Wie nog meer rugpijn??

Hallo allemaal

Ik heb sinds vorige week ( 11 weken ) al heel veel last van lage rugpijnen
Mijn gynaecoloog zei dat het wel vaker voorkomt zo vroeg in de zwangerschap
Hebben jullie dit ook???
Normaal heb ik er trouwens nooit last van

Groetjes wilma

12 wk 4 dgn

Hoi

Ik heb daar ook last van - zeker als ik wat langer heb geslapen en nog in bed lig.Ik heb met mijn sportsmasseur en mijn kiropraktor hierover gesproken en beiden zegen dat het mijn bekken is die zich nu al bezig is om klaar te zijn voor de bevalling. Het begon rond 11 weken en is niet iedere ochtend - gelukkig. Mijn kiropraktor zei ook dat zij kon merken dat mijn bekken meer flexibel is geworden dan voor mijn zwangerschap.    

goedemorgen meiden,

Hier nog een rugpijn klant hoor! Ook ik heb zelden last van mijn onderrug maar nu dus wel........vooral als ik op mijn werk het druk heb gehad, veel heb gelopen enzo (ben Intensive Care verpleegkundige) of veel op de bank heb gehangen, in ieder geval als ik veel in de zelfde houding zit of lig, heb ik last van mijn onderrug........
Vaak helpt een douche of een warme kruik goed bij mij maar ik vind het wel heel vermoeiend.........

Groetjes Rimke

11 weken en 6 dagen.

Hoi!

Ja hoor, heel herkenbaar!

Mocht je het gevoel hebben dat je (door de rugpijn) als het ware 'door je heup(en) zakt', (of als je er gewoon veel last van hebt), ga dan even langs bij bv een bekkenfysiotherapeut. Het kan zijn dat je dan last hebt van je S-I-gewrichten (=onderdeel van je bekken laag in je rug) en met behulp van een aantal oefeningen kun je veel verlichten. Ook goed afwisselen tussen houdingen en zitten en staan kan veel schelen.

Ook kan hij/zij even nagaan of er evt sprake is van (beginnende) bekkeninstabiliteit. Daar wil je in dat geval ook graag vroeg bij zijn! Nu hoef je niet meteen te denken dat dit voor jou ook wel zal gelden, maar dan is het toch fijn als het uitgesloten kan worden toch?

Zo'n therapeut kan je evt ook adviseren over hoe je het beste kunt tillen of gaan zitten enzo, of in welke houding je het beste kunt stofzuigen of wat dan ook.
Gun het jezelf en blijf er vooral niet mee zitten!!!! Doorgaans word je alleen nog maar zwaarder en krijg je daardoor ook iets meer rugklachten....

Nou, in ieder geval succes ermee!!!

Tess

hoi..

ik ben nu 16 weken zwanger.. en ik heb al een hele poos last van mijn rug.. ik heb fysiek wel zwaar werk.. dus dat helpt niet mee.. ik wordt echt moe van die pijn..

hoi allemaal,

ik heb daar ook last van zeker als ik lang gestaan heb, mijn zoon kleed ik 's morgens op de bank aan (kan hij even lekker wakker worden) en dan zit ik schuin en dan moet ik echt snel gaan staan.
mijn zoon vind het namenlijk verschrikkelijk als hij net wakker is om gelijk aangekleed te worden en zo'n koud en nat doekje op zijn billen te krijgen. en wij staan ook om 6 uur op en om hem dan al zo te martelen.....

wat ik wel erg vind van de rug pijn is dat ik het nu ook ga krijgen als ik mijn zoon optil ik kan hem dan ook niet te lang vasthouden.misschien dat dit nog minder gaat worden (hoop het wel).

groetjes tineke

Hey dames,

ik ben nu 15 weken en 4 dagen zwanger en ik heb ook al een aantal
weken last van mijn rug, ben blij dat het blijkbaar bij meerdere dames is,
hoef ik me tenminste niet zo heel druk erom te maken, wat doen jullie
eraan om het te verminderen?
Ik werk op kantoor, dus zit bijna de hele dag, aan het einde van de dag
ben ik echt toe aan een massage......

Liefs,
Linda

Terug
Bovenaan