wie kent de eerste stappen na de huisarts????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wie zou mij kunnen vertellen wat ons te wachten staat???
Zijn nu al 15 maanden aan het proberen om zwanger te worden,
maar elke maand is het weer balen.

Nu hebben we de eerste stappen gezet naar de huisarts
Man is gecontroleerd en perfect in orde
Nu ben ik volgende week aan de beurt om te kijken of ik
"agresief baarmoederslijm" ofzoiets heb

Kan iemand mij vertellen wat er verder allemaal gebeurt???
Ben nogal onzeker, nu het zolang duurt

Hoi syllie,

allereerst wil ik je zeggen dat ik het erg rot vind dat je na 15 maanden nog niet zwanger bent.
Ik zelf ben nu 8 maanden bezig en helaas ook nog niet zwanger.
Ik weet alleen dat je het beste 3 maanden moet temperaturen. Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je dit al doet of gedaan hebt?
mischien kun je deze vragen ook stellen op het forum ''áls zwanger worden langer duurt''/
Wellicht weten ze daar wat je allemaal kan verwachten.

Ik wens je/jullie heel veel sterkte en succes!

Liefs Annie1

Hoi,

Omdat het bij onze 1e zwangerschap ook erg lang duurde (2 jaar) zijn we na het bezoek van de huisarts doorverwezen naar de gyn. Daar moest ik een maand lang 's morgens temperaturen. Mijn man moest zijn sperma inleveren. En ik het ook een bloedonderzoek gehad. Later ook een echo om te kijken of ik eitjes aanmaakte. Omdat bij mij en mijn man alles in orde was, hebben wij geen verdere onderzoeken gehad. Wel zijn mijn eileider doorgespoten, om te kijken of ze beide een eitje produceerde en een goede doorbloeding hadden. Daar wordt je vermeedered vruchtbaar van een paar maanden. En bij ons heeft dat toen geholpen. Inmiddels is onze dochter al 18 maanden. En ik denk dat ik zwanger ben van de tweede (heb nog niet getest).

Succes.

hoi annie en christa,

bedankt voor jullie snelle reactie,

huisarts heeft idd over temperaturen gesproken, maar omdat ik vorig
jaar controle bij gyn heb gehad na ontsteking, was er een eitje aan het groeien
hieruit mocht ik opmaken dat ik een normale eisprong heb en die stap kon ik overslaan

hoop dat alles goed gaat en hou jullie op de hoogte,

christa, hoop dat test positief is, zal voor je duimen

Hallo,

Ik weet uit betrouwbare bron dat dat baarmoederslijmvlies niet agressief is maar taai slijmvlies. Dat wil zeggen dat het eitje zich niet of moeilijk  kan nestelen in je slijmvlies, maaaaaaaar.........ze zullen eerst ook gaan kijken naar andere dingen denk ik en ze zullen proberen het zo natuurlijk mogelijk te houden, dus probeer je niet druk te maken.
de medische benaming (als ik het goed schrijf) is endeometrose.

Mogelijk heb je er iets aan.
Groeten Ikke

Terug
Bovenaan