wie maakt gebruik van oppassubsidie voor oma en opa?

Hoi meiden,

Volgens mij zijn er hier veel meiden die gebruik maken van het kdv, ik hoop dat er ook meiden zijn die ook oma en opa laten oppassen en hier misschien ervaring mee hebben:

Ik heb binnenkort een intakegesprek met een bureau uit mijn woonplaats. Wat ik eigenlijk wil weten, loont het de moeite om verschillende bureaus te vragen of is de hoogte van de subsidie altijd gelijk? Dit bureau vraagt per maand €71 bemiddelingskosten, ik vind het nogal, maar misschien dat dat normaal is? (we zouden trouwens ongeveer € 170 euro per maand overhouden, voor 2 dagen oppassen per week, das toch mooi meegenomen)

Groetjes Femke

Hoi,

Wij hebben er ook naar gekeken, aangezien mijn moeder oppast op dinsdag. Hier zijn de bemiddelingskosten voor familie 107,85 voor het eerste jaar en ieder jaar daarop (begeleidingskosten) 53,92 euro per maand!. Dus nog duurder.
We hebben nog wel meer gastouderbureaus in de buurt hoor.

Maar mij vertelden ze dus dat sinds kort het huis van gastouders helemaal kindvriendelijk moet zijn en dat dat gecontroleerd wordt door instanties. Alle inwonenden moeten een verklaring omtrent gedrag aanvragen bij de gemeente.

Mijn moeder zou dan ongeveer 175 euro krijgen. Wij betalen 225 euro en krijgen dan 144 terug. Dit is globale berekening hoor. Maar mijn moeder vond dat we dan teveel moesten betalen (houden dus rond de 90 euro over wat we moeten betalen) en ze wilde er dus geen geld voor.

Dus mn ma past 1 dag in de week op en straks als ik ga werken gaat Myrthe nog 2 dagen naar de kinderopvang. Want mn ma werkt zelf ook nog, dus helaas kunnen we niet anders....

Liefs Reneke

hoi,
om dat ik nog stage moest lopen en mn school nog moet afmaken moest ik ook voor 4 dagen in de week oppas hebben. ik heb mijn moeder en schoonmoeder benaderd en omdat ik onregelmatige diensten moest draaien moest ik elke week kijken wie er op kon passen. mn moeder werkt alleen op woensdag maar mn schoonmoeder werkt ook onregelmatig. dus dat was soms best wel eens even improviseren. maar over het algemeen heb ik het als fijn ervaren en ben ik heel tevreden.   ik werk namelijk in de zorg en dat is best wel lastig om dat te combineren met oppas. hoewel ik ook s avonds kan werken en dan is mijn man weer thuis. dat is wel ideaal.
maar ik denk wel dat ouders andere opvoedmethodes hebben en dat je je daar niet aan moet storen en maar moet denken: ik ben er toch niet bij. iedereen doet het weer anders en dat moet je accepteren.   ik wens je veel succes maar ik zou het opa oma oppassen toch willen aanbevelen! het is handig en een redelijk vertrouwd gezicht.

Groetjes, Christien

Hier passen de opa's en oma's ook op. Ze wonen dichtbij, dus dat is heel praktisch. Bij de ene opa en oma breng ik onze kleine en de andere oma komt hier op passen. Dat werkt prima. Wij gebruiken niet de oppassubsidie. Ik vond het erg omslachtig. Er wordt van alles gecontroleerd waar het huis aan moet voldoen en verder was het in sommige gevallen zo dat wanneer er oppassubsidie iss, dat dit dan weer een nadelig effect had voor huursubsidie ofzo. Ik weet het niet precies meer, het is alweer een tijdje terug dat ik het heb bekeken. Ik ben er ook niet "diep" ingedoken om het heel precies uit te pluizen, maar dat komt dus omdat ik  al snel het gevoel kreeg dat het niet zo "leuk" was als het in eerste instantie klonk. Verder hoorde ik van een ander ook dat die er niet zo weg van was.  Maargoed, de situatie kan dus per persoon verschillend zijn.
Succes. (en misschien als jij wel een positief verhaal hebt straks, dat ik het toch nog maar eens ga bekijken..)
Groetjes, Bianca

hee dames

wij maken ook gebruik van de oppas subsidie via een gastouderburo deze kende ik dus via mn schoonzusje...
je betaald wel standaard 73,60euro aan hun voor de kosten maar dit word wel weer meegerekend in de berekening van de belasting dus het is niet zo dat je en dit betaald en nog eens eigen bijdrage het ligt gewoon aan je inkomen.
verder is kinop ook helemaal niet zo dat ze alles gaan controleren het staat wel op papier maar tis niet zo!!!!!dus ideaal ze komen wel bij de oppasser thuis om papieren in orde te maken,maar nemen niet eens een rondleiding
wel moet je een verklaring voor goed gedrag kunnen afleveren als oppasser..

dus ik zou zeggen schrijf je anders in bij kinop deze zitten door het hele land het uurloon van de oppasser is hier ook nog lekker tegen over andere buro,s

hoop dat jullie hier wat aan hebben

liefs mama van caithlyn

Terug
Bovenaan