Wie ook al last van bekkenpijn/instabiliteit?

Hoi dames,

bij mijn vorige zwangerschap begon het ook al vroeg (17 wk)  en ben ik met de 23 wk zwangerschap moeten stoppen met werken.

Nu heb ik sinds gisteren ineens weer een geirriteerd en stekend gevoel in de rechterkant van m'n bekken. Dus precies daar waar je been in de kom van het bekken zit.

Ik baal hier natuurlijk wel  van.. maar wie weet blijft het hier wel bij deze keer.

Maar ik had niet verwacht dat het alweer zo vroeg zou kunnen optreden!

Wie heeft er ook al last van?

Esmé mv Kay

(15 wk zwanger)

Hoi,

Ik kijk al een tijdje mee, maar heb nog niet
actief mee gekletst...
Ik ben moeder van 2 kids, 3 jaar en 1 jaar, en
14,5 week zwanger van de derde...
Bij de eerste zwangerschap had ik nergens last
van, bij de zwangerschap van de tweede had ik
pas met 26 weken last en nu al met 11 weken...
Ik ben gelijk naar de fysio gegaan, want ik liep
vorige zwangerschap op het laatst met krukken en
een band en dit wil ik echt niet nog een keer...
Ik doe nu een speciale fitness via de fysio en dit
is erg fijn...de fysio zei dat deze bekkenpijn komt
door dat je hormonen veranderen en daardoor je
gewrichten wat losser gaan zitten, dit is nog op tijd
te trainen...krijg je verderop in je zwangerschap last
dan kan het ook met het gewicht in je buik te maken
hebben...

Succes met alles, groetjes mama van Joy en Mikah

Hi Esmeeke,

Zoals in mijn topicje van bandenpijn ook hier al flink veel last van bekkeninstabiliteit... Moet mijn energie echt gaan verdelen en da's best lastig, wil toch iedere keer teveel. Dit is mijn 5de zwangerschap in ruim anderhalf jaar tijd en volgens de gyn en fysio is dat de reden dat het bij mij al zo vroeg begon, mijn bekken was al verweekt door de hormonen die ik gebruikt heb en de zwangerschappen, al waren dat allemaal miskramen.

lfs Mick

Hoi meisjes,

Ik heb er in mijn eerste twee zwangerschappen ook last van gehad. Bij de eerste meer dan de 2e. Vooral omdat ik bij de 2e wist wat het was en er daardoor verstandiger meer omging (beter op mijn rust letten, meer op mijn houding en spiergebruik letten etc.)

Tot nu toe valt het mij heel erg mee. Af en toe speelt het op, maar vooral als ik teveel heb gedaan (bijvoorbeeld klussen in huis o.i.d.). Ik weet dat ik er gevoelig voor ben dus ik pas me aan aan wat ik kan.

Verder pas ik veel oefeningen toe uit de Ceasar therapie, dat helpt mijn spieren zo sterk mogelijk te houden.

X Roosmarijn

Terug
Bovenaan