wie moet er ook voor bloedsuikeronderzoek rond de 28 wk ??

hoi hoi,

mijn vraag is of iedereen dit bloedonderzoek krijgt zo rond de 28 wk. want ik hoor links en recht om me heen dat niet iedereen dit krijgt. Ik vraag mij dus af waarom ik dan wel hahah. ik moet 2x op 1 dag prikken. 1 x s'morgens nuchter en 1x s'middags 2 uur na me lunch.
Als dit geen standaard procedure is tijdens de zwangerschap ben ik wel benieuwd of andere dit ook hebben gehad, zo niet dan kan ik eens aan de bel trekken bij me vk.

ik hoop op meer duidelijkheid. vooral bij de juli mamma's omdat we allemaal vrij gelijk lopen natuurlijk.
alvast bedankt.

gr. Bambi
27  wk

Ja, ik moet ook. Het is geen standaard procedure geloof ik hoor. Ik moet dan ook omdat mijn eerste boven de 4 kilo zat en deze nu al groter is dan de termijn voorschrijft. Bij mij willen ze het voor de zekerheid even testen, maar ik heb vooralsnog geen reden tot ongerustheid.

Ik hoef overigens alleen nuchter te laten prikken. Ik moet toch voor ijzer, wel standaard, dus ze doen dit er 'gewoon' even bij.  

Groetjes!  

Hoi Hoi,
ik heb het ook vorige week gehad, toen 28 weken!
Ik groeide vrij hard en heb al een flinke buik. Ze hebben oa geprikt op suiker.
Vandaar dat je 2x op een dag moet komen om te prikken.

Bij mij was alles goed, hopelijk bij jou ook!

Liefs

Hoi Bambi,

Ook hier nog een bloedsuiker prikker.
Moet as donderdag 3x laten prikken.
Dit omdat ik zelf nogal stevig ben en omdat mijn vorige dochter nog al groot was en deze ook hard groeit.
Ik ben nu 25 weken en moet bij 34 weken nog een keer laten prikken.
Vind er niks aan.
Vorige keer alles goed dus hopen nu ook op een goede uitslag.

groetjes Marianne

Hallo,

Ik moet ook prikken en heb vandaag uitleg gehad waarom. Het heeft allemaal met je bmi te pakken. Er is sinds dit jaar een protocol wat betreft zwangerschap en bmi.
Hier is het zelfs zo dat je met een bmi van 35 onder de gyn komt te staan. Tussen de 30 en 35 mag je thuis bevallen maar niet op de bovenverdieping en onder de 30 niets aan de hand. Ik moet ook met 30 en 36 weken een groeiecho laten maken. Ik maak me hier absoluut niet druk om aangezien ik dit ook met de 1e had, toen was ik nog zwaarder
De extra echo's zijn natuurlijk mooi mee genomen

Groetjes Patricia
26 weken 1 dag

hoi meiden,

iig bedankt voor jullie reacties, ik weet dus niet waarom ik dit onderzoek kijg, maar vraag er volgende keer wel naar. ga maandag dus 2x prikken en moet die week erop weer naar de vk. ik ben van de week 28 wk.

k denk dat het wel met me overgewicht te maken heeft dan, wat dat heb ik wel. wat betreft die bmi, daar heb ik de laatste keer wel naar gevraagd ivm thuis bevallen., mijn bmi is wel boven de 30 maar mag als er geen bijz. zijn gewoon thuis op me bovenverdieping bevallen hoor.
me vk zei al, stomme regel, als je boven ligt en je krijgt een hartaanval zullen ze toch ook moeten komen hahah, vond ik wel een goede.

dus ik zie wel waavoor het is, voel me verder oke, ben wel flink gegroeid dus wat beperkt in me dagelijkse dingen, maar maak me niet druk om erge dingen.

gr. bambi

Hoi Bambi,

ook ik moet laten prikken op suiker. Met mijn vorige zwangerschap moest ik 3x op en neer naar het ZH in Breda. Maar gelukkig kan ik nu zo'n prikding halen bij mijn HA, en mezelf thuis prikken. Scheelt mij een hoop tijd en gedoe.
Mss ook wat voor jou om naar te vragen?? Weet immers niet of je ver weg woont, van waar je moet zijn??

Fijne zwangerschap nog!!

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan