Natuurlijk MOET mijn vriend erbij zijn (en gelukkig zou hij ook niet anders willen).
En net als bij mijn zoontje zal mijn moeder er straks ook weer bij zijn!
Dat mijn moeder er ook dit keer weer bij zal zijn is wel heel bijzonder voor ons... Vorig jaar om deze tijd dachten we namelijk dat zij er niet lang meer zou zijn... Mijn moeder heeft namelijk een erg zware vorm van kanker gehad; non-hotchkin, de snel groeiende variant.
Deze vorm van kanker is zo agresief dat zij binnen twee maanden van een gezonde, ondernemende vrouw in een vrouw veranderde die niet kon lopen (gezwel op ruggengraad) met twee gebroken armen (door de kanker weggevreten).
In het jaar van haar "behandeling" (wat een vrezelijk spul die chemo), is zij 35kilo afgevallen. Haar armen zijn geopereerd (een met pennen de andere met een totale protese aan de binnenkant).
Wonder boven wonder is de kanker (voorlopig) uit haar lichaam en ze heeft weer (korte stukjes) leren lopen. Ondanks dat ze nog steeds erg verzwakt is (vooral haar immuum systeem) krijg ik stukje bij beetje mijn moeder en tevens mijn beste vriendin weer terug!
Sinds ze weet van mijn zwangerschap is ze erop gebrand om nog sneller beter te worden, ze is gek op baby's en wil zich deze ervaring van de komst van alweer haar 4e kleinkind niet laten ontnemen (ze was ook bij de geboorte van de tweeling van mijn broer). Hierdoor heeft ze alweer leren traplopen, ik woon namelijk op een hoog!
Ook doet ze nog beter haar best bij fysio, want ze gaat straks (met ondersteuning van een goede vriendin van de familie) 2 dagen in de week op dit nieuwe wondertje oppassen!
Dit kindje lag eigenlijk helemaal nog niet in de planning, maar ik denk soms wel eens dat dit kleintje er gewoon moest komen; niet alleen om ons leven te verrijken, maar vooral om mijn moeder uit het diepe dal waar zij in zat heen te trekken!
Sorry voor dit lange verhaal, maar zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen begrijpen maakte deze vraag nogal wat bij mij los: IK BEN GEWOON ZO DANKBAAR DAT MIJN MOEDER ER NOG IS OM SAMEN DEZE ERVARING TE MOGEN BELEVEN!!!
Liefs Nika