wie komt dit bekend voor??????

hallo mijn zoon chez is 5 weken te vroeg geboren hij is nu 13 weken geweest, ik heb een vraagje voor andere moeders, als ik chez zeg maar om 7 uur savonds de fles geef dan kan hij doorslapen tot 2snachts uur dat heb ik  een paar keer  geprobeerd, maar het is beter als hij die 7 uurtjes doorslapen doet snachts van 12 tot 7 zeg maar, maar als ik hem dan om 12 uur wakker maak voor de fles dan komt hij gewoon weer om de 3 uur.... iemand tips of iemand die dit ook bekend voor komt??

hallo!

Ik weet dat je het ritme kan omgooien maar dat moet je zelf even ontdekken het duurt wel 2/3 dagen voordat je kleintje het te pakken heeft het is erg vervelend!! Maar je moet even zelf ontdekken hoe je dat doet (misschien even laten liggen dat hij weer in slaap valt het is erg zielig ik weet t) maar het is wel even rommelen met zijn 2!  

succes!

Hoi, hoi,

Ja, de mijne doet dat ook en ik heb het wel vaker gelezen. Behoorlijk irritant! Ze kán wel 7 uur slapen, maar mevrouwtje doet dat het liefste tussen 18.00 en 2.00 uur. Als ik haar een fles geef om 22.00 uur, wordt ze tussen 2.00 en 3.00 uur wakker....grrrrrr! We geven haar nu dus weer gewoon om 22.00 uur de fles, want ik wil dat ze wel op het juiste moment gaat doorslapen. En ik heb ontdekt dat ze om 2.00 uur ook nog niet echt honger heeft. Maar toch vertikt ze het om dan verder te slapen. Misschien idd gewoon even laten huilen? Maar dat vind ik zo moeilijk...

Groetjes,

Eveline

Grappig: ik wilde net een topic openen hierover, maar je bent me voor!

Onze tweeling Jesse en Lisa (nu ook 13 weken) doet precies hetzelfde. Ze kúnnen slapen van 19.30 tot 5.30 uur (dat is 1 keer gebeurd, nadat we een hele dag met z'n allen op stap waren geweest...) Meestal is het echter van 20.00 uur tot 3.00 uur.

De laatste voeding om 23.00 uur geven had hetzelfde effect: ze kwamen allebei ('t zal wel in de genen zitten, een echte tweeling ;) om 2.45 uur. En niet 1 keer, maar gewoon de hele  week dat we dat gedaan hebben.
Nou ja, dan geef ik ze liever om 20.00 uur de laatste fles, dan kan ik zelf ook vroeger naar bed. Want wachten tot 23.00 uur geeft toch het gevoel dat je ze 2x per nacht een voeding geeft, eer dat je slaapt is het 23.40 uur en dan is het zo weer 2.45 uur...
En de voeding van 23.00 uur dronken ze toch al slecht, omdat ze gewoon niet wakker te krijgen waren! Bovendien krijgen ze dan weer 6 flessen, terwijl ze aan 5 genoeg hebben.

Wij gaan maar op deze manier verder... Die van 19.30 uur iets verder (t)rekken naar de 21.00 uur, dan schuift het hele ritme vanzelf wel op. Ik kan me herinneren dat onze zoon (nu 3,5 jaar) dat ook deed... 't Ging vanzelf over.
Overdag wel proberen het echt 'dag' te laten zijn: die van ons zouden het liefst heel de dag slapen. Toch probeer ik na elke voeding hetzelfde ritme erin te houden: verschonen, voeden, kroelen, box, bed. Je merkt dat ze dan 's avonds echt de 'nacht' ingaan...

Onze oudste dochter (nu 5.5 jaar) was een heel andere type: die sliep met 5 wkn. van 20.00 tot 9.00 uur. Maar ja, die was ook goed voldragen (42 wkn). Onze zoon en de tweeling waren beiden 3 wkn. te vroeg, dat scheelt toch 5 wkn en heel wat onsjes bij het geboortegewicht!

Sterkte allemaal,
Esther.

hahaha ik dacht dus dat chez de enige was die het deed omdat ik er verder nog niks over had gelezen, haha maar esther wat jij doet doe ik ook hoor gewoon lekker laten slapen die kleine en zelf wat vroeger naar bed gaan, en wat gek he dat als je ze dan wakker maak dat ze dan wel gewoon weer na die 3 uur komen, ik denk als ze eenmaal in de slaap zijn dat ze doorslapen dat ze dan in een hele vaste slaap zijn ofzo grpetjes

Terug
Bovenaan