wie neem je mee naar gyn/vk?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden !!

28 juni moet ik voor de 5e keer naar de gyn en dan kunnen we het hartje horen kloppen.
Ik ben dan 12 weken zwanger.
Graag wil ik tijdens mijn zwangerschap een keertje mijn moeder en zusje meenemen.
Maar met 16 weken krijg ik een vruchtwaterpunctie en met 20 weken kunnen ze het geslacht toch zien? En dat willen we eigenlijk niet weten of anders niet naar buiten brengen.
Hoe hebben jullie dit opgelost of gaan jullie dit oplossen?

Groetjes Cora

Hoi,

Ik ben nu 3 x bij de gyn.geweest en 1 x bij de verloskundige.
De eerste 2 keren is mijn vriend meegeweest naar de gyn., de 3e keer is mijn zusje meegeweest. Mijn moeder gaat de eerst volgende x mee, over 3 weken. (ben dan 18 weken) 2 weken later hebben we een screeningsecho en dan gaat mijn vriend mee, zodat wij de eersten zijn die weten wat het wordt.
Wij willen er op zich geen geheim van maken of het een jongen of meisje wordt, dus maakt het bij ons niet zoveel uit wanneer wie mee gaat.
Mijn zusje vond het trouwens wel helemaal geweldig!!! En ik denk dat mijn moeder het ook super gaat vinden (eerste kleinkind).

Groetjes Gea

Hoi Cora,

Als je het geslacht niet wilt weten, kun je dat van te voren kenbaar maken aan de gyn. die zal zich er dan niet over uit laten.

hoi hoi

Bij mij waren ze allemaal heel nieuwsgierig en het is voor zowel mijn ouders als mijn schoonouders hun eerste kleinkind.
Met de 12 weken echo heb ik buiten mijn vriend mijn moeder en mijn schoonmoeder meegenomen. Ze  vonden het geweldig.
Pas geleden heb ik mijn 20 w echo gehad en omdat mijn ouders best ver weg wonen en geen tijd hadden had ik mijn beiden schoonouders meegenomen. en ook uiteraard mijn vriend.
Ik wil ook nog een keer een pretecho laten maken en dan neem ik mijn moeder mee en waarschijnlijk ook mijn zusje.
Ook schitterend om hun reactie te zien. Als je het geslacht niet wil weten gewoon aangeven dan zeggen ze het ook niet. En als je fam mee neemt en jij wilt het geslacht wel weten en hun niet dan geef je dat ook aan. Dan lopen ze maar even naar buiten of dan laat je het op een briefje schrijven.

Groetjes Evelien
20w 4d

Hoi,

tijdens mijn eerste zwangerschap is mijn man meegeweest met de echo. Toen kreeg je nog maar één echo. Verder ben ik meestal alleen op controle gegaan, behalve de laatste maanden toen heb ik mijn moeder of mijn schoonmoeder meegenomen. Dit was niet omdat mijn man niet mee wilde, maar omdat hij gelegerd was in Seedorf en op het laatst was uitgezonden naar Bosnië.

Bij mijn tweede zwangerschap werkte mijn man gelukkig in onze woonplaats en is hij telkens meegegaan.

Deze zwangerschap is mijn man meestal meegegaan of ben ik samen met onze zoontjes gegaan. Eén keer heeft mijn buurvrouw ons gereden omdat Arriva aan het staken was en ik geen rijbewijs heb.

Kijk gewoon waar je je goed bij voelt. Neem anders je man mee met de punctie en de echo's en neem tijdens de andere controle's de aanstaande oma's en tantes mee.

Groetjes van Marloes

Met de eerste echo en de 20 weken echo is mijn vriend meegegaan. Ik ga alleen naar de controles toe, na vijf minuten ben je weer buiten en ik vind het onnodig dat mijn vriend dan weg moet van zijn werk.
Mijn moeder wil binnenkort wel mee naar een controle. We hebben 27 juni de pretecho, daar zijn onze beiden ouders bij aanwezig.

Liefs Suus

Ja wij zijn heel eerlijk en open en iedereen mag alles weten, mijn moeder gaat altijd mee naar de VK en de eerste paar echo's (2) en daarna gaat heel de familie savonds de dvd bekijken en zet ik ze zelfs op internet, het geslacht was mijn vriend bij en de nekplooimeting, en toen hebben we savonds de rest verrast met of het een jongen of meisje zou worden.

Ik zie heel het punt van geheimzinning doen niet, het is een wonder genoeg dat er een beeb in je buik groeit en alsof daar de wonder minder van zou worden als je zou weten wat het word of dat aan andere mensen verteld, bij ons weet ook iedereen de naam al en spreken we ook al de baby met zijn naam aan (grappig gezicht iedereen tegen mijn buik Dean zeggen)

Ik zou het geeneens kunnen het voor me houden en ben blij dat ik het niet hoef..

Hoi hoi,

de eerste echo die ik had was om te bepalen hoe ver ik was en ging mijn vriend mee...
Met 12 weken heb ik mijn moeder mee genomen...
Over een week heb ik geslachtsbepaling en dan gaat mijn vriend weer mee en de derde nem ik mijn zus en nichtje mee denk ik...

Liefs Esther ( 20 wkn en 3 dgn )

Terug
Bovenaan