wie krijgt er ook geen kraampakket, en moet zelf meebetalen aan de kraamzorg??

heey allemaal..

ik kom er net achter dat ik helemaal geen kraampakket ga ontvangen, ik was er helemaal vanuit gegaan dat ik dat via de verzekering zou krijgen, nou mooi niet dus..
zit er zowat op te wachten..haha..
moet ook een eigen bijdrage betalen van 3,81 per uur, of is dit voor iedereen??
en wat als je dan in het ziekenhuis je kraambed gaat uitzitten, omdat b.v. je kindje te vroeg word geboren?? blijft het dan ook gewoon bij die 3,81 of rekent het ziekenhuis dan ook nog kosten??
zijn weer allemaal dingen om me druk over te maken...haha..

zijn allemaal van die dingen waar je pas achter komt als je het nodig blijkt te hebben he!!

nou moeten we maar een pakketje gaan kopen, kun je denk ik gewoon halen bij de apotheek, of drogisterij of niet..
of moet je deze zelf samen stellen??
ik moet zowiezo in het ziekenhuis bevallen, heb je dan wel zo'n heel pakket nodig??

liefs..

Hoi,
Wat betreft die eigen bijdrage voor de kraamzorg: veel mensen moeten die betalen. Bij de meeste verzekeringen wordt die alleen vergoed als je het alleruitgebreidste pakket hebt. Het kraampakket kreeg ik bij de eerste niet (had toen maar 1 'ster' bijverzekerd) en later, nu ik 3 'sterren' heb, kreeg ik het bij de tweede en de derde wel.

Je kunt een kraampakket ook kant en klaar bij de grotere babywarenhuizen kopen of de onderdelen los nij apotheek of drogist. Ik weet niet of je een geplande keizersnede krijgt of dat je in principe voor een natuurlijke bevalling in het ziekenshuis gaat. En of je snel weer naar huis mag. In mijn kraambed had ik erg veel aan de onderleggers bijvoorbeeld en het bedzeiltje is ook fijn ;-). Verder gebruikten we de alcohol en watten uit het pakket om de thermometer mee te ontsmetten en de gaasjes voor wondverzorging. In het geval van een stortbevalling is een kraampakket fijn om achter de hand te hebben - wat als je het ziekenhuis niet haalt?

Overleg anders met je vk of gynaecoloog!

Hoi,
Wat betreft die eigen bijdrage voor de kraamzorg: veel mensen moeten die betalen. Bij de meeste verzekeringen wordt die alleen vergoed als je het alleruitgebreidste pakket hebt. Het kraampakket kreeg ik bij de eerste niet (had toen maar 1 'ster' bijverzekerd) en later, nu ik 3 'sterren' heb, kreeg ik het bij de tweede en de derde wel.

Je kunt een kraampakket ook kant en klaar bij de grotere babywarenhuizen kopen of de onderdelen los nij apotheek of drogist. Ik weet niet of je een geplande keizersnede krijgt of dat je in principe voor een natuurlijke bevalling in het ziekenshuis gaat. En of je snel weer naar huis mag. In mijn kraambed had ik erg veel aan de onderleggers bijvoorbeeld en het bedzeiltje is ook fijn ;-). Verder gebruikten we de alcohol en watten uit het pakket om de thermometer mee te ontsmetten en de gaasjes voor wondverzorging. In het geval van een stortbevalling is een kraampakket fijn om achter de hand te hebben - wat als je het ziekenhuis niet haalt?

Overleg anders met je vk of gynaecoloog!

heb je al bij je ziektekostenverzekering geinformeerd waarom je het niet krijgt? Mijn verzekering heeft deze wel in het pakket zitten.
Wellicht kan je ook informeren naar kraamzorg, hoeveel uren je zou mogen ontvangen.
En inderdaad... bij babywarenhuizen kan je een kraampakket aanschaffen of bij de apotheek.
Maar als ik jou was zou ik mn ziektekostenverzekeringspolis nakijen of ze bellen hoe/wat.

Succes.
Sandra

Ik kreeg ook geen kraampakket vergoed,maar je kan dat zelf aanschaffen en als je creatief bent ook er zelf een samenstellen,zo heel bijzonder is het allemaal niet.
Als je in het ziekenhuis moet bevallen en evt.blijven om medische redenen,dan wordt dat vergoed.als je om niet- medische redenen daar bevalt,betaal je ook mee aan de bevalling!!
De dagen dat je na de bevalling in het ziekenhuis blijft, gaan af van de kraamzorg die je thuis zou krijgen, maar je betaalt uiteraard niet voor kraamzorg terwijl je in het ziekenhuis ligt.Stel dat je twee dagen langer in het zieknhuis moet blijven en je had recht op 6 dagen kraamzorg (zes halve dagen is dat meestal),dan hou je nog vier(halve) dagen kraamzorg over.
Zoek het vooral even uit bij je verzekering,maar dit is mijn ervaring met een gewone basisverzekering.

bedankt voor jullie berichtjes..
heb mijn verzekering gebeld, ikben niet verzekerd voor een kraampakket.
ik heb een basis aanvullende verzekering, en daar zit dat niet in.. alleen als je een extra aanvullende verzekering hebt...
maar goed, verloskundige gebeld en misschien had zij de evt. benodigde spullen daar liggen( een voorraad) en kan ik het krijgen..wel zo fijn ook.

ik moet in het ziekenhuis bevallen, is een medische indicatie voor mij..dus wat dat betreft wordt alles vergoed.

alles goed met jullie??

liefs

Hoihoi,

Voor degene die niet op medische indicatie bevallen maar daarna wel in het ziekenhuis moeten blijven... toen ik van de eerste beviel had hij een infectie en daarom moest hij een week in het ziekenhuis blijven. Ik had eigenlijk maar 1 of 2 dagen mogen blijven maar het ziekenhuis heeft er toen wat van gemaakt dat ik toch mocht blijven. (mits er genoeg bedden waren, op het moment dat ze m'n bed nodig hadden moest ik naar huis, maar dat is logisch) Ik weet niet precies wat ze aan de verzekering hebben gemeld, maar ik hoefde niets zelf te betalen dus onderzoek die mogelijkheid ook even als je in het ziekenhuis bent!

Groetjes,
Jo

Hoi hoi,

Volgens mij is de eigen bijdrage heel normaal en betaalt iedereen die. Ik heb geen idee wat het bedrag is, maar de vorige keer moesten wij ook bij betalen. Ik ben op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen en dat heeft mij niks gekost, maar ik kreeg daardoor niet de 44 uur kraamzorg thuis, omdat ik 4 dagen in het ziekenhuis had gelegen. Dan gaan ze omrekenen hoeveel dagen je nog hebt. Gelukkig kan de kraamverzorgster wel een draai geven (borstvoeding die niet goed gaat etc.), waardoor je langer kraamzorg krijgt en ik vond dat bij de eerste erg fijn. Bij de tweede moet ik weer in het ziekenhuis bevallen, maar ik weet niet of ik nu verlengde kraamzorg nodig heb. Ben nu een ervaren moeder.

Dat je het kraampakket niet krijgt, vind ik wel raar. Zou eigenlijk gewoon in het standaard pakket moeten zitten. Zo zie je maar, ze bezuinigen op alles!

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan