Wie nog meer hoge bloeddruk?

<p>Zijn er meer van jullie die zwangerschapshypertensie hebben? <br />En wat zijn jullie ervaringen? <br /><br /></p><p>ik ben bijna 18 weken en heb nu bloeddrukverlagende medicijnen gehad en moet onder controle blijven bij de gynaecoloog. <br />ben benieuwd of er meer van jullie dit hebben en hoe het gaat! <br /><br /></p><p>liefs </p>

Hoi hoi,

Ik ben 17 weken zwanger van mijn 2de kindje en heb ook een te hoge bloeddruk en sta ook onder controle bij de gynaecoloog vanaf vandaag maar ik heb nog geen medicijnen hiervoor.

@plientje okee..gefeliciteerd met je zwangerschap! dan zijn we een beetje tegelijk zwanger ik ben 17 weken en 5 dagen. 
en hoe ben je eronder? waarom hoefde je geen medicijnen? 

Ik heb pas 12 februari de 20 weken echo.. en dan zien ze of alles goed is en de placenta goed is aangelegd etc. Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat! Sterkte en hoop dat het mee blijft vallen! 

Ik merk dat ik veel hoofdpijn heb maar verder heb ik er weinig last van, nu heb ik ook bij mijn eerste zwangerschap een hogere bloeddruk gehad waardoor ze denken dat mijn dochter een stukje kleiner is uit gevallen dan het gemiddelde. Placenta bleek toen ook helemaal goed te zijn en ze is gewoon klein maar fijn en groeit op der eigen lijntje.

Ze heeft handmatig gemeten en toen was deze te hoog aan allebei de kanten daarna heb ik nog ruim 20 minuten aan een automatische bloeddruk apparaat gezeten en daar waren de waardes redelijk. Dus over 2 weken moet ik deze controles weer herhalen, ze wilde liever zo lang mogelijk de medicijnen uitstellen.

Ik heb over 3 weken de 20 weken echo dus ben wel benieuwd bij mijn vorige zwangerschap was dit allemaal in orde ookal bleef ik een hoge bloeddruk houden. Niet te druk maken :) hopelijk valt het allemaal mee!

Vanaf wanneer moest jij aan de medicijnen? En is het je eerste kindje?

Heel veel sterkte en geniet!!

Ik had in mijn vorige zwangerschap veel last van hoge bloeddruk, vaker na het ziekenhuis gestuurd om aan de ctg te gaan. Iedere keer in het ziekenhuis was alles goed met de bloeddruk maar bij verloskundige altijd te hoog. Ik kreeg een grote dikke baby werd verteld.  Uiteindelijk is mijn dochter met 41+4 geboren met een lengte van 49 cm en net 4 kilo. Geen idee of dit te maken had met de bloeddruk, ben nu 15 weken zwanger en moet vanaf 12 weken dagelijks aspirine slikken om hoge bloeddruk te voorkomen, ben benieuwd of het de hele zwangerschap helpt en de bloeddruk goed blijft.

Hoi:) ik ben 12-13 weker zwanger. Wegens een te hoge bloeddruk moet ik aanstaande maandag een bloddrukmeter 30minuten lang dragen. Daarna moet ik wssn starten met medicatie. Mijn gyne zei dat vergiftigging een van de risico's was bij een hoge bloeddruk. Ik neem ook liever geen medicatie maar ja...als een dokter dat zegt...

Terug
Bovenaan