Wie nog meer een gekantelde baarmoeder?

<p>Hoi allemaal! <br /><br /></p><p>zijn er nog meer hier op het forum die een gekantelde baarmoeder hebben? <br />Ik had/heb steeds Enorme Steken en krampen in mijn baarmoeder en maakte me er zorgen over. Ben nu 8,5 week. <br /><br /></p><p>De verloskundige wilde voor de zekerheid een echo laten maken. Hierop was te zien dat mijN baarmoeder gekanteld ligt en daardoor heb ik dus die pijn.<br />het kan zijn dat hij langzaam terug kantelt. <br /><br /></p><p>ik was benieuwd of meer van jullie dit hebben? <br /><br /></p><p>Liefs </p>

Hoii,
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder , en herken wat je zegt  ben inmiddels mama van 2 kindjes. En door het gewicht van het kind zeggen ze het vaak goed komt te staan. Blijft wel altijd vervelend met inwendige onderzoeken.
Fijne zwangerschap toegewenst hoop dat alles goed blijft gaan voor je.
Geniet
Liefs

hoi!! Dankjewel! Hoop het ook. 
het ligt misschien aan de naam ik heet ook melanie hahaha. Nee hoor grapje! 

maar kwam het bij jou ook weer goed uiteindelijk? 
En waarom is het vervelend met inwendige onderzoeken? 

liefs 

Hahaha grappig!
Nou die gekantelde baarmoeder blijft , tenminste bij mij is dat wel het geval. Het geeft alleen verder geen problemen tijdens de zwangerschap.
Het vervelende wat ik vond aan zo'n inwendige onderzoek is dat ze toch iets meer moeten "wroeten" haha om t even op een gekke manier te zeggen. Ik vond het nooit heel prettig en ze zeiden ook dat dit komt door de gekantelde baarmoeder. Nou zou t nooit heel fijn zijn , maar t maakt het iets onprettiger.  Maar dat is mijn ervaring . Misschien valt dit bij jou allemaal mee!
Liefs 

Ik heet weliswaar geen Melanie, maar heb wel ook een gekantelde baarmoeder ;)
Precies hetzelfde als hierboven beschreven, inderdaad lastig bij inwendig onderzoek, maar als je dokter het eenmaal weet, zou het makkelijker moeten zijn.
Tijdens de zwangerschap groeit je baarmoeder en gaat dan vanzelf meer omhoog, zo werd het mij uitgelegd. 2 probleemlose zwangerschappen gehad. Strippen lukte bij mij niet destijds, maar geen idee of dat aan de gekantelde baarmoeder ligt. Ze konden ook niet meten hoeveel cm ontsluiting ik had.
Een goede zwangerschap gewenst en een gekantelde baarmoeder hoeft dus echt geen probleem te zijn :)

Hier ook een gekantelde baarmoeder. Tot het einde toe bleef inwendig onderzoek 'zoeken'. Toen ze de vliezen wilden gaan breken haalde de arts assistent de gynaecoloog erbij omdat ze mijn baarmoeder niet kon vinden ?. Uiteindelijk is het bij mij een keizersnede geworden. Of dat nou door die gekantelde baarmoeder, een groot kind dat niet wil zakken, of een combinatie daarvan kwam is eigenlijk nooit benoemd. Er is iig tijdens de bevalling wel een paar keer benoemd dat het qua ontsluiting wel goed ging maar dat de baarmoeder/het kindje te ver naar achteren lag. 

Terug
Bovenaan