Wie maakt zich ook af en toe zo'n zorgen?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Af en toe maak ik me zo verschrikkelijk druk over m'n zwangerschap! Dit is mijn eerste zwangerschap, ben nu ongeveer 6,5 week.
Omdat ik weinig tot geen kwaaltjes heb (wel wat meer moe, soms rugpijn en buikpijn en vreselijk opgezette buik), voel ik me niet echt zwanger.
Ik heb het idee alsof het een griepje is die weer overgaat.
Heb vorige week een termijnecho gehad om te bepalen hoever ik was, bleek toen 5,5 week te zijn. Op deze echo was nog niet veel te zien, wel een vruchtzakje met een wit dingetje erin (of vruchtje of dooierzakje). De vk zei dat het er prima uitzag voor een zwangerschap van 5,5 week.
Ik moet over twee weken weer een echo om te kijken hoe het er dan uitziet, en over 1,5  week heb ik een intake met de vk.
Ben op een of andere manier zoooo bang dat als ik die echo heb dat het kindje niet meer leeft of iets anders mis is! Ookal is mijn angst medisch gezien totaal ongegrond, toch heb ik constant die angst. Ook omdat ik niet echt de standaard kwaaltjes heb zoals misselijkheid.

Hebben meer mensen ook zo'n angst dat het mis is, zonder dat het gegrond is?
En hebben jullie ook het idee dat het niet echt is? Het voelt zo onwerkelijk!
Hoort dit erbij? Zijn dit de hormonen?

Ik kan ook niet echt zeggen of dat ik een slecht voorgevoel heb (want zie mezelf al wel echt met een dikke buik lopen), of dat het gewoon zwaar doem-denken is.

Wie heeft dit ook en hoe ga je ermee om (en kom je de eerste 12 weken door??)?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs Stef

Hoi stefanie,

Ik denk dat het heel normaal is.Maar probeer wel te genieten!Het is gewoon een risico de eerste 12 weken en gaat het mis kan je er toch niets aan doen!
Ik zelf ben nu 6 weken en 2 daagjes en heb een week bloedverlies gehad en een zware blaasontsteking,volgende week krijg ik een echo.Ik en de dokter denken dat het mis is.Ja het is echt heel kut als het zo is maar er is helaas niets aan te doen.En jij heb al een echo gehad en zag er mooi uit,dus ga er gewoon van uit dat het goed zit!En elke zwangerschap is anders de een heeft alle kwaaltjes en de ander heeft nergens last van!

Kus Nathas.

quote: nathasja1982 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-07-2007 13:50:20'));

Hoi stefanie,

Ik denk dat het heel normaal is.Maar probeer wel te genieten!Het is gewoon een risico de eerste 12 weken en gaat het mis kan je er toch niets aan doen!
Ik zelf ben nu 6 weken en 2 daagjes en heb een week bloedverlies gehad en een zware blaasontsteking,volgende week krijg ik een echo.Ik en de dokter denken dat het mis is.Ja het is echt heel kut als het zo is maar er is helaas niets aan te doen.En jij heb al een echo gehad en zag er mooi uit,dus ga er gewoon van uit dat het goed zit!En elke zwangerschap is anders de een heeft alle kwaaltjes en de ander heeft nergens last van!

Kus Nathas.

Hoi Nathasja,

Wat ontzettend klote  voor je dat je nog een paar dagen in die onzekerheid moet zitten.
Maar kan dat bloedverlies niet bij een blaasontsteking horen? Ik heb ook wel eens bloedverlies gehad toen ik een blaasontsteking had.
Ik hoop voor je dat er toch goed nieuws uit de echo komt! Laat je het weten?

Liefs Stef

Hoi stef,

Ja het zou ook kunnen komen van de blaasontsteking het bloedverlies.
Maar dan plas je toch bloed?Dat heb ik is gehad van een blaasontsteking..
Lijkt me niet dat je van een blaasontsteking bloedverlies heb uit je vagina..
Maar ik laat het weten!Geniet van je zwangerschap meis!

Kus Nathas.

Dat je je soms ontzettend zorgen kan maken, dat herken ik ontzettend!!!!
Ik ben nu vandaag precies 12 weken zwanger, op zich al een hele mijlpaal. Heb vorige week de echo gehad en alles zag er goed uit en het hartje klopte ook goed. Maar omdat ik pas laat wist (met 9 weken weken, door zeer onregelmatige cyclus) dat ik zwanger was, ben ik heel erg bang dat ik in de eerste periode toch dingen gegeten heb die niet goed zijn voor het kindje. Bovendien heb ik in de eerste weken toen ik nog niet wist dat ik zwanger was wel alcohol gedronken, en ben ook heel bang dat ik hiermee mijn kindje toch schade heb toegebracht. De huisarts beweerde echter dat vroeger best sociaal gedronken mocht worden als je zwanger was, en hierdoor ben ik een piepklein beetje gerustgesteld. Maarniet helemaal.....
Ik geloof niet eerder dat alles goed is, dan dat ik in januari bevallen ben van een gezonde dochter of zoon.

Ik wens je ondanks je onzekerheden toch een hele goede zwangerschap toe en probeer er toch van te genieten.
groetjes
Kandy

Er zijn heel veel mensen die geen zwangerschapskwaaltjes hebben. Ik zou zeggen; wees blij!
Maar ik kan me wel voorstellen dat het zo erg onwerkelijk is. Probeer het van je af te zetten en wacht het gewoon af.
Sil

Bij mijn eerste heb ik me van dag 1 tot het moment dat hij eruit kwam zorgen gemaakt. Ik wilde het zo graag en was zo bang dat het mis zou gaan. Uiteindelijk had ik een hele goeie zwangerschap en een wolk van een zoon op het eind, dus het was ongegrond, maarja. Bij deze ben ik wat minder bang, maar toch ook nog, alleen heb ik er nu al 1 rondlopen en heb ik de tijd niet om er constant over na te denken, dat helpt wel.

Hoi Stefanie,

Onder invloed van hormonen kun je enorm gaan piekeren en je dus zorgen gaan maken over van alles en nog wat, waar je je normaal niet druk over had gemaakt. De 1 is daar gevoeliger voor dan de ander. Ik heb dit in periodes gedurende mijn hele zwangerschap. Mij helpt het beste om afleiding te zoeken en het gepieker zo van me af proberen te zetten. Leuke dingen doen.

Liefs Mariëlle 36+3 wkn.

Terug
Bovenaan