wie kiest er bewust voor 1 kindje (2)

Hoi Jamie,

Ja dat is echt balen. Vandaag is ook weer een beetje de bom gebarsten door al die stomme rotschulden. Mijn vriend en ik hebben flinke ruzie gehad, vooral door al die stress om de schulden enz.
Ik wou dat we gewoon eens de loterij wonnen ofzo. Dan hebben we die last niet meer. Ze zeggen dat geld niet gelukkig maakt, maar doordat het zoveel lasten weggehaald wordt je echt een stuk gelukkiger hoor!!
Stomme rotgeld.
Nu maak ik me ook weer druk om wel of geen kindje erbij? Want het is toch allemaal veel geld enz. Maar ja over twee/drie jaar zullen we er helemaal vanaf zijn en dan hebben we het weer veel beter, dan hebben we weer spijt dat we het niet gedaan hebben omdat het zoveel geld zou kosten.

Maar je baalt er gewoon van. Ik moet dadelijk zwangerschapskleding en we moeten verven en een nieuwe vloer. Allemaal geld. En nog wat kleine dingetjes die aangeschaft moeten worden. Het is gewoon lastig allemaal.
En we willen een testament laten maken bij de notaris en dat kost ook weer een boel geld. Maar dat blijft wel spoken, omdat dit wel heel belangrijk is enz.
Vervelend hoor.

Nou ja, aan de andere kant willen we het baby'tje toch wel graag. Ik zie het niet zitten om nou alles af te blazen vanwege geld.
We zullen het allemaal wel zien. Het is gewoon vervelend dat het zo'n stress met zich meebrengt. Daar word ik echt niet goed van. En dan krijgen we daar weer ruzie door.

Beetje rotberichtje dit, maar moet er even uit.

Liefs Gerrie.
 
hallo gerrie,

wat vervelend nou voor je!
ik vind het echt heel rot wou dat ik je helpne kon maar dit  is iets wat jij en je vriend uit moeten komen!
en inderdaad geld maakt soms echt wel gelukkig want hebje het niet ben je doodongelukkig!
ik hoop dat je er gauw met je vriend uit kan komen en van de schulden af zijn maar inderdaad als je dan al schulden hebt en jij werkt alleen dan heb je geen vetpot dat maakt het er niet makkelijker op hij heeft dan wel geld maar si toch anders dan dat je vriend zou werken en ja danmoet je nog een aantal dingenaanschaffen dat is altyd zo bij een 2de en de kamer moet weer klaar gemaakt worden of anders wel die van je zoontje dus je bent toch zo weer een smak geld kwijt!
ja en als je het dan hebt dan is die keuze wel heel moeilijk maar als je nu toch eens even zou wachten dan!
hoe oud is je zoontje ook al weer?
misschien als je vriend straks weer aan het werk is als je het dan doet weet het niet hoor zeg ook maar wat dan is je zoontje toch ook nog niet zo oud noudan heb je het financieel beter dan kan je er toch ook meer van genieten dan kan je nu nog 2 jaartjes van je zoontje alleen genieten en nog wat achteruit leggen misschien is dat een optie maar daar zou jij met je vriend uit moeten zien komen!
wat zegt hij er van dan?
ja het is heel vervelend allemaal dan is de jackpot inderdaad handig!!

nou je hebt je hart even kunnen luchten ik vind het niet erg hoor!

nou ik ga even de boodschappen halen (bah) daar blijf je ook mee bezig!
en ik spreek je wel weer ik hoop voor je dat je er uit komt met je vriend en dat je ook gauw een keer van die schulden afzijn!

nou tot gauw!!!  
                                          liefs jamie!!
 
Hai Jamie,

Bedankt voor je lieve berichtje terug.
De lucht is alweer geklaard. We maken ons allebei gewoon een beetje druk om de financien.
We moeten gewoon wachten nu, we weten niet goed hoe en wat, wat ze zullen gaan doen enz. van de schuldhulpverlening, dus dat is wel heel vervelend.
We hopen op een saneringskrediet, dan betalen zij je schulden en dan betaal jij maandelijks alleen aan hen. Dat zou echt ideaal zijn. Maar ja dat is maar even afwachten.

Voor de rest. Als we nu blijven proberen voor een tweede kindje, dan is mijn zoontje minstens 3,5 jaar. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Heel veel meer wil ik er niet tussen hebben, dat vind ik gewoon te veel. Dat zitten ze teveel op een ander niveau.
Het probleem is nu gewoon nog even de onzekerheid en het wachten.
Maar dat is dadelijk ook anders. Over een paar weken weten we al meer.
En dit is nu echt de beste optie voor ons. Dan zijn we over 2/3 jaar overal vanaf. Dat is wel een fijn vooruitzicht. Dan is het tweede kindje misschien twee jaar. Dan gaat het pas echt een beetje geld kosten en dan krijgen we het weer breed.
Het is gewoon allemaal lastig.
En ik zei net ook al, als iedereen eens de loterij zou winnen, dan zouden een heleboel mensen al een stuk minder gestresst zijn.

