. Ik heb het twee cycli gebruikt en ben inmiddels 16 weken
zwanger dus heb vooral hoop. Ik had trouwens geen overdreven bijverschijnselen
wel van de metformine daar viel ik van af maar dat vond ik niet zo erg. Succes
en hopelijk ben je snel zwanger.

Groet van Martiene

hoi meiden,
leuk dat er zoveel reactie is gekomen op mijn stukje, want om je heen hoor je steeds meer mensen die "zomaar" zwanger worden en dan lijkt het altijd net of dat je de enige bent bij wie het niet lukt spontaan.

Ik blijk ook pcos te hebben, zit nu dus op dag 7 en met dag 18 krijg ik een echo, ik hoop dat daar dus wat op te zien is, ook moet ik een temperatuurcurve bijhouden, ik heb trouwens ook al ovulatietesten liggen.
Ik ben al een jaar bezig bij de gynaecoloog maar bij mij is mijn prolactinegehalte te hoog en daar gebruik ik ook pilletjes voor, dus eerst richtten de gynaecoloog zich daar op dat dat de reden zou zijn dat ik geen eisprong had maar nu blijkt dus dat ik pcos heb, dus ik ben echt super blij dat we nu echt gericht bezig zijn.

Ik had begrepen van mijn gynaecoloog dat ik nu dus 50 mg. kreeg, als dat niet aan slaat de volgende maand 100 mg en als dat niet aanslaat moet ik injecteren(?) maar dan heb je dus misschien kans dat ik eerst nog 150 mg. krijg, nou ja ik zie het allemaal wel.
Ik moet dus 16 Dec. naar  de gynaecoloog, ik ben benieuwd

Oh ja en Martine, ik heb inderdaad een onderzoek gelezen w.b.t. de Metformine, geen vervelende bijkomstigheid denk.....afvallen er   komt in de aankomende maanden waarschijnlijk genoeg aan, ha, ha. in ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet er lekker van!

.

groetjes Nathalie.

Terug
Bovenaan