Wie ook al last van harde buiken??

Hoi,

Ik ben nu 12,5 wk zwanger en heb erge last van m'n buik. Met name na lang zitten/lopen begint mijn buik erg te zeuren en wordt dan ook helemaal hard. Ik weet me op den duur geen houding meer te nemen en wil het liefst dan onderuit gaan liggen.

Nu moet ik zeggen dat ik al een mega buik heb ala 20 wk. Dit omdat ik al een kindje heb en mijn baarmoeder na deze bevalling niet goed meer is terug gezakt. Op dit moment zit mijn  baarmoeder namelijk al ter hoogte van mn navel en dat terwijl hij  in dit stadium eigenlijk nog bij je schaambeen hoort te zitten.

Wie heeft ook al last van harde buiken?

Esmé mv Kay

(12,5 wk zwanger)

Ik werd van de week wakker uit een hele nare droom en voelde gelijk een harde buik...nog geen 10 weken zwanger! Dit is mijn 3e en ik merk dat je harde buiken wel steeds meer/sneller gaat voelen. Zolang het niet te vaak is, ach, 't hoort erbij. Anders gas terugnemen he?

Dat is wel rap zeg.Heeft het nog gevolgen dat je baarmoeder niet goed gezakt was ?

Ik ben nu zwanger van de 4e en 12 weken maar hier nog geen harde buiken.Had ze vaak als ik te veel ondernam.

Sterkte en bij twijfel bel de VK!

groetjes,madre4

ja ik.... maar ik mag hier niet reageren van je

hahahaha

Nee hoor valt wel mee. Alleen als ik een lekker ingespannen dag heb gehad heb ik het wel eens.

Laatst werd ik ermee wakker 's ochtends hahahaah. Ik zeg tegen hubbie:" Jij hebt nog wel eens een ODOL..... ik heb nu een OHOB (ontzettend harde ochtend buik/baarmoeder) hahahahahahaha

Groetjes happyM.

quote: jannie79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-09-2008 10:38:28'));

Volgens mij zitten hier wel een paar experts: wat is het verschil tussen bandenpijn en harde buiken?

groetjes Jannie

Hoi Jannie,

Ik mag mezelf wel expert noemen denk ik na drie zwangerschappen. Bandenpijn voel je plotseling, meestal in je liezen of daar net boven, als je een abrupte beweging maakt. Bijvoorbeeld, je gaat staan of wilt gaan rennen. Dat is stekende, spierpijnachtige pijn die snel weer wegtrekt.

Dan heb je bekkenpijn, misschien ook aardig om er even tussen te zetten. Dat is (vrijwel) continue pijn, veelal zeurderig van aard in het begin. Later wordt het vooral heel erg beurs, tenminste dat is mijn ervaring. Dat voel je achter op je bekken of  rondom je vagina maar vooral 'dieper van binnen'. De bandenpijn voelt veel meer aan de oppervlakte.

Een harde buik is alsof je een plotseling een harde voetbal in je buik hebt. Als je wat verder in je zwangerschap bent zal je ze ongetwijfeld krijgen (al zijn er vrouwen die het niet voelen). Als je baarmoeder voorbij je schaambeen is kan je het ook voelen aan je buik zelf. Het is ongevaarlijk, erg natuurlijk, zeker naarmate je zwangerschap vordert, komen vooral bij inspanning, maar al je er teveel hebt, zeker in een vroeg stadium moet je aan de bel trekken bij je VK. Dat is niet goed. Ze zal dan vaak meer rust voorschrijven.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,
Ingeborg

Terug
Bovenaan