Nou, hoe gaat het voor de rest met jou? Alles goed?
Wij willen nog wel steeds voor de tweede gaan hoor. Gevoel blijft toch sterk.

Nou ik hoor je wel weer.
Liefs Gerrie.
 
hallo gerrie,

wat fijn om te horen dat het weer goed is ja ruzies duren vaak maar even en ik kan me indenken dat jeje niet lekker voelt zo en dan benje beide een beetje gestrest en danis het zo aan de gang ik had het met mijn vriend toen hijin de ww zat we hadden toen ook vaker gezeur nu nooit je hebt altyd wel eens een meningsverschil maar als je dan zulke problemen hebt is het toch wel anders maar fijn dat het goed gaat niet dan!

ja nou hopen dat het zo gaat bij die schuldsanering of hoe noem je dat!
zal wel fijn zijn als je alleen aan hun iedere maand wat moet betalen dat geeft toch een beetje rust denk ik!

en ik moet je ook wel gelijk geven al sje er niet zo veel leeftijds verschil tussen wilt hebben asl 3,5 jaar dat is ook zat eigenlijk hoor ze moeten ook wel wat aan elkaar hebben anders kan je zoontje ook wel alleen blijven niet!
dus het rkiebelt nog steeds nou dan moet je er gewoon voor gaan en over een paar weekjes weet je hoe alles verder gaat en dan heb je ook wel wat meer rust denk je niet! en inderdaad wanneer alles weer wat duurder gaat worden met een kindje ben je uit je schulden je zal even 2 jaar zuinig moeten zijn en echt kijken wat is noodzakkelijk en wat niet maar ja dat is zon klein lief wezentje ook wel waard ik wou dat ik het daar mee moets doen! als dat bij mij het probleem was ging ik er wel voor !
ach als je enmaal zon babytje erbij hebt heb je het er ook wel voorover denk ik je wilt het zo graag!
en als het LIEFDE/WARMTE ,  kleren eten en drinken heeft en wat te spelen heetf het ook zat niet dan!!!

lief dat je vraagt hoe het met me gaat!! het gaat wel heb al 3 dagen nu last van hoofdpijn heb gister een migraine aanval gehad die dag ervoor had ik ook al erge hoofdpijn dus dat was het begin en nu vandaag zakt ehet wel af maar ben de hele dag zo beroerd heb zere borsten zal wel door mijn ong komen bah kan je je soms zo rot van voelen! ik had vorige maand doorgeslikt met die warmte nou ik heb het geweten dit keer was het dubbelop nu!   met de mankementen ach ja wij vrouwen hebben het niet makkelijk soms wel dan!

maar leuk voor je dat je nog steeds voor een 2de kindje wilt gaan super en vind het ook kanp van je dat je toch doorzet ik denk dat je er ook geenspijt van krijgt je wil het zo graag! nou hopen dat het ook gauw een keer lukt ben je trouwens al weer ong geworden zodat je weet wanneer je volgende keer weer moet want stel je voor dat het direct raak is dat zou mooi zijn! nou ik hoop het voor je gun het je van hartehebje toch nog een lichtpuntje en niet te veelover die schulden in zitten het loopt toch hoe het lopen moet! kan je wel heel erg zorgen maken maar misschien is het wel helemaal niet nodig en met stress duurt het alleen maar langer voor dat je zwanger raakt en dat wil je niet dus kalm aan!

nou ik ga spreek je wel weer de groetjes en tot horens!!

liefs jamie
 
Hoi Jamie,

Ik hoop dat je hoofdpijnen nu over zijn. Die zijn vervelend he? Ik heb ook migraine, maar dat van mij komt opzetten bij stress en spanningen. Dan zitten ook mijn nek en schouders helemaal vast. Echt verschrikkelijk is dat. Als het heel erg is dan vallen mijn ogen bijna dicht en moet ik echt slapen. Dat is dan de enige methode om er vanaf te komen. Heel naar.
Dus ik hoop dat het beter gaat!!

