wie ook aan de 3e clomidkuur?

Hallo meiden,

Ik heb enorm de balen gehad vanmorgen vroeg. Ik kreeg het idee dat ik ongesteld ging worden, en ja hooor 2e clomidpoging mislukt. Even lekker uitgehuild bij mijn vriend en het gaat nu wel een stukje beter, je kan er niks aan veranderen. Maadag weer met clomid beginnen en dan begint het hele riedeltje weer. Ik vind de controles bij clomid al een gedoe, laat staan bij iui of ivf. En steeds maar weer die hormonen in je lijf waar je vervolgens niet lekker van bent. Ik althans. Zijn er nog meer dames die ook aan de derde clomidkuur gaan beginnen. Hoop de aankomende cyclus meer geluk te hebben.

Gr.

Hai Mayke,
Wat balen voor je! Ik ben zelf begonnen met de 2e clomidkuur (50 mg) en kan zeggen dat ik er ook de balen in heb soms hoor. bang dat het niet aanslaat of zo. Heb je wel een eisprong gehad of niet? Waarom ben jij aan de clomid? Bij mij is   het heel vaag. Soort van PCO maar heb verder geen kenmerken daarvan. Na stoppen met de pil werd ik in 9 maanden maar twee keer uit mezelf ongesteld.
Nou, hoop je verder nog te spreken (schrijven)
sterkte  !

Hoi Pino,

Ik ben aan de clomid, omdat ik na de bevalling van mijn zoontje geen eisrpong meer had. Ik slik 50mg en gelukkig is dat voldoende voor de groei van eitjes.
Ik heb wel zekers een eisprong gehad, mijn progesteron waarde was 44.8 en > 20 is goed. Het zat er deze maand gewoon niet in en we gaan weer verder. Maandag begin ik weer met slikken en bel dan even voor een afspraak voor fm. Ik moet altijd dag 12 komen en dat is 2 mei. Wel mooi want ben dan vrij, hoef ik ook niks te ruilen ofzo. Weet je omgeving dat je bezig bent met hormonen? Bij mij wisten 2 vriendinnen het, na de 1e kuur was ik dus zwanger, maar dat ging mis. Nu weet nog maar 1 vriendin het. Ouders weten niet eens dat we alweer een tijdje voor een 2e gaan, dan is de verassing er ook af vind ik en ik hou daar niet van om te zeggen we gaan voor een 2e. Dat is voor onszelf.
Ieder voor zich hoor! We hadden met 4mnd zoiets van zullen we wer proberen voor een 2e te gaan, ik werd maar niet ongi en de ha wilde niks doen. Dus heb ik zelf maar wat gedaan en ik neem de ha dat nog steeds kwalijk. Kijk nu we zijn alweer wat maanden verder. Ik heb me erbij neergelegd en ik hoop wel dat het gaat lukken we wilde tenslotte een klein leeftijdsverschil, maar ook ik weet dat dat niet vanzelfsprekend is. Ga jij voor het 1e kindje?

Gr

Hoi!

Ik kreeg bij onze eerste ook clomid voorgeschreven.
Nu gaan we voor de derde en kreeg ik metformine ipv clomid. Helaas raakte ik hier nogal van in de race dus heb ik nu actos. Nergens geen last van en mijn cyclus is alweer terug op 29 dagen!!!!!! (heb ook pcos)
Hoop voor je dat het snel raak is met de clomid.

Groeten Mamaloe

(http://www.nvog.nl/files/pcos.pdf  hier zie je een stukje text over metformine, pagina 6, mocht je het wat lijken om dit te lezen...)

hoi Mayke,

Ik ben dan wel niet in ronde 3 met mijn clomid, maar heb inmiddels 10 keer een behandeling met clomid gehad.
Van de 8e ben ik zwanger geweest, maar deze zwangerschap is helaas geeindigd in een miskraam.
Vorige week hebben ze operatief een cyste verwijderd, dus deze maand zal niks worden.
Ik wacht nu op de rode duiveltjes en dan kunnen we op naar ronde 11!!!
We houden de moed er in....
Al valt dat echt niet altijd mee.

Heel veel succes!!!
Ik duim voor je
Grtjs
mama Peet

Hai,
Wat gek he Mayke, dat je na je 1e kindje geen eisprong meer had. Hebben ze niet kunnen achterhalen waar dat aan lag?
Wij zijn bezig voor ons 1ste kindje. Na de 1ste keer clomid had ik een progesteronwaarde van 80. Dat was goed. Dus een eisprong. Nu tweede ronde dus. Ze hadden op de echo op dag 11 ook gezien dat er 2 eitjes rijpten. Dat vond ze veel aangezien er veel vrouwen niet eens reageren op 50 mg. vertelde ze me.
Ik kreeg die echo maar een keer tussendoor. Normaal doen ze dat niet. Maar de eerste keer wilde ze het wel doen om te kijken hoe ik zou reageren op 50 mg. ivm een meerling zwangerschap. Nu krijg ik dus gewoon alleen maar een uitgangsecho. Maar ik blijf het wel spannend vinden, zou het wel weer aanslaan deze keer?
succes!!!!

Terug
Bovenaan