Wie oh wie heeft ook een schildklierafwijking en is aan het klussen.

hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand ook een schildklierafwijking heeft en aan het klussen is. Ik ben namelijk heel erg benieuwd of jullie enige ervaring hiermee hebben. Mijn man en ik zijn namelijk sinds 5 maanden aan het klussen voor ons eerste. Ik raak soms effe  het geduld kwijt. soms denk ik dat het ligt aan mijn schildklierafwijking. Wie herkent dit?

Groetjes en veel succes aan alle klussers

Nina

Hoi Nina,

Je hebt een schildklierafwijking? wanneer kwam je hierachter en wat zijn de klachten? ik hoorde laatste van iemand dat ik hier op moet testen, aangezien ik 15 kilo ben aangekomen na het stoppen met de pil.. ben ook moe-er dan normaal en af en toe duizelig, maar die duizeligheid heb ik al jaren, sinds ik pfeiffer kreeg.

ben nu dus ook al een half jaar aan het klussen, moet maandag naar de gyn.. misschien dat er dan iets meer duidelijk word?

Groetjes!

Ik ben geen klusser meer, maar inmiddels alweer 36 weken zwanger van onze tweede.

Ik heb al 8 jaar een te traag werkende schildklier en ben bij beide zwangerschappen in ronde 1 zwanger geworden.
Een schildklierafwijking hoeft dus niet te betekenen dat je moeilijker zwanger wordt.
wel is het zo, dat de verloskundige, als je zwanger bent, je bloed wat vaker wil controleren ivm de waarden. Het kindje zal geen hinder ondervinden van je afwijking als de waarde maar binnen de perken blijven. Anders kom je onder controle van de gynaecoloog!

heb je de afwijking allang?? En slik je er medicatie voor?

Groetjes,

Suus

Hoi Nina,

Een vriendin van me heeft een langzaam werkende schildklier en heeft mede daardoor flink overgewicht. Zij is 2 jaar bezig geweest met klussen maar het lange wachten werd uiteindelijk beloond!
Na twee jaar werd ze spontaan zwanger van een dochter die onlangs geboren is!
Het is een pracht van een meid en met mijn vriendin is alles prima.

Veel succes met klussen!
Ik hoop dat je snel zwanger bent!

Liefs, Billie
Mama van Quinten 14 mnd en 4w3 zwanger van de tweede

Hallo Nina,

Ik heb ook een schildklierafwijking (te traag) en ben ook druk aan het klussen, bij mijn 1e zwangerschap had ik de afwijking nog niet en toen heeft het ook 13 rondes geduurd voor ik zwanger was, nu zijn we in de 7e ronde dus ik maak me nog geen zorgen.
Zolang de waardes stabiel/in de perken blijven is er niets aan de hand.

Groetjes Jet

hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties.. is heel geruststellend.
Ik heb ook een traag werkende schildklier. ook wel bekend als ziekte van hashimoto
Ik slik al sinds mijn 10e jaar (ben nu 25) medicatie. Dit moet ik mijn hele leven blijven slikken. Ja ook ik heb een overgewicht.. mede dankzij deze schildklierafwijking.  Ik probeer gewoon gezond te eten en niet te snoepen,  veel bewegen.  Ik zag bij een van jullie reactie dat de zwangerschappen zonder problemen verliepen. Ik zit nu in ronde 6 ben vandaag ongi geworden. Hebben jullie na het stoppen met de pil ook zo'n onregelmatige cyclus? Mijn cylclus is tot nu toe 35-30-34-33-31. Waardoor ik bijna nooit zeker ben wanneer ik ovuleer. dus ik klus maar raak. Ik wil gewoon niet te desperate.. zijn. Als hte moet komen dan komt het denk ik. Ik vind het wel leuk om te weten dat ik niet de enige ben met een schildklierafwijking. We gaan er samen tegenaan..
nogmaals bedankt voor de geruststelling.

groetjes nina

quote: diaanmike reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-02-2008 12:30:11'));

Hoi Nina,

Je hebt een schildklierafwijking? wanneer kwam je hierachter en wat zijn de klachten? ik hoorde laatste van iemand dat ik hier op moet testen, aangezien ik 15 kilo ben aangekomen na het stoppen met de pil.. ben ook moe-er dan normaal en af en toe duizelig, maar die duizeligheid heb ik al jaren, sinds ik pfeiffer kreeg.

ben nu dus ook al een half jaar aan het klussen, moet maandag naar de gyn.. misschien dat er dan iets meer duidelijk word?

Groetjes!

hallo Diaanmike,

De klachten zijn eigenlijk heel verschillend..bij mij zijn het de volgende.. altijd koud hebben, trage stofwissling, slechte weerstand. De schilklier is een heel belangerijk hormoon in je lichaam ,je schildklier is verantwoordelijk voor het goed functioneren van stofwisselingsprocessen en de groei. Een te traag werkende schildklier (hypothyreoïdie, hypo: weinig) leidt onder meer tot apathie, extreme vermoeidheid, hartproblemen, menstruatieproblemen, gevoeligheid voor kou, geen transpiratie, haaruitval, een opgezet gezicht en gewichtstoename. Het vertraagt lichamelijke en geestelijke processen. Onbehandelde hypothyroïdie kan in het uiterste geval tot coma leiden.
 Dit heb ik van een website gekopieerd hoor. ter info..

Ik hoop dat je geen schildklierafwijking hebt want zoals je boven al kunt lezen.. is het geen pretje. Als je meer wilt weten kan je me altijd vragen.
succes met het klussen.. ik ga nu naar ronde 6

groetjes nina

Wij zijn  nu langer dan een jaar bezig om zwanger te worden en helaas zonder resultaat. Nu blijkt dat ik ook een traag werkende schildklier heb. Dit is geconstateerd na meerdere bloedonderzoeken. Mijn gynaecoloog heeft me nu doorverwezen naar een internist endocrinoloog. Daar kan ik a.s. dinsdag al terecht. Als ik terug kijk op de afgelopen jaren, kloppen de symptonen wel. Ik heb het altijd koud, spierkrampen, gewrichtspijn, soms een opgejaagd gevoel, hartkloppingen, geen fut hebben om iets te ondernemen, etc. Mijn gynaecoloog zei dat het lastiger kan zijn om zwanger te worden; het hoeft niet, maar het kan wel meespelen. Je kan minder vruchtbaar zijn, geen innesteling hebben. Ik ben blij dat ze dit nu ontdekt hebben. Ik vind het alleen zo zonde van het afgelopen jaar, met andere woorden..had ik het maar eerder geweten. Ik hoop dat ik ooit nog zwanger mag worden. Ik hou in ieder geval hoop!

Terug
Bovenaan