Ook al is het sneu voor jou, het deed me goed te lezen dat als jij alleen onze issues zou hebben dat je er dan wel voor zou gaan.
Dat steunt me weer een beetje in de gemaakte keuze.
Ik probeer me ook niet zo druk te maken om geld enz. maar het levert zo'n druk en stress op.
Ik zal blij zijn als we ons intake gesprek krijgen, dan weet ik al een beetje beter hoe en wat. En we hopen echt op zo'n saneringskrediet. Dat is eigenlijk gewoon een lening, maar dan op gunstige basis.

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik zit nu in de vierde week na het uitwerken van de prikpil. Dus 1 maand hebben we gehad. Ik hoop gewoon dat het gauw op gang komt en dat het anders misschien al raak is. We wachten nu nog 2 weken ofzo en dan doen we weer eens een test. En zo gaan we door tot ik zwanger ben of eens ongesteld wordt. Ook wel spannend op deze manier hoor.
Vind ik ook leuk. Gewoon af en toe een test en dan afwachten maar.

En we gaan dus nog voor een tweede. Ik verheug me er nu echt op. Maak me dan nog wel druk om geld als tweede gedachte, maar dat komt tegen die tijd ook wel goed. Als het moment daar is dan is er ook meestal wel een oplossing. Gelukkig!

Nou meis ik hoor je wel weer.
Veel liefs Gerrie.
 

hoi gerrie

hoe is het?
met mij gaat het gelukkig weer goed heb 3 dagen last van mijn hoofd gehad!
echt niet leuk meer dan en al helemaal niet als je een kindje hebt waar je voor moet zorgen! maar goed het is niet anders! vind het altyd rot voor mijn zoontje hij moet dan kalm aan doen een beetje hij is nogal druk als ie met auots speelt hijscheurd in de ronde door de kamer en maakt er van die harde geluiden bij leeft zich helemaal in dan maar op zon dag kan je dat echt niet hebben dus dan zeg ik hem ook dat hij even rustig moet doen omdat mama een zeer hoofd heeft!
de volgende dag vroeg hij mam heb je hoofdpijn ik zeg nee heb ik niet wat dan schat oke zegt ie en hij scheurt met een politie motor door de ronde ik denk al zo leperd hij zal wel denken dan kan ik wel weer lawaai maken! hihihi

maar leuk om te horen dat mijn woorden jou wel wat opbeurden dat ik als ik in jullie situatie zat wel een kindje zal nemen! nou ja dat is ook de bedoeling je moet niet alleen maar aan de negatieve dingen denken wel dan! je moet het postitieve er ook van in zien maar volgens mij begin je dat ook wel te zien! ja het zal even moeilijk zijn maar dat duurt niet voor eeuwig die geld zorgen!

dat je nog niet ong bent geworden is dat nomaal als je aan de prikpil bent geweest? misschien ben je al zwel zwanger dat zal mooi zijn nou ik gun het je van harte meid!!
ik hoop het voor je en anders maar wachten op de volgende ronde!
wanneer ging je testen meende dat dat er  stond toch? nou ja ik hoor het wel je laat het me wel weten he ben benieuwd!


nou fijne avond nog he als je dit nog leest en ik spreek je wel weer!
 
als ik er morgen weer ben zal ik wel eens even kijken of je nog nieuws hebt!
ik ga morgen even lekker shoppen even naar de stad (almelo weet niet of je dat kent)
weet trouwens helemaal niet waar je ergens woont? ben benieuwd trouwens ik woon in vroomshoop overijssel!!

nou tot horens veel liefs jamie   doei doei

 
Hai Jamie,

Als je de prikpil hebt gehad dan kan het wel een jaar duren voordat je pas weer ongesteld wordt, maar dat is meestal bij vrouwen die echt jaren de prikpil hebben gehad.
Ik heb hem pas één keertje gehad. Dan kan het bij mij (in het ergste geval) nog 3-6 maanden duren voordat ik ongesteld wordt. Maar  ik kan wel al ondertussen zwanger raken als we net klussen als ik mijn eisprong heb. Dus ja. Afwachten maar. Als ik nou over 2 weken nog niet ongesteld ben geworden, dan zullen we eens een test doen. Want ik kan dan misschien zwanger zijn, dat weet je nu niet zeker.

Het fijne nieuws is wel dat toen de prikpil net uitgewerkt was, hebben we geklust en daarna had ik één/twee dagen last van een bloeding. De huisarts denkt dat dit kan komen omdat het een beetje op gang komt dus toch. Dus ja dat was dan wel weer heel goed. Gewoon maar afwachten.

We hebben het echt even moeilijk met die spanningen om het geld joh. Balen allemaal. Ruzie en mijn zoontje merkt de spanningen en dan is hij een stuk moeilijker. Gek werkt dat met kinderen he?
We hopen dat we binnenkort wat horen en dat we een fijne regeling kunnen treffen. Hopelijk weten we gauw wat meer, dan kunnen we ook al met een fijner idee naar de toekomst kijken en valt er een last van ons af, want zo is het niks.

