Hoi Nancy,
De eerste was een acute keizersnede. Ik had heel snel volledige ontsluiting (6 uurtjes), maar na een uur flink persen zat er nog geen beweging in. Toe de gyn erbij gekomen en vacuum geprobeerd icm weeenopwekkers. Omdat zij dacht dat de persweeen misschien niet heftig genoeg zouden zijn. Na 2 pogingen met de vacuum, duwen op mijn buik enz en nog geen beweging van de kleine besloten tot een keizersnede.
Bleek het laatste stukje van mijn bekken te smal te zijn.
Met de 3de dus een geplande keizersnede. Zag er helemaal niet tegenop, omdat de eerste keizersnede me erg was meegevallen. Maar helaas verliep het deze keer wat anders.
Ten eerste zat de ruggeprik niet goed. Dit heb ik van het begin af aan aangegeven, maar werd niet geloofd door de assistent van de anestheasist. Voelde dus van alles. Daarnaast was ik erg verkleefd, waardoor de kleine er weer niet uit kon. Ook vacuum bij te pas gekomen die er tot 3x toe vanaf is geplopt. Paniek ivm veel bloedverlies.
Nee, was erg heftig!
Gelukkig wel heel snel opgeknapt. Was ook na 3 nachtjes weer thuis en liep de volgende dag al naar het toilet e.d.
Dus het herstel na de keizersnede zie ik niet tegenop. Wel tegen de keizersnede zelf.
Woensdag gaan we plannen en dan wet ik welke gyn mij gaat helpen. daar wil ik dan een heel goed gesprek mee hebben. Evenals met de anestheasist. Gewoon goede afspraken maken. Hopelijk krijg is er dan weer wat meer rust in.
Nog een kleine 4 weekjes en dan is het allemaal weer achter de rug. Kijk wel erg uit naar het resultaat ;-) ons kleine manneke!
Jouw kindjes zijn wel iets jonger dan de mijne.
Mijn oudste is 5 en mijn jongste is 3, maar die wordt eind maart 4. Ben ze nu al aan het voorbereiden dat mama straks een paar daagjes niet thuis is. Zie er ook wel tegen op hoor. We hebben wel besloten dat de kinderen lekker bij papa thuis blijven en niet gaan logeren. Gewoon zoveel mogelijk hun gewone leventje door laten gaan. Dan is mijn man wel veel minder bij mij, maar dat is dan maar zo. Het is maar voor een paar daagjes en dan kan ik me helemaal richten op de baby en de borstvoeding. Zal het er nog wel moeilijk mee krijgen, maar weet dat het voor de kinderen het beste is.
Alleen de dag van de keizersnede zelf moeten we even opas regelen.
Maar als ze zo klein zijn als jouw kindjes snappen ze het allemaal wat minder goed natuurlijk.
Snap wel goed dat je daar tegeop ziet hoor.
Hopelijk gewoon weer net zo snel thuis als met de 2de, dan kan je de rest van de kraamtijd lekker thuis doen. lekker de kinderen in de buurt.
Heb je al een echo gehad?
Groetjes Suus