Wie o wie heeft alles afgekolfd vanaf de geboorte tot het stoppen met de borstvoeding?

Hallo,

Ik ben even heel benieuwd of er hier meer mensen zijn waarbij het voeden aan de borst niet wilde lukken (die van mij blijft op mijn tepel knagen) en die maandenlang hebben gekolfd. Ik kolf nu 8 keer per dag namelijk en wordt er stapelgek van! De productie houdt niet over dus ik moet die frequentie aanhouden in de hoop dat ik op een bepaald moment toch meer ga produceren. Hoe hebben jullie dit gedaan?

gr.Ing

Hoi Ing,

Misschien kun je op de site van borstvoeding natuurlijk of zoiets kijken? Er is ook altijd iemand die wel reageert van hun, ze heet Yvonne. Je kunt het beste dan bij de dietist een topic plaatsen.

Succes, groetjes Mariska

Hoi,

Ik ben vlak na de geboorte begonnen met kolven omdat mijn borsten te snel weer vol waren.. Zeg maar gerust na 5 minuten. Als ik afkolvde dan ging het wel goed.
Kleintje had alleen zoveel last van krampjes dat ik ermee gestopt ben... en omdat ik me letterlijk een melkfabriek voelde vond ik het ook echt niet erg.
De beste keuze die ik tot nu toe heb gemaakt was het stoppen met dat gezeur. KV geeft voor mij 100 x meer rust!

Liefs,

Frieda
Mama van Kyra 07-06-2007

dag inge,

nog gefeliciteerd met je dochter. Ik heb je verhaal al maandenlang gevolgd en vind het dapper dat jullie zo door zijn gegaan (je hebt ook geen keus....). Elke dag check ik je site even om te lezen of er nog iets nieuws van het front is.
Ik wil je van harte de site www.borstvoedingsforum.com aanbevelen en dan onder het kopje 'kolven' kijken. Daar zijn heel veel fulltime kolvers.
Probeer je niet te druk te maken om je productie, ik vind het al heel wat dat je 8x50cc of meer op een dag kolft. Daar zou je dochter van 6 pond toch genoeg aan moeten hebben?
Ik heb ook een productieprobleem gehad en moet zeggen dat ik geen vooruitgang zag van dag tot dag, maar eerder van week tot week.
Heel veel succes ermee!!!!

En denk aan het volgende: elke cc borstvoeding voor je dochter is er 1. Stel niet te hoge eisen aan jezelf!!!!

Hoi Inge,

Mijn dochtertje is nu 8 weken oud en ik kolf ook al vanaf haar geboorte. De eerste weken kolfde ik om de 3 a 4 uur en ik ben het nu aan het afbouwen. Ik kolf de afgelopen twee weken om de 6 a 7 uur en bouw het zo verder af. Ik geef haar nu 2 x per dag KV en de rest BV.

Als ik je een tip mag geven, doe waar je jezelf het prettigste bij voelt. Ik merk nu dat ik het heerlijk vindt nu ik niet meer zo vaak kolf en mijn dochtertje groeit ook erg goed van KV. Ze woog bij de geboorte 3300 gram en bij 7 weken woog ze 4800 gram.

Succes met deze beslissing, ik vind het ook nog steeds erg moeilijk om het af te bouwen want je wilt zo graag BV geven.

Gr. Floor

Hoi ing,

er schoot me daarnet nog even wat te binnen. Tijdens mijn kraamweek vertelde mijn kraamverzorgster me dat er bij de tuinen borstvoedingsthee wordt verkocht wat helpt om je melkproductie wat te verhogen. Omdat ik teveel voeding heb mag ik die niet drinken, maar misschien is het wel wat voor jou? (Stijn groeit al meer dan driehonderd gram per week)

Groetjes van Marloes

(ik weet niet uit eigen ervaring of het werkt, maar het is altijd de moeite van het proberen waard, toch?)

Hoi Inge,

De borstvoedingsthee waar Marloes het over heeft ken ik niet, maar wel andere en die werkt bij mij prima.
Bij de natuurvoedingswinkel bij ons verkopen ze kabouterthee waar o.a. anijs inzit wat een gunstig effect op de borstvoeding kan hebben.

Verder en ik jou probleem mbt borstvoeding geven een beetje. Mijn oudste zoontje is te vroeg geboren en heeft daardoor in de couveuse gelegen. Hij moest toen per voeding een bepaalde hoeveelheid voeding binnenkrijgen, en als hij dat niet uit de borst dronk dan kreeg hij de fles na.
Mijn productie was daardoor in het begin ook te laag, is gelukkig wel goed gekomen toen hij eenmaal thuis was en alle voedingen gewoon uit de borst kon drinken.
Echter na 3 maanden bleek mijn productie niet meer voldoende te zijn en ben ik overgestapt op KV om ook voor mezelf een beetje rust in te bouwen. Want en de fles geven en BV of kolven dat breekt je op een gegeven moment op.
Ik zou je willen adviseren op ook een beetje  aan jezelf te denken en te kiezen waar je jezelf ook prettig bij voelt.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan