wie moet het helaas ook bij 1 kindje houden

hallo moeders,

ik ben een mama van een zoontje van 3,5 jr oud! en hier mijn verhaal:

ik ben van  mijn zoontje  zwanger geraakt toen ik 18 jaar was het was niet de bedoeling kende mijn vriend net een maand of 3! we hebben toen toch maar besloten om het te houden en ervoor te gaan al had het wel wat haken en ogen want ik heb een stofwisselingsziekte pku genoemd en als je dan kinderen wilt zal je eerst een heel streng dieet moeten volgen eiwit arm moet ik normaal al maar dan nog slimmer!
dat was dus in mijn geval niet gebeurd dus afwachten!
ik werd heel beroerd en het werd zo erg dat ik helemaal niets meer binnen hield zelfs geen water moest opgenomen worden want mijn bloedspiegel werd veel te hoog en dat kon mijn kindje aantasten de hersenen en kans op meerdere afwijkingen na een maand met sondevoeding rongelopen te hebben hadden we dat hoofdstuk afgesloten ik heb me daarna een  poosje goed gevoeld en toen begon het volgende ik kreeg te hoge bloeddruk dus weer opgenomen 1 week in het ziekenhuis gelegen en mocht weer naar huis weer op de normaale controle aangekomen weer te hoog dus weer een week in het ziekenhuis was er net een week of 2 weer en daar ging ik weer!
weer op de normale vontrole weer t ehoge bloeddruk nu hoger als normaal en ik had eiwitten heb toen iets meer dan 2 weken in het ziekenhuis gelegen en toen werd met 38w en 6 dagen mijn zoontje geboren hij was bijna 6 pond hij had de laatste tyd steeds meer achterstand ze hadden geschat dta hij tussen de 4 en 5 pond zou wegen maar hij was gelukkig toch wat zwaarder deed het allemaal erg goed dus we hadden erg geluk hij was kerngezond geen afwijkingen waar ik heel veel kans op had en hij hd gelukkig niet de zelfde stofwisselingsziekte wat ik heb!

nu naar 3 jaar hadden we zoiets we willen er eigenlijk wel een kindje bij dus mijn man zijn bleod is onderzocht en nu bleek dat hij drager is van mijn ziekte dat houd in dat je 50% kans hebt op een kindje met dezelfde ziekte als mij en dat het ook verschillende afwijkingen kan hebben en als dat nog niet genoeg is heb ik ook een hele verhoogde kans dat ik weer zwangerschapsvergiftiging krijg en dan misschien nog wel iets slimmer en dat was voor ons zoiets van we hebben zon geluk gehad ben god nog iedere dag dankbaar dat mijn zoontje er zo goed van af is gekomen want nu ik deze kansen allemaal zo heb gehoord had het allemaal heel anders kunnen lopen!
 dat wij het toch jammer genoeg bij 1 kindje moeten laten de risicos zijn te grooot vind ik en mijn man ook! ik ben er soms wel eens heel verdrietig over maar ik moet maar zo denken ik heb er 1 er zijn zat mensen die er helemaal geen kunnen krijgen en daar ben ik iedere dag opnieuw dankbaar voor en als ik naar hem kijk dan denk ik ook wel het  is goed zo!!

graag zou ik ook met moeders in contact komen die ook wel graag een 2de kindje hadden gewild maar dat het helaas om medische of welke reden dan ook niet kan!
ik hoop van jullie te horen!

groeten mama van devran 3,5 jr
 
Hallo mama van Devran,

Ook wij  hebben een grote wens voor een tweede kindje. Na een miskraam 1,5 jaar geleden kwamen er een hoop problemen naar voren met mijn baarmoederhals. Heb PAP3b en zwanger worden daarmee is nu geen optie. Lopen nu de deur plat bij t ziekenhuis en hopelijk komt het nog wel goed.....
Begrijp je gevoellens wel. De drang naar een tweede is groot. Lijkt soms wat egoistisch omdat je al een kindje hebt die gelukkig gezond is. Anderen krijgen helemaal geen kind zoals mijn beste vriendinnetje. Maar de gevoelens zijn er, kan je niet wegschuiven helaas. Zou graag van mijn zoontje een grote broer willen maken, wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.
Sterkte!!!!
 
Terug
Bovenaan