Wij wonen trouwens in Middelburg, Zeeland. Eindje van jullie vandaan dus! haahahhaha, misschien eens leuk als vakantie idee? .
Kunnen we eens bij elkaar langswippen ofzo. Zou wel gezellig zijn.
Je was ook even oud als mij toch? Gezellig hoor.

Nou ik ben blij dat jij je ook beter voelt. En inderdaad is het rot dat je je kinderen ook een stukje belast als je zelf niet lekker in je vel zit. Maar ja kinderen kunnen echt wel wat hebben hoor. Daar leren ze ook alleen maar van.

Ik hoor je wel weer!
Liefs Gerrie.
 

hoi gerrie,

goh zeg dat het een jaar kan duren voor je weer ongesteld word dat is ook niet fijn lijkt mij! maar je kan dus wel gewoon zwanger raken nu! das ook spannend en dan mag je er wel heel wat testjes tegen aan gooien want je zal altyd wel een gevoel hebben van nu kan het wel eens raak zijn als je weer aan het klussen bent geweest hihii!
nou afwachten he, hopen voor je dat het allemaal snel gaat zal toch mooi zijn he dat je zo zwanger bent!

wat een eind weg woon je ja misschien wel een idee ja om er volgend jaar eens op vakantie te gaan zal het eens overleggen met mijn vriend!
maar hij wil voorlopig even nergens heen devran is zo ondeugend en lastig de laatste tyd als we weg zijn misschien dat het ook wel komt door de vakantie hoor 7 weken is veel voor die kinderen ze hebben in 1 keer een heel ander ritme ja! maar hij heeft nog een week en dan gaat hij weer naar school nou vind het wel weer lekker dan hoor alleen al omdat ik dan weet dat hij zelf iets rustiger is hij kan dan zijn energie kwijt want met die regen steeds kan je ook geen kant op wel dan!

gisteren zijn we wezen winkelen nou ene elende weer want meneer deed weer niks al jammeren en zeuren en mijn vriend is niet zo geduldig als mij ik negeer ook sommige dingen en hij kan dat niet (maar zal die toch moeten leren) dus pakte hij devran bij het hoor best hard en toen was ik een beetje boos op hem want je kan het ook fatsoenlijk zeggen als hij iets doet wat niet mag in dat geval schold hij mijn vriend uit van vieze gek (ja hoe komen ze er aan he wij zeggen dat niet)   ja dan mag je ook wel streng op treden maar hij doet het soms iets te streng!
heb jiij daar ervaring mee?
wij zitten niet bepaald op 1 lijn wat opvoeding aan betreft ik ben best wel iemand die gauw wat door de vinger ziet mits het kan wat ik niet hebben wil is dat hij gaat schelden op iemand laats bij mijn schoonmoeder zei hij ook weer een woord (kan er even niet opkomen) maar het sloeg helemaal nergens op en het hoorde niet dus ik zei er wat van krijg ik te horen ja je wil volgens mij een te precies kind wat moet ik daar nou weer mee is dat te precies willen vidn ik niet ik vind dat devran respect voor andere mensen moet hebben maar oam lacht er steeds om en daarom kunnen wij er niets mee als we weg zijn en zij is mee ik heb gisteren ook gezegd tegen manlief dat dit de laatste keer is geweest dat ik met haar ga winkelen ze is zo weggegaan gister nergenms was ze meer te bekennen omdat ik een beetje woorden had met mijn vriend nou volgens mij spoor je dan niet!
bah ben het soms zo zat he wil je niet weten iedereen weet het beter iedereen regeert over devran ik vind dat ik als ouder dat hoort te doen en mijn vriend en niet een ander maar krijg het maar niet aan het verstand bij hun!
nou me hart weer even kunnen luchten zit em sosm zo dwas moet ik gewoon even niet meer bij haar komen anders krijg ik zo ruzie!


ik ben 22 jij was 24 he dus van dezelfde leeftyd   lekker he vroeg moeder zijn ik vind het wel fijn het was dan niet gepland maar ik ahd wel zoiets van ik wil vroeg moeder zijn mijn moeder was ook 19 toenze mij kreeg en nu heb je er echt wat aan hoor!

nou ik kap er weer mee ik spreek je nog wel en succes met het klussen en goed je best doen wie weet heb je dan binnen kort wel goed nieuws
en trouwenms jammer dat je niet dicht bij woont hadden we elkaar een keer op kunnen zoeken! je lijkt me een gezellige meid!

nou tot horens, liefs jamie
 
Terug
Bovenaan