wie maakt zelf en wie koopt zelf ;-)

Ben benieuwd wie zelf de groente en fruit hapjes maakt en wie voor potjes kiest.

Voorlopig maken wij het vers, omdat Joost ernstig allergisch is. Dan weet je precies wat je geeft. Maar mijn dochter kreeg ook wel olvarit. Op een gegeven moment vond ze olvarit lekkerder dan mama's zelfgekookte hap :)

nu geef ik nog potjes omdat het maar 4 hapjes zijn maar zodra ze een half potje of meer gaat eten dan ga ik het zelf maken scheelt aanzienlijk in de kosten want zo'n potje kan ik na 2 dagen mestal halfvol al weggooien mijn eigen prakkie kan ik dan invriezen in ijsblokjes bakje had ik ooit van 1 van de dames gelezen ;)

Ik doe het ook soms zelf/soms potjes. Zelf maken lijkt me gezonder, maar dat is denk ik vooral mijn idee. Wat ik wel heb gemerkt, is dat ik het soms niet klein genoeg krijg met de staafmixer. Daardoor gaat Joas (mijn zoontje) soms kokhalzen, wat ik erg zielig vind! Heeft iemand hier tips/ideeen voor?
Met zelfgemaakte groente doe ik 2/3 dagen (koken, pureren, gelijk 1 of 2 delen in de koelkast), met potjes 2 dagen (helft van te voren in de koelkast). Omdat Joas nog geen 6 maanden is (19-04-2010) krijgt hij nog geen hele potjes, maar halve en 1 soort groente (nog geen maaltijden dus).

ey!

ligt eraan wat wij eten.. veel dingen eet yuri al mee..(groente en aardappels dan.. af en toe een eitje erdoor..)
maar als we dus iets anders eten krijgt hij een potje.. soms met ook iets zelfgemaakts.. en af en toe ook wel olvarit.. dus eigenlijk van alles wat..

en over het niet fijn krijgen.. yuri maakt het niets uit.. die eet zelfs al pasta.. kleine stukjes weliswaar.. maar voor hem hoeft het allemaal niet fijn.. dus daar kan ik je niet bij helpen..

liefs!

@ Sjaar: Wauw, wat is Yuri al ver met de bijvoeding zeg!!!! Wat goed zeg!

Ik krijg het wel heel fijn met de staafmixer, de truc is vaak wat meer vocht toevoegen. Mijn Joost eet nog amper wat bijvoeding. Met een stuk of 4 theelepeltjes hebben we het hier wel gehad. Dus inderdaad, ik vries hele kleine ijsblokjes in. Vanmorgen 20 cc pap geprobeerd, van biobim en afgekolfde melk. Dat vond hij wel heel lekker.

hier moeten we nog starten, maar ik maakte voor de oudste twee alles zelf. Enkel op werkdagen en bij anderen potjes. En anders voorraadje in vriezer.
Bram is 21 oktober een half jaar, dan ga ik voorzichtig aan starten met bijvoeding.

wij gaan ook pas beginnen als onze dame 6 maanden is. tot nu toe heeft ze nog voldoende aan de fles (ook zonder rijstebloem nog!). Ze heeft volgens mij ook nog niet echt behoefte aan echt eten. Mocht ze dit wel krijgen beginnen we wel met hapjes maar anders wachten we nog even. Beter voor de darmen zegt men.
Maar als het zover is ben ik niet van plan om potjes te geven. Ik vind het net zo makkelijk om vers te maken. Van potjes worden ze vast en zeker ook groot, en ik weet wel zeker dat die ook goed zijn, maar ik ben toch hele dagen thuis. Tijd zat dus om zelf wat te maken! een potje in de kast voor nood heb ik natuurlijk wel hoor.. Hoop dat ze mijn kookkunsten kan waarderen!

Terug
Bovenaan