wie met 10 weken een echo gehad?

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Vandaag op intake geweest bij de praktijk.
Voor de echo moest een 2e afspraak gemaakt worden. Nu zei de verloskundige dat ik een afspraak kan maken voor  over 1 of 2 weken wanneer ik 11/12 weken ben.
 Ik kom vervolgens bij de assistent en ze vraagt me wanneer ik de echo zou willen. Mijn reactie was:  "zo snel mogelijk, natuurlijk!"  dus heeft ze voor a.s. woensdag een afspraak gemaakt.
Aan de ene kant ben ik zo blij dat ik over 2 dagen al terecht kan voor de echo, maar ik ben ook bang dat het misschien te vroeg is om het hartje te zien.
Nu is de verloskundige van vandaag ook de echoscopiste voor as woensdag, dus val ik een beetje door de mand. ehummm!
Nou ja, ik had nog tegen de assistent gezegd dat ik  10 weken ben.
Wie nog meer  met 10  weken een echo gehad en  toch het hartje gezien.

groetjes van groen1981

hoi groen,

Heb geen echo met 10 wk gehad, maar kan je wel vertellen dat je dan zeker een hartje zal zien. het hartje gaat rond de 6 week van je zwangerschap kloppen, dus als alles in orde is moet je dit zeker kunnen zien. Er zijn vrouwen die al veel eerder een echo krijgen. Dat jij hem nu eerder doet dan je vk heeft gezecht, tja das een ander verhaal succes ermee.

xxx Bambi

Hallo,

Met de 10 weken kun je al wel een echo maken hoor. Ik heb zelf met de 8 weken en 2 dagen eerste echo gehad en dan zie je als het goed is mooi een hartje kloppen dit zie je al rond de 6 a 7 weken als je dan een echo zal krijgen. Het is wel zo dat je misschien nog geen uitwendige maar inwendige echo krijgt. Want de baarmoeder moet wel boven je schaambeen uikomen en dat is met 12 weken wel zo. Ik kreeg met 12 weken en 2 dagen een uitwendige echo. Succes ermee.

Hey!

Ik heb een echo gehad met 5 wk + 6 dgn/ 7 wk +2 dgn en 10 weken.

Het hartje gaat ongeveer kloppen met 6 volle weken. Bij mij was het niet te zien, maar de gyn zei al dat als je 2dgn later weer komt je het hartje wel ziet.

BIj de 2e echo heel duidelijk hoor, zelfs zie je de vorm van je kindje (hoofdje/beentjes)
En bij 10 weken is het heel erg leuk! Het hartje kun je goed zien en horen ook zie je je kindje bewegen met z'n ampjes/beentjes.

Maak je geen zorgen maar verheug je erop!! Enne de assistente gunt je heeeel veel!!

Veel plezier meid!!

Groetjes, Mama30

Hallo

Bedankt voor jullie snelle reactie...
Ik denk dat ik morgen toch ga bellen om uit te leggen dat ik wat te enthousiast reageerde.
Natuurlijk hoop ik dat ze gaan zeggen dat de afspraak gewoon mag blijven staan hi.. hi.
We zijn gewoon ontzettend nieuwsgierig of alles goed is. Alleen mijn ouders weten ervan, maar we willen het zo graag delen met onze vrienden en de rest van de  familie.
Het is ook zo spannend allemaal.

Groetjes van groen1981  

hiu groen
je kan al een hartje zien met 6   weken via een inwendige echo maar ik denk dat ze bij jullie uitwendig doen en dan is het het beste te zien rond de 10 a 11 weken...
volgens mij moet het kunnen hoor
suc6 woensdag groetjes sandra

heyhey.
je zal verbaasd zijn wat je allemaal al kan zien bij 10 weken!
ik heb er 1 met 6 weken, 1 met 8 weken en 1 met 11 weken gehad.
die met 11 weken was buitenwaarts en je zag al best veel.
2 armpjes, 2 beentjes, mooi lijfje en een hoofdje, een hartje en nog een aantal dingen.
en dat terwijl die van mij toen nog maar 6 cm was!
het hartje zag ik trouwens bij 6 weken al.
dus die zal je zowieso te zien krijgen.

ik heb de foto's op mn comp staan maar heb geen flauw idee hoe ik ze moet kopieren en plakken.  ( heb kodak foto editor, maar hij kan niet kopieren en plakken , helaas)
anders had ik je de echo laten zien.

nou succes!!!

veel liefs, do
precies 37 wkn

Hey hey,

Ik heb met 8 weken een echo gehad en er was duidelijk een hartje te zien.
En niet eens inwendig.
De verloskundige zei dat ik mooi slank was en dat het dan wel via de buik te zien was. En dat was zo.
Ben nu 11 weken en heb volgende week weer een echo.
Ben reuze benieuwd!!

Groetjes,

Mootje

Terug
Bovenaan