Wie nog meer KS?

Hoi,

Vermoedelijk ga ik een KS krijgen. Mijn eerste bevalling verliep relatief goed. Om 9 uur 's ochtends braken de vliezen bij 38 wk. Om 12 ;snachts begonnen de weeen. "s ochtends 3 cm. Naar het ziekenhuis. Daar bleef het steken op drie cm. 's middags ruggenprik gekregen. 's Avonds om 20:00 uur volledige ontsluiting en na half uurtje persen was hij er!

Tweede bevalling verlieep geompliceerd.
's avonds 23 uur (bij 41 weken) dacht ik dat mijn vliezen gebroken waren. Wij naar het ziekenhuis, want de kleine was nog niet ingedaald. Daar bleken de vliezen in tact, maar ik bleek wel al 5 cm te hebben! Drie uur later had ik 8 cm en toen bleef het weer steken. Kleine was nog niet ingedald. De
vliezen hadden ze inmiddels per ongeluk gebroken bij het toucheren. Maar ook daardoor daalde de kleine niet in. Uiteindelijk weer ruggenprik gekregen. Had toen direct persdrang en VO. Mar doordat de kleine niet ingedaald was moest ik 2 uur persween wegpuffen (brrr....). Toen haar hoofdje geboren was bleef ze met een schouder haken en hebben ze flink aan haar moeten trekken en ik met mijn benen moeten bewegen. Uieindelijk zijn ze met de hand naar binnen gegaan om haar te draaien en kwam ze er uit. Eerst bewoog ze haar armpje niet,. maar gekukkig is dat bij getrokken! Ze bleek 4800 gram!

Al vorodat ik gehecht was zei de gyn dat een derde via een KS moest! De verloskundige was het daar niet mee eens. Volgens haar totaal afhankelijk van de grote van het kindje. Die gyn die ik nu heb is het daar ook mee eens. Ik krijg dus extra groeiecho;s. Maar als ik zeg KS, dan doen ze suwieso een KS!
Weet dus niet geod wat ik moet! In groeiecho;s heb ik weinig vertrouwen Bij mijn dochtertje zaten ze er een kilo naast!

Moet nu ook een keuze gaan maken voor de controles. Vanaf 36 weken bij de gyn, maar mag ook al nu! Heb weinig vertrouwen in het ziekenhuis, dus daarom zou het wellicht goed zijn om nu a over te stappen! Maar vind het moeilijk om de verloskundige los te laten. Ik heb er vanmiddag een gesprek!

verder zag de gyn dat ik een klein vleesboompje heb en dat de placenta aan de voorkant en nog beentje over de uitgang ligt! Dit zou een gewone bevalling kunnen bellemeren!

Heel verhaal maar zijn er meer mensen die al weten dat ze wellicht een KS gaan krijgen?

Hallo mamamadelief,
Ik ben zwanger van eent weeling en hierdoor heb ik ook een grote kans op een KS. Het is voor mij de eerste keer dat ik zwanger ben en ik hierdoor kan ik niet zeggen wat beter is misschien. ik kan het goed vinden met mijn gyn. Ik denk dat ik het laat afhangen van de gezondheid van mijn kinderen, als ze zeggen dat beide wel kan, maar dat een ks beter is ga ik daar wel voor. het is idd een erg lastig besluit en hoop voor je dat je het goed voor jezelf op een rij weet te zetten.
Liefs tamara

hoi,

ook ik ben zwanger van een tweeling! een 1eiige,en ik weet nu al dat ik een ks krijg,heb hier geen keus in gehad,omdat ze in dezelfde vruchtzak zitten worden ze te vroeg gehaald en nemen ze geen risico met gewoon bevallen.als ik jou was zou ik voor een ks gaan als je zegt dat je geen vertrouwen hebt in de groeiechos..maar wie weet denk je daar over een paar weken weer anders over,blijft een moeilijke keus! succes met je beslissing!

liefs zonnetje

Ik ben niet zwanger van een tweeling maar kreeg bij de eerste echo en intakegesprek bij de gyn bij 7 weken ook al te horen dat ik rekening moest houden met een keizersnede.

Eerste bevalling, is een afgebroken zwangershap bij 21wk+5dgn, het was een hel, ben ingeleid, kreeg ruggenprik maar die hielp niet goed, ik was wel verlamd maar voelde de weeën alsnog, na 46 uur!!! is Ninthe* geboren waarna ze een uur daarna overleed.
2 en halve maand later ben ik nog gecurreteerd op placentaresten.

De bevalling van Nova begon op 20-5 (39week zwanger) om 14:30 met gebroken vliezen, om 17:00 begonnen de weeën, rugweeën nog wel, heerlijk, ze kwamen om de 3 min en hielden rustig 2 min aan...
Om 3:00 bleek ik 8 a 9 cm te hebben en werd alles klaar gelegd, helaas Nova lag scheef met haar hoofdje en ik moest steeds 2 weeën op de ene zij opvangn en 2 op de andere...
Om 7:05 mocht ik beginnen met persen en om 7:25 na 2x verkeerd knippen en uitscheuren tot 2x door de kringspier was Nova er met 8 pond.
Ik ben doorgebracht naar de ok en ze zijn anderhalf uur bezig geweest met hechten.

Bevallen is dus niet echt mijn ding maar het stond de wens voor een 3e niet in de weg.
Het ziekenhuis is alleen bang dat dit kindje weer "groot/zwaar" wordt en dat het knippen/uitscheuren nu verkeerd gaat, bij nova is mijn darm op een haar na gespaard gebleven was die ingescheurd had ik nu een stoma gehad.
Ik vind een kz eenzware buikoperatie maar ben ook bang voor de eventuele gevolgen van nog een vaginale bevalling.

Ik loop door Ninthe* al bij de gyn, en weet dat een thuisbevalling er sowieso niet inzit, ik krijg om de 5 week een echo, en aan het eind meerdere groei-echo's, ik vertrouw op hun en laat mijn gevoel aan het eind van de zwangerschap spreken of ik vaginaal beval of met een kz.

Niemand kan voor jou beslissen, als je je goed voelt in het ziekenhuis, zou ik overstappen en ik zal afwachten wat je gevoel doet aan het eind v/d zwangerschap, SUCCES!!!

Liefs randy

Hallo mamamadelief,

Mijn eerste kindje is ook via een keizersnede ter wereld gekomen. Na 17 uur lang weeen en volledige ontsluiting en persweeen daalde de baby niet in,... Dus toen hebben ze ons zoontje gehaald.

Nu bij mijn tweede zwangerschap is het nog niet zeker hoe het gaat. De gyn die hem eruit heeft gehaald zei dat mijn bekken te smal zijn waardoor het niet paste,.. Een andere gyn zegt je kan het makkelijk proberen! Ik mag het wel zelf gaan kiezen maar wil eerst een onderzoek naar mijn bekken.

Ik hoop toch wel op een natuurlijke bevalling,..
Maarja, we zien het wel!

Lfs, mamanatas

hoi hoi,

Ik had bij de 1e een keizersnede, na 12 uur weeen, volledige ontsluiting en persweeen daalde de baby niet genoeg in, vandaar die keizersnede. Bij de 2e ging het beter, ik kreeg een ruggeprik en was daardoor minder vermoeid, die bevalling is wel op de normale manier. En nu bij onze 3e weet ik het niet. Zoals het nu staat ligt de placenta voor de uitgang. En onze beide zoontjes waren groot, de oudste 4290 gram en 56 cm en de jongste 4630 gram en 56 cm.

Ben benieuwd hoe het deze keer komt, we zien het wel.

Groetjes

Terug
Bovenaan