wie moet wennen aan andere tijdindeling?

Hallo allemaal.

Toen onze dochter ( 9 weken tevroeg geboren en 7 weken in ZKH) lekker thuis was moest ik en mijn man ook wennen aan de tijden ( voeden, spelen, bezoek enz)
Nu zijn we gewend en het loopt allemaal vanzelf.
Ook met poetsen en andere afspraken is wel af en toe puzzelen. Wie herkent dit?
Als ik heel af en toe afspreek met 'n vriendin kijk ik altijd of mijn man thuis is en dan hoeven we geen oppas te regelen.
Dan is het weleens fijn om ff alleen te zijn.
Wie herkent dit?

groetjes Linda
 
O, dat klinkt bekend. Gisteren zag in een trailer op tv, en zeg tegen mn vriend dat ik die film in de bios wil zien. Terwijl ik het zeg denk ik: dat kan natuurlijk niet meer zo makkelijk. En de kleine aan de oppas afgeven doe ik ook nog niet zomaar voor een filmpje. Misschien als ze wat ouder is (nu 8 weken).
Het gebeurt ook maar eens dat we aan het avondeten zitten, en dan op de klok kijken. Dan kom je er tot je schrik achter dat het al rond half negen is  hahaha. Hopelijk gaat het over een tijdje allemaal wat soepeler!

groetjes mama van Navara
 
Heel herkenbaar hoor! Wij hebben een dochter van 6 weken en een zoon van 4 jaar. Ik ben de hele dag bezig met naar school op en neer crossen en voeden...(althans, zo voelt dat). Probeer dan maar eens iets voor jezelf te plannen?!
Gisteren is mijn man alleen naar een verjaardag gegaan. Ik had ook wel gewild maar de avonden zijn 'het ergst'. Dat kan (wil) ik nog niet aan een oppas overlaten.
Wij gaan vaak gescheiden naar bed, om beurten ff bijslapen en vorige week ben ik ook alleen een middagje gaan winkelen. Dat is dan echt heerlijk!
Lijkt wat ongezellig allemaal maar je moet jezelf niet vergeten vind ik want het is allemaal al vermoeiend genoeg.

Maar, ik kan je vertellen uit ervaring met de oudste... het wordt steeds makkelijker als ze wat ouder worden. Ik probeer dus gewoon te genieten van onze kleine meid want (cliche) ze zijn zoooo snel groot en dan verlang je terug naar de tijd dat je kindje je constant nodig had!

Hopelijk kun jij ook genieten en denk vooral afentoe aan jezelf!
 
Heel herkenbaar ... tegenwoordig is boodschappen doen een uitstapje! Sinds de komst van mijn dochtertje, nu 3,5 maanden oud, kom ik bijna nergens meer. Ik vind het nog te vroeg voor een oppas en eerlijk gezegd "heb moeite haar los te laten". Als pappa thuis is dan ga ik bv naar de kapper of even winkelen. Daar geniet ik dan gewoon erg van. Soms gaan we op visite en neem ik mijn kindje mee, dit vindt ze heel erg leuk.

Even wandelen met hond en kinderwagen is ook iets waar ik nu van geniet, die leuke film in de bios, ik wacht wel tot de DVD er is. Het is niet anders.

Soms vind ik het lastig dat ik niet meer zo makkelijk de deur uit kan maar anderzijds ben ik ontzettend gelukkig met mijn meisje ...

Groetjes, Esther
 
jep...heeeeel herkenbaar! Ik was altijd een erg druk bijtje. Op mijn vrije dagen rende ik van hot naar her, was ik bezig met mijn hobby fotograferen enz. Nu heb ik mijn vaders laptop geleend, om toch nog een beetje bezig te zijn als m'n dochter lekker in de box ligt. Verder doe ikhet huishoudelijk werk niet zo grondig als voorheen, omdat het me gewoon niet lukt! Gelukkig is het nu droog weer, zodat ik elke dag kan gaan wandelen en afgelopen donderdag met mijn moeder en de kleine wezen shoppen. Ik kon kleding passen en mijn moeder stond met de kinderwagen te "keuren". Tsja, ik ga ervan uit dat het straks weer goed komt met mijn tijd, ik geniet nu gewoon van mijn mooie meisje!
 
Het is een kwestie van wennen hoor.
Ik kan me nu (nu ik zwanger ben van nr 4) niet meer voorstellen waar ik met 1 baby'tje zo druk mee was. Maar ik kwam echt nergens meer aan toe. Nu fiets ik op en neer naar school, werk 3 dagen in de week, doe het huishouden, probeer ons sociale leven ook nog bij te houden en eigenlijk op de 1e plaats; geef ieder kind de nodige aandacht.
Volgende week gaan mijn man en ik een paar dagen weg, de tijd samen schiet er nog wel eens bij in, daar moet je aan blijven 'werken'.
 
Hoi,

ook ik herken je verhaal heel goed.
Voordat ik Jessey kreeg (zelfs toen ik zwanger was) rende ik van hot naar her en was gewend om alles te doen wanneer ik dat zelf wilde. Lekker naar bed gaan wanneer ik moe was, boodschappen vlak voor sluitingstijd vanwege de rust...nu kan dat allemaal niet meer.
Over 2 weken moet ik weer werken en vraag me nu soms gewoon af hoe ik het allemaal ga doen...nu is het al zwaar...lig er pas tegen 00.00 uur in en om 03.00 uur komt ze al weer voor een flesje......boodschappen doen word ingepland en zomaar de deur uitgaan is er niet meer bij...en het went zo snel.....weet nu eigenlijk al niet meer beter.
Wil niet zeggen dat ik het soms niet superzwaar vind hoor......en dan straks nog werken......knap hoe die moeders dat allemaal doen.....respect...hoop dat het mij ook gaat lukken.

 
Terug
Bovenaan