wie oh wie

<p>wie oh wie zoals de titel het al zegt.</p><p>ik ben opzoek naar borstvoeding verhalen. </p><p>mijn dochtertje is nu 14 maanden oud en krijgt nog steeds borstvoeding, zij is prematuur geboren en heeft helaas nooit de fles geaccepteerd. </p><p>nu krijgt zij in de ochtend en voor het slapen nog borstvoeding maar ook nog steeds s’nachts ( zij heeft geen speen dat ben ik dus ) wie herkent zich erin en heeft misschien wel tips om in iedergeval de nachten wat makkelijker te maken... en hoe ging het afbouwen wanneer waren jullie er klaar voor  bijvoorbeeld en of je nu nog steeds bv geeft :) </p><p> </p><p> </p>
 
Ik geef nog borstvoeding, ben ook nog niet van plan te stoppen. Mijn zoontje is van eind mei.
Ik geef in de ochtend voor het opstaan, in de middag drinkt hij zich in slaap en 's middags nog ergens voor het avondeten een keer soms. 
'Nachtvoeding' hebben wij ook. Maar sommige nachten slaapt hij nu wel door. Eigenlijk sinds we hem hebben laten huilen in de nacht. Wel eerst rustig geknuffeld, toen teruggelegd en even laten huilen voordat ik weer heen ging. En soms viel hij dan weer in slaap, soms niet. Maar dat werd steeds beter en nu wordt hij minder wakker. 
Maar goed, acceptatie, het belangrijkste.. 'nachtvoeding' of nachtspeen hoort er wel bij maar is niet echt 'nodig'. Bekertje water in bed hebben we ook. Dat gaf ik trouwens ook eerst als hij rustig was, die beker met handvatten. Dus als het dorst was had hij natuurlijk wel gewoon drinken. 
 
Mijn dochter is nu 19 maanden en krijgt nog borstvoeding. Nachtvoedingen zijn wisselend. Ik denk dat ze nu kiezen krijgt, ze slaapt onrustig en vraagt dus vaker 's nachts om drinken. Ze ligt bij ons in de co-sleeper, daardoor is het (meestal) goed vol te houden. Vaak weet ik 's ochtends niet eens meer echt hoe vaak ze heeft gedronken. 
Voorlopig ga ik nog niet afbouwen. Ik wil in ieder geval doorvoeden tot ze 2 jaar is, en daarna zo lang we het beide willen. De nachtvoedingen hoop ik dat ze zelf gaat stoppen binnen een paar maanden, anders ga ik eens nadenken of ik die actief wil afbouwen. Nu is het de weg met de meeste slaap voor ons allemaal dus is het prima.
 
Drinkt ze al uit een beker? Zo niet, zou ik haar dat gaan aanleren.. en als ze dat ook weigert; beginnen met een bekertje in bad (gaan ze vaak automatisch drinken).
Als ze al wel uit een beker drinkt, zou ik haar 's nachts dat ook aanbieden. Misschien een knuffeltje introdceren? Maarja.. inderdaad de keuze of je die strijd aan wilt gaan. 
Mijn zoontje is vanaf het begin verzot op zijn speen en dat heeft nog wel tot 1,5 jaar geduurd voordat die behoefte minder werd; de behoefte aan zijn knuffel is gebleven. Maar laatste tijd kan hij steeds beter zonder 's nachts, dus het lost zich ook vanzelf allemaal op. 's nachts nooit een strijd van gemaakt.
 
Dochter van 14 maand krijgt ook nog steeds bv. Zo'n 4 keer per dag. Geregeld ook nog nachtvoedingen hoewel deze wel steeds minder worden. Als ze zich niet lekker voelt meldt ze zich sneller. Eigenlijk nooit vaker dan één keer per nacht. Als dat wel zo is weet ik direct dat ze zich echt niet goed voelt. Ik ben niet van plan de nachtvoedingen af te bouwen omdat ze daar zelf al mee bezig is. Tot wanneer we de bv blijven doen heb ik nog geen idee. Mijn eerste streven was 6 maand en die hebben we toch mooi al gehaald! 
Gaaf om te lezen dat er nog meer zijn die langvoeden. Het lijkt soms wel een unicum!
 
Onze zoon is 19 maanden en is recent pas gestopt met drinken zowel overdah als snachts.. Een maand geleden donk hij makkelijk 8x per dag en dan ook nog 3x in de nacht. Wij zijn toen 1. Nog een boterham/yoghurt of snack gaan geven en meteen daarna naar bed brengen, zodat zijn buije voller zat.  2. Papa ging naar m toe als die huilde, hoefde alleen even speentje te geven en sliep hij meteen door.
 
Geen idee want geloof me hij was heel heel veeleisend naar die borst. Hij wilde snachts niks anders dan dat. Geen idee waar het ook aan lag want van de een op andere dag ging hij ineens 2x per week doorslapen. Toen hebben we doorgepakt door dus exyra eten te geven voor slapen gaan. 1 nacht hebben we de vergissing gemaakt door mij te laten gaan naar zoon toe, duurde 3 uur voor hij sliep. Toen papa weer ging niks aan de hand. Nu heeft hij echt alleen nog n knuffel of speentje nodig, maar hij wordt lang niet elke nacht meer wakker. 
 
Terug
Bovenaan