Wie mee naar de verloskundige?

<p>Hallo mama’s,</p><p> </p><p>Op dit moment ben ik ruim 10 weken zwanger. Met 8 weken heb ik mijn eerste verloskundige afspraak gehad. Hier ben ik samen met mijn man naartoe geweest. Begin januari heb ik mijn termijnafspraak. Ook hier zijn we van plan om samen naar toe te gaan. Nu is er een kennis die voor de opleiding tot verloskundige een zwangere vrouw moet volgen voor een bepaalde periode. Graag willen wij deze meid hierbij helpen maar hebben onze twijfels. Het is ons eerste kindje en weten niet goed wat te kunnen verwachten gedurende het gehele proces. Daarbij is het een bekende wat ons ook lijkt aan te tasten in privacy en met name naar de directe omgeving. Was het een geheel onbekende geweest dan hadden we er minder moeite mee gehad.</p><p>Wat adviseren jullie? Hoop stiekem dat er iemand het heel leuk vindt om iemand hierbij te helpen en deze meid wilt helpen. ;)</p><p> </p><p>Zwangere groet,</p>

Ik vind het idd fijn dat de verloskundige geen bekende is. Ik durf dan meer te delen! En ook meer te vragen. Mijn man gaat altijd mee naar de verloskundige en mijn moeder en schoonmoeder zijn  een keer mee geweest. En als het kan mn zusje een keertje, maar dat ligt eraan wanneer ons kindje geboren wordt. 

Doen wat je zelf wilt. Zeker bij een 1e! Kraamzorg vroeg ook of wij open stonden voor een stagaire. prima, maar niet iemand die zelfstandig werkt maar wel met iemand samen omdat het voor ons ook allemaal nieuw is.
Er kunnen soms best persoonlijke dingen besproken worden of als jij bepaalde klachten hebt die je wilt bespreken. Je moet je daardoor niet tegen laten houden. Het is jullie 1e kindje alles is nieuw en dan moet je vooral daar mee bezig zijn ipv met wat je zegt of doet als iemand erbij is?

Wat Klaasjee al zegt, alleen ben ik nog terughoudender... Ik wil geen stagiaire tijdens de kraamweek. Houd al niet van vreemden in mijn huis haha. 
Er mocht wel bij de VK al lopende stagiaire aan mijn buik voelen ofzo en bloeddruk meten. Al vond ik dat minder fijn toen het een mannelijke co-assistent was, mja heb het maar erbij gelaten. 
Doe wat jij fijn vindt. 

Ik heb de pech dat mijn vk zorg onderdeel is van een groter geheel. 
Dit betekent dat ik 6 vk's heb waarvan ik tot nu toe 3 heb mogen ontmoeten. De testem en controle gebeuren door een assistenr?? In iedere geval iemand die ook de agenda beheert en afspraken inplant. Ik weet amper hun namen en zou ze op straat niet herkennen.
Dus als iemand mij gezellig zou willen volgen die mij ook maar een beetje kent, zie ik dat als een welkomen afwisseling.
Ik ga dus naar mijn huisarts bij klachten. Zoals toen ik fors de griep had en voor een borstonderzoek. 
Ik redeneer maar zo dat als ik in een auto ongeluk zit, ik ook niet kan kiezen wie mijn behandelaren zijn. Beetje plat, maar het helpt..

Ik heb ook iemand van de opleiding verloskunde die onze (eerste) zwangerschap volgt. Het is geen kennis van ons maar ik kende haar al wel van mijn studie verpleegkunde. Vanuit de opleiding verpleegkunde weet ik hoe belangrijk het is voor je leerproces dat je bij dingen mag meekijken enz. Als wij naar de verloskundige gaan verdwijnt ze bewust een beetje maar de achtergrond zodat ze wel alles meekrijgt maar het wel echt ons moment is. Qua privacy zou het niet uit moeten maken want ook tijdens je opleiding heb je gewoon beroepsgeheim. Maar als je je er niet prettig bij voelt moet je het natuurlijk niet doen!

Ik zou het niet doen. Bij een tweede is het een ander verhaal vind ik.. dan heb je alles al een keer mee gemaakt. Deze periode is zo bijzonder en komt met veel twijfels en onzekerheden, dan zou het om jullie moeten gaan en niet ook nog om haar opleiding. 
Ze kan vast wel iemand anders vinden om mee te kijken ?
Als je het toch doet zou ik goede afspraken maken; bijvoorbeeld dat ze echt alleen mee kijkt en ook niet zelf vragen begint te stellen oid.

Ik zou het ook niet doen. Je wilt het eigenlijk zelf niet , lees ik tussen de lijnen door. Iemand proberen te helpen is aardig maar je bent het niet verplicht

Terug
Bovenaan