Wie laat zijn kindje op buik slapen?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Onze Thijs is vandaag precies 8 weken.
Hij slaapt overdag erg onrustig, ongeveer een uurtje en wordt dan wakker van krampjes (denk ik) en slaapt dan vervolgens bijna niet meer tot de volgende voeding. Ook vindt hij het dan alleen maar goed wanneer hij wordt vastgehouden en zelfs dan is het nog lastig.

Sinds 4 dagen laat ik hem overdag in de box op zijn buik slapen en ik heb het idee dat hij dan beter slaapt en minder last heeft van zn buik.
's Nachts durf ik dit niet aan waardoor onze nachtrust goed verstoord wordt, Thijs slaapt vanaf 11 uur tot ongeveer 3 uur en daarna weer tot +/- half 6.

Wie laat zn kindje nog meer op de buik slapen en wie doet dit ook 's nachts?
ik zou graag wat ervaringen van anderen horen.

Alvast bedankt meiden.

Liefs Jessy

Ik heb een paar weken geleden dezelfde vraag gesteld hier...
Mijn zoontje wilde ook alleen op de buik slapen; in de box en bij ons in bed. Dan sliep ie lekker door.
Toen ik eenmaal doorhad dat hij daarom in zijn eigen bed steeds wakker werd, heb ik de stap genomen en hem ook daar op de buik gelegd. Hij sliep meteen door!
In het begin had ik er zelf niet zoveel rust mee; ging steeds kijken of ie nog wel ademde en hoe hij erbij lag. Maar hij lag er lekker bij. Draaide zijn koppie fijn..
Hij is nu 3 maanden en slaapt prima. Ik wissel het af, de ene keer op de rug   en dan weer eens op de buik. Meestal wilt hij toch op de buik en dan draai ik m maar weer; dan valt ie meteen in slaap.
Toen mijn oudste klein was(14 jaar geleden) moesten de baby's nog op de buik slapen; daarna kwam een periode dat ze op de zij moesten liggen en nu dit...
Niemand weet het echt en geen kind is hetzelfde.
Ga op je gevoel af en kijk of je kindje goed het hoofdje kan draaien.
Succes ermee.

Fijn zeg, gelijk een reactie!

Hoe oud was jouw kleintje toen je hem voor het eerst op zn buik liet slapen en hoe oud was hij toen je het ook in zn eigen bed deed?

Liefs Jessy

hallo
mijn zoontje sliep van af dat hij 3 week oud was al op zijn buik. hij kon gelukkig zijn hoofdje al optillen, maar je wordt er zelf niet echt rustig van!! Het lijkt als of ze dan veel vaster slapen. Hij is inmiddels nu bijna 6 maand en slaapt nog steeds op zijn buik. Zelf in de kinder wagen!! dat is dan wel weer wat minder. Het went na een tijdje wel dat je wat minder gaat kijken,   maar het blijft eng !! nou succes er mee !
groetjes simone

hoi jessy,

mijn zoontje slaapt sinds hij 5 weken oud is op zijn buik, ook in zijn bedje.
maar omdat hij zijn hoofdje niet goed op kon tillen waren wij er 's nachts niet gerust op.
toen hebben wij een nannycare(alarmmatje) aangeschaft en sindsdien slapen wij weer gerust.
het alarm is overigens nog niet een keer afgegaan dus misschien een overbodige aankoop, maar hij is me tot nu toe nog elke cent waard geweest.

groetjes Ilonka

Hoi,
Ik leg Vera al sinds ze ongeveer 6 weken is (weet niet meer precies hoe oud ze was) op haar buik om te slapen. Ik kwam er toevallig achter dat ze zo veel rustiger slaapt en langer. De eerste dagen heb ik nog wel veel gekeken, maar het ging prima. Ze slaapt ook 's nachts op haar buik en wil niet anders.
Ik vind dat je veel te bang wordt gemaakt door o.a. het cb over het buikslapen en ik vind zo'n alarmmatje ook niet nodig.
Vera was al heel vroeg sterk in haar nek en kon haar hoofdje zelf omdraaien.

Groetjes!

hoi,mijn dochtertje is nu bijna 5 weken en ik leg haar ook op haar buikje.zo slaapt ze tenminste.ik vind ook dat er te negatief wordt gepraat over buikslapen,ik heb haar zolang in een wiegje gelegd naast mijn bed zodat ik haar snachts in de gaten kan houden als ik iets hoor maar over een paar dagen leg ik haar in haar eigen bedje.ik vind het wel belangrijk dat ze hun hoofdje op kunnen tillen dat kan die van mij wel al de eerste dag dat ze geboren werd,als ze dat niet zou kunnen had ik het misschien niet gedaan.maar je moet doen wat jij denkt wat goed is en niet teveel naar het negatieve luisteren.

groetjes jessica

Hoi dames,

onze kleine nino sliep al vanaf een week of 5 op zn buikkie
omdat hy dus niet goed doorsliep op zn rug.
eerst in de wieg overdag en langzaam ook de nachten zo
Hy is nu 4maandjes en slaapt nog steeds zo en wij vinden het prima!

Terug
Bovenaan