WIE O WIE HEEFT DIT OOK MEEGEMAAKT?

A

Anoniem

Guest
LIEVE DAMES ONDER ONS BEN AFGELOPEN MAANDAG NAAR DE VERLOSKUNDIGE GEWEEST VOOR INTAKE GESPREK HEB OVER 2 WEKEN ECHO   IVM MET OF IK 6OF 8 WEKEN ZWANGER BEN HEB HEN WEL VERTELD DAT IK INZEKER BEN IVM BLOEDVERLIES NIET EENS ELKE DAG MAAR ZO AF EN TOE,ZE VERTELDE ME DAT IK ME GEEN ZORGEN VERDERS MOEST MAKEN EN ZEKERS TOEN IK VERTELDE VAN ME UITSTRIJKJES DAT IK OOK ALTIJD 3X TERUG MOEST IVM MET LANGE BLOEDINGEN ERNA ZEI ZE ME DAT VERKLAARD EEN HELEBOEL GEVOELIGE BAARMOEDERMOND WAARSCHIJNLIJK WIE VAN JULLIE HEEFT OOK EEN POOSJE LAST VAN BLOEDINGEN GEHAD?????BEN BENIEUWD GROETJES

Hoi Paniekertje,

Ik heb het ook gehad ik had elke keer last van iets bloedverlies, zelf heb ik het tot de 19e week van de zwangerschap gehad. Ik kreeg ook elke keer een echo maar elke keer was alles oke. Ze vertelde dat het ook kon komen dat de placenta voor de baarmoedermond ligt, maar met de 20 weken echo bleek dat de placenta aan de achterzijde ligt. Je schrik altijd wel maar op den duur probeerde ik me er niet al te druk over te maken, maar dat is makkelijker gezegd als gedaan. Ik was blij dat ik mijn kleine man al vanaf een week of 15 al voelde en dat stelde me heel erg gerust.

Ik hoop dat het gauw over is en dat je er geen last meer van zal hebben. Hou de moed erin nog ff en dan kan je voor de echo.

Veel succes ermee liefs Fruit Girl 34 wk en 6 dgn

Hoi,

Ik heb iedere zwangerschap (4 in totaal, waarvan 2x een miskraam) bloed verloren. Oud bloed, helder bloed en de ene keer meer en langer dan de andere keer. Pas bij mijn laatste zwangerschap is ontdekt dat ik een gevoelige baarmoedermond heb. Ik heb iedere keer tot een week of 10-12 bloedverlies gehad. Soms een paar druppels, andere keren meer en bij de laatste zwangerschap een paar weken achter elkaar.

Iedere zwangerschap heb ik daarvoor een vroege echo gehad. 2 keer was daarop al te zien dat de zwangerschap niet goed was. Maar ook 2 keer een prachtig vruchtje. Bij mijn laatste zwangerschap heb ik met 6w 3d de eerste echo gehad, en alles was helemaal goed. Onze dochter is inmiddels 13 maanden oud.

Bloedverlies hoeft dus niet meteen een miskraam te betekenen. Bij een gevoelige baarmoedermond moet je gewoon rekening houden dat je vlot kunt bloeden. Bij hard persen met ontlasting, fietsen, sex, etc. Wil je er meer over weten vraag het je VK of een gyn.

Succes met de echo!
Groetjes, Cathy

Hoi hoi,

Ook ik heb last gehad van bloedverlies tijdens mijn zwangerschap.
Ik heb in oktober vorig jaar een miskraam gehad. Na de curretage bleek ik meteen weer zwanger.
Ik heb toen zelf een vroege echo geregeld waarop te zien was dat het vruchtje pas zo'n 4 weken oud was. Een dag later kreeg ik een bloeding. Helemaal in paniek natuurlijk. De verloskundige zei toen dat we af moesten wachten omdat het nog te pril was voor een echo. In de anderhalve week dat ik moest wachten, heb ik nog 2 bloedingen gehad. Bij de termijnecho bleek dat het vruchtje wel was blijven zitten. Toen schatte ze het op 7 weken en 4 dagen. We zagen al een hartje kloppen.
Weer een dag later kreeg ik op het werk een heel heftige bloeding, met stolsels en al. Ik dacht nu echt dat het mis was. In het ziekenhuis aangekomen kregen we weer een echo. Waar die bloeding vandaan kwam, konden ze niet zeggen maar het vruchtje zat er nog! Daarna heb ik nog verschillende bloedingen gehad. Dit duurde tot de 11e week.
1 van de gynaecologen zei dat ik waarschijnlijk een geknapt bloedvat in mijn baarmoeder had. Dat bloed komt dan in je baarmoeder, stolt daar en komt er dan uit. Door het oprekken van de baarmoeder ging het vat elke keer weer open.
En ook ik heb last van een gevoelige baarmoedermond. Ik mag dus al vanaf het begin van de zwangerschap niet meer zwaar tillen of me heel heftig inspannen.
Ik ben nu inmiddels alweer 37 weken zwanger en alles gaat prima. Ons knulletje groeit goed en we kunnen niet wachten tot hij er is.

Ik begrijp je bezorgdheid want bloeden tijdens een zwangerschap is niet goed. Toch hoeft het dus niet te zeggen dat het mis gaat. Zo lang je geen heftige krampen krijgt, hoeft het niet te wijzen op een miskraam (let wel, het kan het niet helemaal uitsluiten want ik heb ook gelezen dat er vrouwen zijn die een miskraam hebben gehad zonder krampen). Enne, wij zij bij elke bloeding naar het ziekenhuis geweest om te checken of alles nog goed was. Gelukkig zijn ze daar heel begripvol en vonden ze het ook geen probleem als we belden; daar hebben wij ontzettend mee geboft.

Heel veel succes de komende tijd en houd vertrouwen in je eigen lichaam.

Groetjes,
Maike

LIEVE REACTIES KRIJG IK TERUG VOEL ME NU OOK WEL WAT ZEKERDER IN ME SCHOENEN STAAN VOEL ME VOOR DE REST OOK PRIMA SOMS WAT KLEINE STEEKJES MAAR GEEN BUIKPIJN,EN HEB HET IDEEE DAT IK IK JUIST BLOEDVERLIES ALS IK NA DE TOILLET MOET EN DRUK MOET ZETTE OM TE POEPEN SORRY!! EN SOMS LIJKT HET OOK OF ER EEN BLOEDVAATJE IN ZIT MAAR GEEN RARE DINGEN VERDERS THANS MEIDEN!!  

Terug
Bovenaan