Wie oh wie kan mij helpen, vraag kinderopvangtoeslag ....

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Momenteel ben ik druk bezig met de belasting papieren in te vullen.
Vandaag kreeg ik een jaaropgave van het kinderopvang.

Nu het volgende. Wij waren ingeschreven hadden plekje gereserveerd. En kort van te voren hebben we dit toch geanuleerd ik wilde thuis blijven.

Nu moesten we een klein bedrag betalen +/- 170.-. Nu staat er op een jaaropgave totaal opvanguren 29. Kan ik alsnog een deel terug vragen via de kinderopvangtoeslag? Heeft iemand hier ervaring mee. Of zijn er moeders en vaders die tegen dezelfde vraag aanlopen?

Ik weet kan ook even een telefoontje doen naar de belastingdienst. Maar eigenlijk heb ik gewoon een hekel aan om weer in die wachtrij te staan.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Groeten,

Diarich

Hoi Hoi,

Je mag tot april met terugwerkende kracht van vorig jaar nog terug vragen. Dus volgens mij ook gewoon je 29 uur ook al heb je er geen gebruik van gemaakt. Dat staat niet op de rekening en het is volgens mij gewoon aftrekbaar.
Succes ermee.

Groetjes Lynn

Hoi,

volgens mij heb je alleen recht op teruggave van de belastingdienst als je gewerkt hebt. Als ik het goed lees, ben je gestopt met werken. Maar ik weet het niet zeker. Misschien is een telefoontje naar de belastingdienst toch wel handig

Groetjes

Dankjewel voor de reactie.

In die tijd werkte ik nog. Ben gestopt in November.

Ik zal toch eens gaan bellen vandaag of morgen.

Groeten,

diarich

Interessante vraag!!

Zelf ben ik sinds jan. gestopt met werken.
Dus toen ook de kinderopvangtoeslag stopgezet.
Maar Dylano is alles bij elkaar ongeveer 4x geweest.
Ik heb een lange tijd in de ZW gezeten.
Toch hebben wij (is eigenlijk ook wel logisch) ons deel van de kinderopvangtoeslag moeten betalen.
Kunnen wij die nou ook terugvragen dan??
Want dat zou wel lekker zijn??

Diarich (schrijf ik het goed??), ik zit dus met ongeveer hetzelfde
Ik hoop dat er nog meer antwoorden komen.

Groetjes Debby.

Hallo Debby,

Misschien heb je zelf ook al gebeld na de belasting.
Ik heb het nu eindelijk wel gedaan. ( enne de wachttijd was ook nog eens helemaal niet aan de orde YES).

Als volgt.

We kunnen het gewoon terug vragen. Formulier invullen van 2007 te downloaden op toeslagen.nl.

LET OP!

Als je dit hebt gedaan ook gelijk een wijziging doorvoeren ( oftewel kinderopvangtoeslag stop zetten). Dat je kindje per bijvoorbeeld 31 december 2007 niet meer op de creche zit. Anders blijf je de toeslag krijgen in 2008 en moeten we dat weer terug betalen.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Groeten,

Diarich

Hoi hoi,

thnx voor je uitleg!!

De kinderopvangtoeslag hebben wij al stopgezet.
Maar als ik het goed begrijp krijgen wij het deel wat wij zelf moesten betalen voor de opvang ook terug??

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan