Wie ook 3 of meer miskramen gehad?

Nu ik mijn derde miskraam heb gekregen, ben ik benieuwd naar lezers die hetzelfde hebben meegemaakt. Hoe zijn jullie ermee omgegaan? Hebben jullie onderzoek laten doen om een oorzaak te achterhalen? Heeft zo'n onderzoek iets opgeleverd? Ik merk dat ik nu behoefte heb aan de ervaringen van anderen.

Hoi Angie,

Wat rot dat je nu je 3e miskraam hebt.
Ik heb zelf 4 keer een mk gehad, waarvan 1 bbz. Ze hebben bij mij verschillende onderzoeken gedaan en bij zowel mij als mijn man een chromosomenonderzoek. Al die onderzoeken hebben niets opgeleverd. In ieder geval geen aanwijsbare reden. Aan de ene kant heel fijn natuurlijk maar aan de andere kant was ik het vertrouwen in mijn lichaam volledig kwijt. In het ziekenhuis zeiden ze dat we een grote kans hadden op een gezonde zwangerschap maar ik had zoiets van: " eerst zien en dan geloven".
En ja hoor, ze hadden gelijk.
Ben nu inmiddels 30 weken zwanger van een meisje!!
Dus het kan echt!!
Maar heb jij al iets van onderzoeken laten doen??

Heel veel sterkte!

Groetjes Janneke

Hoi Janneke,

Bedankt voor je reactie. Wij hebben nog geen onderzoek gehad. Morgen word ik gecurreteerd en daarna zullen we nog een gesprek hebben met de gynaecoloog over de vervolgstappen. Ben blij om te lezen dat het bij jou alsnog gelukt is na 3 miskramen. Dat geeft mij weer hoop en moed om door te gaan. Mijn kinderwens zal ik niet zomaar opgeven. Ik heb al een zoontje van 3,5 jaar en ik weet hoe bijzonder het is om een kind te hebben en dat smaakt naar meer. Mijn gezinnetje is voor mijn gevoel nog niet compleet.

Hoi Angie,
Ik heb ook 3 miskramen gehad vorig jaar en na de 2e hebben wij onderzoeken laten doen. Daar is niets uitgekomen en net als Janneke schrijft is dat heel dubbel. Je bent blij en opgelucht, maar je hebt nog steeds geen vertrouwen in je lichaam. Voor mij was ook belangrijk dat er een oorzaak gevonden zou worden en dat was er dus ook niet.....
Inmiddels ben ik 22 weken zwanger en alles gaat nu heel goed!
Sommige vrouwen hebben geluk en krijgen nooit een miskraam, anderen hebben pech en krijgen er meerdere. Maar zolang er geen oorzaak is gevonden mag je de moed niet verliezen. Je hebt al een kind, dus je weet dat je lichaam t kan en dat je beiden niet onvruchtbaar bent. Voor mij zouden dat redenen zijn om me vast te houden aan mijn wens en te vertrouwen in mijn lichaam!
Heel veel succes en kop op!
Liefs, Karin

Jullie zijn beiden nu zwanger. Hoe waren jullie cyclussen na de miskramen? Mijn moeder kwam vandaag met het volgende verhaal. Een nichtje van mijn schoonzus had ook een paar miskramen gehad. Zij had blijkbaar een lange cyclus en als gevolg daarvan zouden haar zwangerschappen steeds uitlopen op een miskraam. Door de cyclus met medicatie te verkorten, heeft ze haar zwangerschap kunnen voldragen. Weten jullie of er een verband kan bestaan tussen het krijgen van een miskraam en een lange cyclus? Ik heb er nl. nog nooit van gehoord. Ik weet wel dat je met clomid je cyclus bij kunt sturen. Mij gynaecoloog heeft daar ook met mij over gesproken, maar mijn cyclus was nooit langer dan 35 dagen en daar lag voor de gynaecoloog een beetje de grens.

Hoi Angie,

Ik heb zelf ook 4 miskramen gehad, waarvan 1 bbm. Na mijn 2e miskraam ben ik bij een gynaecoloog terecht gekomen en die heeft onderzoeken gedaan. Mijn cyclus was erg onregelmatig, soms duurde het wel een half jaar. Ik kreeg Clomid om mijn cylus op peil te brengen. Behalve mijn cyclus waren er verder geen andere oorzaken voor een miskraam. En zelf toen heb ik dus nog miskramen gehad. Mijn laatste miskraam was oktober 2008 en daarna was mijn cyclus regelmatig, namelijk tussen de 5 en 5,5 week. Ben nu inmiddels 21 weken zwanger op de spontane manier. Mijn gyn zei na mijn laatste miskraam dat zolang je cyclus minden dan 2 maanden duurt en regelmatig is, dat de kans dan groot is dat je gewoon "gezond" zwanger kunt worden.
Ik hoop voor je dat ook jij binnenkort zwanger zult zijn en dat het een goede zwangerschap zal worden.

Terug
Bovenaan